Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerron nyt raivostuttavasta ihmistyypistä (aiheuttaa vaaratilanteita liikenteessä)

Vierailija
06.03.2022 |

Olen itsekin kammonnut ajamista ihan ekoilla kerroilla, kun ajoin yksin autokoulun jälkeen. Siitä ei ole vuosikausia aikaa, joten muistan sen kuin eilisen. On minulla muutamia vuosia kuitenkin ollut jo kortti. Nykyään olen itsevarma kuski, paitsi täysin vieraissa paikoissa kun en vielä hahmota homman nimeä.

OLI MITEN OLI, AJOIN KOHTI MOTARIA JA JO ENNEN SITÄ EDESSÄNI OLI H--E---L---VETINMOINEN HIDASTELIJA.

T I E S I N tismalleen mitä on edessä, jos tämä sankari kääntyy kiihdytysrampille. Tämä on tullut koettua jo monet kerrat. Ja sinnehän i d a r i totta kai kääntyi.

Kiihdytysrampilla i d i o o t t i köröttelee NOIN 50 KM/H, SIIS TODELLISEN NOPEUDEN MUKAAN, EI MITTARIN!!!! RAMPILLA, JOSSA TÄYTYY K I I H D Y T T Ä Ä JA AJAA SATASTA!!!

V .... u että raivostutti, ampaisin täysiä ohi kiihdytysrampilla ja liityin tielle OIKEALLA NOPEUDELLA.

Oikein kihisen raivosta, kun ajattelen näitä itsekkäitä p a s k o j a , jotka vaarantavat muut autoilijat ihan tuosta noin vaan eivätkä ymmärrä pysyä h.....tin kaukana yleisistä teistä!!!

Jos pelottaa niin h.....sti, niin harjoittelulle varataan aikaa silloin, kun muuta liikennettä on mahdollisimman vähän. Tai jos se ei onnistu, niin pysytään poissa auton ratista.

Olen nykyään tosi herkkä ohittelemaan muutenkin, en jaksa yhtään noita h....tin matelijoita. Annan muutaman sekunnin aikaa nostaa nopeus normaaliin, muuten menen ohi heti kun pääsen. Mutta tässäkin on se, että AINA OHI EI VAIN PÄÄSE. Usein se itsekäs v ... ttupää tukkii tien kilometritolkulla, kun joko a) tie on niin mutkikas, että ohi ei pääse turvallisesti tai b) ohitus on kielletty tai c) jatkuvasti tulee autoja vastaan.

Että vihaan itsekkäitä p...a...s...k...o...j...a!!!!!!

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

APn kaltaisia raivopäitä on kiva härnätä likenteessä.

Jep. Hidastan aina vauhtia kunjoku tuuppaa perskarvoja nuuhkimaan.

Vierailija
42/77 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vaikuttaa ärsyttävältä tyypiltä, mutta olen silti samaa mieltä itse asiasta. Ylipäätään tosi moni ajaa jatkuvasti selkeää alinopeutta. Esim. 80 alueella ajetaan 70 km tai satasen alueella 85. Alinopeuden ajamiselle on varmasti monenlaisia syitä kun niin moni sitä tekee, mutta oma mielikuvitukseni ei niitä riitä keksimään. Olisikin varmaan omalle mielenterveydelle hyväksi kuulla näitä syitä, jos joku täällä osaa niitä esittää.

Alinopeus on sallittua, mutta jos on kaksi kaistaa samaan suuntaan, niin näiden hitaiden pitäisi tajuta pysyä oikeanpuoleisella kaistalla. Vaan kun ei, hinutellaan siellä väärällä kaistalla tien tukkeena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin teillä on kiire? Muutaman minuutin säästäminen liikenteessä on ihan turhaa.

😂😂😂😂😂😂😂 Minulla oli kiire liittyä moottoritielle, jossa muut autoilijat syöksyvät ohi satasta :):):):) ihan yritin päästä hengissä perillä :):):):):):):)::) siksi KIIHDYTIN KIIHDYTYSRAMPILLA, toisin kuin tieni blokannut itsekäs p...as...ka, joka körötteli kiihdyttämisen sijaan. Enkä muutenkaan halua körötellä, vaan edetä sujuvasti. Minulla ei välttämättä ole kiire mihinkään, haluan vain ajaa sujuvasti!!

Vaikutat henkilöltä, joka on ensimmäisenä kolarinpaikalla. Itse, jos huomaan, että edessä ajava ei kiihdytä tarpeeksi rampilla, jätän riittävästi etäisyyttä ja kiihdytän vasta sitten, kun hän on jo riittävän matkan päässä.

Vierailija
44/77 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tuttu sanoi, että jos joku roikkuu perässä kiinni niin hän jarruttaa yhtäkkiä. Yleensä takana oleva oppii, kun lähtee bonukset.

