Jos lähtisit sotaa pakoon ulkomaille niin kuinka pitkään luulet selviäväsi säästöilläsi?
Me selvittäisiin varmaan 6-12kk. Sitten ois rahat loppu.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö tästäkin tehdä kansalaisaloite: sodan syttyessä kaikki pois maasta haluavat saa lähteä.
En haluaisi jäädä tänne raiskattavaksi ja pahoinpidellyksi.
Tämä on minunkin motivaationi lähteä. Haluan elää sekä olla fyysisesti koskematon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ihmeeseen ihmiset täältä kuvittelevat lähtevänsä turvaan? Jos Suomesta tulisi tarve lähteä, se tarkoittaisi että olisi jo maailmansota, ja silloin ei ole missään turvassa. Harvaan asutussa Suomessa voisi paeta metsiin, se olisi paras turva, ei ne pommita maaseutua.
Kaikki eivät odota siihen asti, että on pakko lähteä. Maasta voi aivan laillisesti poistua ennen tilanteen eskaloitumista suoraan konfliktiin asti.
No silloin ei saane pakol ais statusta, vaan on vain tavallinen maah anm uuttaja.
Kyllä ja EU:ssa EU-kansalainen saa vapaasti asettua haluamaansa maahan.
Sodan lain mukaan on maanpuolustusvelvollisuus. Sen nojalla tulee kielto lähteä maasta.
Tulee poikkeusolot ja tavalliset lait ei päde.
Taasko tätä joutuu selittämään.
Sodan aikaan on pakko rajata vapauksia.
Etkö sinäkään ymmärrä, että kaikki eivät odota siihen asti, että sota syttyy? Normaalitilanteessa maasta voi poistua aivan vapaasti.
Sitä ei tiedä milloin sota syttyy vai syttyykö. Sodan kynnyksellä et saa omaisuuttasi enää realisoitua, joten ehkäpä sinun kannattaa aloittaa exittisi jo nyt.
Vierailija kirjoitti:
Aikamoista ajattelua, että lähdetään muualle ja ”joku muu” saa hoitaa hoitaa puolustamisen. Ja tullaan sitten takaisin kun ”homma on sopivasti ohi”.
Jos kaikki ajattelisivat noin, niin sittenhän tänne vihollinen ajelis vaan tankeilla tyhjään maahan ja se olis siinä.
Tottahan tämä on. Itse tosin jäisin ulkomaille, olen ulkomailla asunut ja työskennellyt ennenkin. Kaikkia ei kiinnosta jäädä tänne tapettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ihmeeseen ihmiset täältä kuvittelevat lähtevänsä turvaan? Jos Suomesta tulisi tarve lähteä, se tarkoittaisi että olisi jo maailmansota, ja silloin ei ole missään turvassa. Harvaan asutussa Suomessa voisi paeta metsiin, se olisi paras turva, ei ne pommita maaseutua.
Kaikki eivät odota siihen asti, että on pakko lähteä. Maasta voi aivan laillisesti poistua ennen tilanteen eskaloitumista suoraan konfliktiin asti.
No silloin ei saane pakol ais statusta, vaan on vain tavallinen maah anm uuttaja.
Kyllä ja EU:ssa EU-kansalainen saa vapaasti asettua haluamaansa maahan.
Sodan lain mukaan on maanpuolustusvelvollisuus. Sen nojalla tulee kielto lähteä maasta.
Tulee poikkeusolot ja tavalliset lait ei päde.
Taasko tätä joutuu selittämään.
Sodan aikaan on pakko rajata vapauksia.
Etkö sinäkään ymmärrä, että kaikki eivät odota siihen asti, että sota syttyy? Normaalitilanteessa maasta voi poistua aivan vapaasti.
Sitä ei tiedä milloin sota syttyy vai syttyykö. Sodan kynnyksellä et saa omaisuuttasi enää realisoitua, joten ehkäpä sinun kannattaa aloittaa exittisi jo nyt.
Olenkin jo realisoinut osan sijoituksistani ja asunto on myynnissä.
Mulla ainakin on päässä sellainen ruuvi, että "kauhua katsotaan suoraan silmiin." Olen ajatellut että jos olis putoavassa lentokoneessa, niin olisi pakko katsoa tuijottaa silmät lautasina viimeiseen sekuntiin asti. Rahaa on sen verran että jonnekin voisi matkustaa ja kuukauden olla siellä jossain, mutta en ole lähdössä mininkään.
Kaikilla ei ole mahdollisuuksia mennä mihinkään. Sairaat sairaaloissa ja palvelutalojen asukkaat. Kulkuneuvottomat köyhät, joilla ei ylimääräistä rahaa edes bussilippuun.
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta, tosin olemme jo ulkomailla, että tiedä sitten miten ne kuviot menee. Kutsutaanko ulkosuomalaiset äidit talkoisiin?
Ja jos kutsutaan, niin missä olisi tarkoitus majoittua? Ja tuonko lapset siis mukanani Suomeen? Kiitos jos joku vastaa. Tulen jos tarvitaan. Olen riuska työnainen tarvittaessa.
Menisin Ruotsin rajalle sanoisin olevani paossa hätää ja vainoa. Huutaisin Asylym. Ikäni olisi alle 17v
Sen Jälkeen saisin kaiken.
En lähde minnekkään. Olen köyhä. Autan viimehetkillä niitä joita voin auttaa. Ei minua kukaan huolis mihinkään maahan. Mieti ny 60 vuotta täyttänyt ja Persu nainen.
Suomen olisi tärkeää poistua miinakiellosta
https://urly.fi/2v7l