Kerron nyt raivostuttavasta ihmistyypistä (aiheuttaa vaaratilanteita liikenteessä)
Olen itsekin kammonnut ajamista ihan ekoilla kerroilla, kun ajoin yksin autokoulun jälkeen. Siitä ei ole vuosikausia aikaa, joten muistan sen kuin eilisen. On minulla muutamia vuosia kuitenkin ollut jo kortti. Nykyään olen itsevarma kuski, paitsi täysin vieraissa paikoissa kun en vielä hahmota homman nimeä.
OLI MITEN OLI, AJOIN KOHTI MOTARIA JA JO ENNEN SITÄ EDESSÄNI OLI H--E---L---VETINMOINEN HIDASTELIJA.
T I E S I N tismalleen mitä on edessä, jos tämä sankari kääntyy kiihdytysrampille. Tämä on tullut koettua jo monet kerrat. Ja sinnehän i d a r i totta kai kääntyi.
Kiihdytysrampilla i d i o o t t i köröttelee NOIN 50 KM/H, SIIS TODELLISEN NOPEUDEN MUKAAN, EI MITTARIN!!!! RAMPILLA, JOSSA TÄYTYY K I I H D Y T T Ä Ä JA AJAA SATASTA!!!
V .... u että raivostutti, ampaisin täysiä ohi kiihdytysrampilla ja liityin tielle OIKEALLA NOPEUDELLA.
Oikein kihisen raivosta, kun ajattelen näitä itsekkäitä p a s k o j a , jotka vaarantavat muut autoilijat ihan tuosta noin vaan eivätkä ymmärrä pysyä h.....tin kaukana yleisistä teistä!!!
Jos pelottaa niin h.....sti, niin harjoittelulle varataan aikaa silloin, kun muuta liikennettä on mahdollisimman vähän. Tai jos se ei onnistu, niin pysytään poissa auton ratista.
Olen nykyään tosi herkkä ohittelemaan muutenkin, en jaksa yhtään noita h....tin matelijoita. Annan muutaman sekunnin aikaa nostaa nopeus normaaliin, muuten menen ohi heti kun pääsen. Mutta tässäkin on se, että AINA OHI EI VAIN PÄÄSE. Usein se itsekäs v ... ttupää tukkii tien kilometritolkulla, kun joko a) tie on niin mutkikas, että ohi ei pääse turvallisesti tai b) ohitus on kielletty tai c) jatkuvasti tulee autoja vastaan.
Että vihaan itsekkäitä p...a...s...k...o...j...a!!!!!!
Kommentit (77)
Hyi miten on ilmeisesti menny tunteisiin ja syvälle tuo tapahtuma. Rattiraivo ja muutenkin tunteiden kuumeneminen liikenteessä on myös vaaratilanteita aiheuttavaa. Vai nielitkö kiukun siinä tilanteessa ja nyt pääsit tänne päästään sen ulos?
Miksi autolla ajo on tehty kiitäville. Oikea nopeus ei voi olla kaahausta ja kiihdytys risteyksessä jo motarille. Miksi herkkiä ja hitaammin ajavia naisia ei huomioida jotka pelkäävät?
Kaahaaja on vaarantanut liikenteen ja tehnyt vaarallisia ohituksia ja syyttää jotakuta muuta liikenteen vaarantamisesta ja samaan syssyyn vielä siitäkin, että hänet on pakotettu vaarantamaan liikenne? Selvä. Hienoa itsereflektiota, mätsää noihin ajotaitoihin suunnilleen.
Ap vaikuttaa ärsyttävältä tyypiltä, mutta olen silti samaa mieltä itse asiasta. Ylipäätään tosi moni ajaa jatkuvasti selkeää alinopeutta. Esim. 80 alueella ajetaan 70 km tai satasen alueella 85. Alinopeuden ajamiselle on varmasti monenlaisia syitä kun niin moni sitä tekee, mutta oma mielikuvitukseni ei niitä riitä keksimään. Olisikin varmaan omalle mielenterveydelle hyväksi kuulla näitä syitä, jos joku täällä osaa niitä esittää.
Auton mittarivirhe on erilainen eri autoissa. Jotkut myös välttelevät nopeussakkoja, nopeusrajoitushan on SUURIN sallittu nopeus, joten on ihan järkevää ajaa vähän sen alle.