Entäs kun molemmilta lähtee henki? Kuka silloin oppii?

Vierailija
45/77 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tuttu sanoi, että jos joku roikkuu perässä kiinni niin hän jarruttaa yhtäkkiä. Yleensä takana oleva oppii, kun lähtee bonukset.

Sinun tuttusi on i d i o o t t i. On kiellettyä tehdä tarpeeton äkkijarrutus. Siinä ei olekaan peräänajaja automaattisesti syypää.

Vierailija
46/77 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko miekkoshullu? Teksti on samanlaista.

Vierailija
47/77 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Jos autoillessa nousee noin kovat aggressiot, niin ehkä tämän aloittajan paikka ei todellakaan ole ratin ja penkin välissä.

Liikenne on liikennettä, ja siellä kulkee monenlaisia ihmisiä. Tyhmiäkin ehkä, ja vanhuksia, vasta kortin saaneita, rattijuoppoja, vammautuneitakin jopa! Siellä kulkee rikkinäisiä ja katsastamattomia autoja. Välillä teille poukkoilee hirviä, peuroja, pupuja, koiria, lapsia, juoppoja ja kahjupäisiä. Välillä on huonoa tienhoitoa, tietöitä, liukasta, vettä tiellä, ruuhkia, esteitä, traktoreita, lumiauroja, puimureita mitä milloinkin.

Ei siellä saa hermojaan menettää, vaikka mitä tulisi vastaan tai menisi edellä. 

Vierailija
48/77 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja minuakin raivostuttaa totta kai perässä roikkujat. Minä kun en todellakaan aja alinopeutta. Mutta silti tajuan sen verran, etten tee äkkijarrutusta kiusallani, koska minulla ei ole siihen lupaa.

Vierailija
49/77 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ylipäätään täysin absurdi ajatus, että olisin vihaisena vaarallinen kuski😂😂😂 siis että joku itsekäs p...a..s...k...a estää sujuvan liikenteen, niin minä sitten siitä suuttuneena ajan päin jotain vastaantulijaa, tai kaahaan jalankulkijan kuoliaaksi?! 😂😂 Mikä ihmeen logiikka? Miksi menettäisin järkeni ja itseni hallinnan tuolla tavalla. Joo-o...

Vierailija
50/77 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ihmiset jaksaakin valittaa. Ärsyttäähän se hyvällä säällä jos ei kiihdytetä rampilla, mutta voi siihen olla jokin syykin, kuten vaikka liukkaus.

Itseäni taas ärsyttää autoilijat, jotka luulevat että nopeusrajoitukset eivät koske heitä. Tullaan perään kiinni kun nopeus vaihtuu 80 -> 60 ja itse joudut ajamaan 70, vaikka et haluaisi.

On siellä liikenteessä syytä varovainen olla. Nytkin ollut hirveitä monttuja tiellä ja kaikenlaista ajokeliä. Minä en ainakaan halua joutua kolariin ja ajan siksi vaikka vähän liian hiljaa kuin liian kovaa. Enkä ole sakkoja saanut.

Muitakin voi ajatella, myös liikenteessä.

Vierailija
51/77 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on nimenomaan niitä autoilijoita, joiden ei pitäisi moottoritielle edes ajaa. He "tietävät", että kiihdytyskaistalla pitää kiihdyttää sadan kilometrin tuntivauhtiin - ja sitten nämä vain kiilaavat kylmästi väliin. Tämä ajatapa on johtanut siihen, että kiihdytyskaistaa ajava ei enää voi kiihdyttää ajonopeuteen ja siirtyä  sujuvasti autoletkassa olevaan väliin, koska moottoritiellä olevat ryhtyvät "tuo ajaa päälle"- pelon vuoksi jarruttelemaan, jolloin se havaittu väli sulkeutuu ja kaikki moottoritietä ajavat joutuvat hidastelemaan tai vaihtamaan ohituskaistalle.

Ja kyllä, kiihdytyskaistaa ajava on velvollinen väistämään, jos moottoritietä ajava autoilija jää kuolleeseen kulmaan jarruttelemaan.

Jokainen, joka ajaa kiihdytyskaistalla ajavan rinnalla - pitäisi ajaa kiihdytyskaistalla olevan edelle, mutta nämä pölvästit rupevat väistelemään...  koska joskus he ovat joutuneet täpärään tilanteeseen näiden "tietävien" muista piittaamattoman ajotavan vuoksi. Näet, moottiritiellä ajava ajaa vakionopeutta ja kiihdytyskaistala ajava vasta kiihdyttää ajonopeuteen, jolloin kiihdytyskaistalla ajava saapuu moottoritien ajokaistalle siirtymispisteeseen myöhemmin.