Nopeutta kannattaa laskea myös kelin, liikennetilanteen ja esim. hirvivaaran takia.
Joillain on kyydissä arvolastia, jonka säilyminen ehjänä on ajansäästöminuutteja tärkeämpää.
Kas tässä, ole hyvä nro 30.
minä minä minä minä tiet on tehty vain minua varten
Kaikilla ei ole varaa autonkuljettajaan tai taksiin. Näin se vain on. Ja kaikille autoilu ei ole helppoa. Itselläkin paljon kokemusta, mutta silti olen ratissa ihan tumpelo. Näin se vain on, ei voi mitään.
Älä mene liikenteeseen jos taidot ei riitä, käytä bussia.
Pahin vamma on asennevamma!
Taitava kuljettaja sopeutuu vallitsevaan tilanteeseen, myös siihen 90-vuotiaaseen pappaan, jonka aitokouluaikoina ei ollut kiihdytyskaistoja.
Rauhallinen asenne helpottaa elämistä muutenkin kuin liikenteessä.
Minun tuttu sanoi, että jos joku roikkuu perässä kiinni niin hän jarruttaa yhtäkkiä. Yleensä takana oleva oppii, kun lähtee bonukset.
Vierailija kirjoitti:
Minun tuttu sanoi, että jos joku roikkuu perässä kiinni niin hän jarruttaa yhtäkkiä. Yleensä takana oleva oppii, kun lähtee bonukset.
On kyllä harmi, kun bemari on rutussa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi autolla ajo on tehty kiitäville. Oikea nopeus ei voi olla kaahausta ja kiihdytys risteyksessä jo motarille. Miksi herkkiä ja hitaammin ajavia naisia ei huomioida jotka pelkäävät?
jos se autolla ajo pelottaa niin paljon niin ehkä kannattais ajella niillä pienemmillä teillä. Se motari ja kiihdytyskaista ei ole oikea paikka niille jotka uskaltaa ajaa hädintuskin kuuttakymppiä.
Heips ap, toinen rattiraivooja täällä! Mä otan kunnon välimatka rampilla siihen etanaan edessä, jotta saan oman vauhtini sen muun liikenteen kanssa samaan enkä joudu sen etanan takia tukalaan tilanteeseen.
Täällähän on valitettu kun työttömät ei mene töihin. Itse olen ajatellut yhdistelmän ajamista. Vilkku päälle ja kaistan vaihto saman tien. Isoa autoa väistää kaikki. En osaa tippaakaan ajaa muissa kaupungeissa, mutta yhdistelmä on niin iso auto, että sitä kaikki väistää.
Vierailija kirjoitti:
Auton mittarivirhe on erilainen eri autoissa. Jotkut myös välttelevät nopeussakkoja, nopeusrajoitushan on SUURIN sallittu nopeus, joten on ihan järkevää ajaa vähän sen alle.
Nopeutta kannattaa laskea myös kelin, liikennetilanteen ja esim. hirvivaaran takia.
Joillain on kyydissä arvolastia, jonka säilyminen ehjänä on ajansäästöminuutteja tärkeämpää.
Kas tässä, ole hyvä nro 30.
Voi Hyvän tähden nyt. Niissä kameroissa on varmuusvähennys. Vaikka välähtäisikin ei sekään takaa vielä sakkoja mä ajan aina noin 83kmh todellista nopeutta 80 rajoitusalueella. Yhtään sakkoa ei ole tullu!
APn kaltaisia raivopäitä on kiva härnätä likenteessä.
Ehkä pidemmällä matkalla hidastelijoiden ohittamisesta on pieni ajansäästö hyöty. Tyypillisillä lyhyillä asiointimatkoilla ohittaminen ei kannata ellei edellä ajava aja tyyliin 20kmh alle rajoituksen. Polttoaineen kulutus ja onnettomuusriski kasvaa aivan turhan takia.
Ja joo, harmittaahan se vähän itteäkin jäädä jonkun hidastelijan taakse, mutta loppujen lopuksi sen takia ei kannata päiväänsä pilata.
Liikenne ja auton ratti on aivan väärä paikka kiusoitella tai pelleillä.
Siinä on suuri riski että joku vammautuu tai kuolee.