Tärkeintä moottoritiellä ajamisessa on, että pyritään ajamaan vakionopeutta ja moottoritielle tuleva kiihdyttää autonsa kiihdytyskaistalla ajonopeuteen ja muun liikenteen nopeutta häiritsemättä ajaa havaitsemaansa väliin. Tämä vaikeutuu huomattavasti, jos moottoritietä ajava "ryhtyy ajonopeutta muuttamalla väistelemään".

Vierailija
52/77 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuskit pitäisivät huolta turvaväleistä,  ei olisi kellään ongelmia liittyä kiihdytyskaistalta liikenteen sekaan.

Vierailija
53/77 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahempi ongelma on nämä vasenta kaistaa ajavat, jotka ajavat "maksiminopeutta" ja itsevaltuuttamina liikennepoliiseina estävät muiden ohittamisen. Ajavat itse ajoittain jopa ylinopeutta saadakseen oikealla kaistalla ajavan auton rinnalle, jos aiemmin rinnalla ajava auto kääntykin tieltä pois ja joku saisi tilaa ohittaa oikealla kaistalla.

Sama homma on näiden ohituskaistojen osalla. Tyypit vetävät autoletkaa alinopeutta ja sitten kun tulee ohituskaista, niin kiihdyttävät ylinopeuteenkin ettei  vain muut pääse ohitse.

Tietenkin jokaisen pitää ajaa liikennesääntöjen mukaan, mutta osoittaa k-päisyyttä, jos pitää  urheilla muiden terveydellä suorittaakseen "liikennerajoittelua", johon ei ole mitään valtuuksia.

Vierailija
54/77 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kaltainen on pahimpia, tunkee edellä ajavaa ensin liittyvälle tielle, ja siten estää edellä ajavaa pääsemästä jouhevasti muun liikenteen sekaan. Todellinen minäminä-tyyppi.

Vierailija
55/77 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persiissä roikkuvat rekkapenat on kiva jättää ylämäkiin junnaamaan. Just siinä mäen alla hidastaa nopeuden kuuteenkymppiin ja sit kiihdyttää ripeästi. Sinne jää pena rekkoineen.

Vierailija
56/77 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nää hiilet punaisina hehkuen ajavat minäminä-kuskit on pahinta sontaa liikenteessä.

Vierailija
57/77 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelen aina, että hidastelijalla on jokin syy. Kenties katsoo jo kaistan alussa sopivaa rakoa pääväylältä ja hidastelee sen vuoksi, että on tiivis jono tulossa, johon ei kuitenkaan voisi kiilata satasta. Toki tarvittaessa voi painaa rääkkää, että edessä menevä havahtuisi kiihdyttämään. Parempi silti olla ottamatta hidastelua henkilökohtaisesti ja turhaan kiihtyä rattiraivoon. Typerämpää on lähteä ohittamaan kiihdytyskaistalla. Toinen olisi voinut tulla sua kylkeen.

Jätä kunnon turvaväli kiihdytyskaistan alussa ja anna hidastelijan liittyä moottoritielle ensin. Sitten kiihdytä itse turvallisesti ja nopeasti sataseen. Harvoin kuitenkin noita hellyyttäviä "hidastelijatörppöjä" osuu kohdalle :).

Vierailija
58/77 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahempi ongelma on nämä vasenta kaistaa ajavat, jotka ajavat "maksiminopeutta" ja itsevaltuuttamina liikennepoliiseina estävät muiden ohittamisen. Ajavat itse ajoittain jopa ylinopeutta saadakseen oikealla kaistalla ajavan auton rinnalle, jos aiemmin rinnalla ajava auto kääntykin tieltä pois ja joku saisi tilaa ohittaa oikealla kaistalla.

Sama homma on näiden ohituskaistojen osalla. Tyypit vetävät autoletkaa alinopeutta ja sitten kun tulee ohituskaista, niin kiihdyttävät ylinopeuteenkin ettei  vain muut pääse ohitse.

Tietenkin jokaisen pitää ajaa liikennesääntöjen mukaan, mutta osoittaa k-päisyyttä, jos pitää  urheilla muiden terveydellä suorittaakseen "liikennerajoittelua", johon ei ole mitään valtuuksia.

Tämä!

Näitä "liikennepoliiseja" riittää.

Vierailija
59/77 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on näitä lippisjätkiä, jotka tulevat kolmen auton letkassa ramppia motarille viimeisenä ja kiihdyttävät sieltä ensi tilaisuuden tullen vasemmalle rinnalle ja blokkaavat ne edellä ajaneet.

Vierailija
60/77 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinkö? https://www.iltalehti.fi/iltv-lukijan-videot/a/ea775f00-0eca-48ac-9e66-…

Katsokaa missä vaiheessa ne jarruvarot syttyy. Siinä vaiheessa, jossa ne jarruvalot syttyy jalan pitäisi olla kaasulla.