Seurustelen 17 vuotta nuoremman naisen kanssa
Nainen on 22, minä olen 17 vuotta vanhempi.
Mitä yhteistä meillä on? En tiedä, eikä hirveästi kiinnostakaan. Viihdymme yhdessä ja meillä on yhteistä tekemistä. Se riittää.
Eikö ikäero häiritse? Häiritsee se. Onhan elämänkokemuksissamme ja näkemyksissämme selvä ero. Ei se kuitenkaan niin paljon häiritse, että juuri nyt tekisi mieli lopettaa suhde.
Käytänkö naista hyväksi? Tuskin. Ihan vapaaehtoisesti hän tässä suhteessa on. Tarjontaa olisi muuallakin.
Olenko suhteessa seksin vuoksi? Osittain. Seksi nuoremman kanssa on kivaa, jotenkin erilaista. Samalla tavalla nuoremmalle seksi vanhemman kanssa on kivaa, jotenkin erilaista. Olemme keskustelleet aiheesta.
Olenko suhteessa vakavissani? En sillä tavalla, että kuvittelisin tämän olevan elinikäistä. Olen myös sanonut sen naiselle. Kumpikin meistä tietää, että tämä kestää sen aikaa kuin kestää ja loppuu sitten.
Ovatko ulkopuoliset tuominneet meidät? Ovat, mutta eipä se hirveästi kiinnosta. Ihmiset nyt yleensäkin ovat kärkkäitä arvostelemaan muiden valintoja, joihin heidän oma elämänsä ei liity mitenkään.
Olisinko mieluummin vanhemman kumppanin kanssa? Kyllä, jos eteen sattuisi joku, jonka kanssa viihtyisin yhtä hyvin kuin tämän nuoremman.
Onko kysyttävää?
Kommentit (17)
Eipä oikeastaan ole kysymistä. Itse seurustelen 15v vanhemman miehen kanssa ja joo, kyllä meillä välillä on puhetta yhteisestä tulevaisuudesta, avioliitosta, lapsista ym. mutta minä en lapsia enää halua ja en tiedä jaksaisinko esim. viisikymppisenä katsoa jo eläkeikäistä ukkoa. Ihana mies, taivaallista seksiä ja hyvä suhde, mutta mies valitettavasti liian vanha minuun verrattuna :(
Seurustelin 17 vuotta vanhemman miehen kanssa.
Seurusteltiin toistakymmentä vuotta, hankittiin lapset, rakennettiin taloa. Sen vertaa MIESTÄ tuossa ei kuitenkaan ollut, että olisi tehnyt minusta ns. kunniallisen naisen, joten eron tullessa mulla jäi lapset ja sille omaisuus.
Luulin, että häneen vetosi nuoruuteni ja hän olisi halunnut suojella minua. Ehei, hän näki minussa vaan sen mitä olinkin: sinisilmäisen ja vedätettävän, rakastuneen naisen. Jota saattoi kusettaa ja käyttää taloudellisesti hyväksi.
Minä luulin pitkään, että meillä oli parisuhde, perhe, yhteinen tulevaisuus ja koko ajan karttuva menneisyys. Eipä ollut, olin vain yksi lisäosa hänen omassa elämässään.
Mutta onnea teille. Ei se teidän onnenne ole minulta pois.
Olet kuitenkin vanhempana osapuolena enemmän vastuussa. Ei kuulosta hyvältä, että kerrot, että olisit mieluummin jonkun vanhemman kanssa, jos sellainen löytyisi. Eli ilmeisesti etsitkin jollain tavalla koko ajan.
Olisiko parempi päästää nainen menemään ja etsimään enemmän itsensä ikäistä tai enemmän tosissaan olevaa seuraa?
Miehillä ei monestikaan ole kovin paljon empatia pelissä, kun he tapailevat naisia.
Aika vanhaa tavaraa tuo 22-vuotta mielestäni on. Siitä saisi ottaa ainakin viisi vuotta pois, että päästeisiin sinne ihanteellisimpiin kyrvänpuristustiukkuuksiin. Kannattaa vaihtaa nuorempaan muutaman vuoden jälkeen, ellet sitten vallan rakasta tätä nykyistä.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 10:22"]Olisiko parempi päästää nainen menemään ja etsimään enemmän itsensä ikäistä tai enemmän tosissaan olevaa seuraa? [/quote]
Kannustatko siis AP:tä jättämään naisen? Mitä ajattelet naisen siitä tuumivan? Mies vain ilmoittaisi rakastuneelle naiselle, että sori, mutta jätän sut kun Vauvassa käskettiin.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 20:32"]
Nainen on 22, minä olen 17 vuotta vanhempi.
Mitä yhteistä meillä on? En tiedä, eikä hirveästi kiinnostakaan. Viihdymme yhdessä ja meillä on yhteistä tekemistä. Se riittää.
Eikö ikäero häiritse? Häiritsee se. Onhan elämänkokemuksissamme ja näkemyksissämme selvä ero. Ei se kuitenkaan niin paljon häiritse, että juuri nyt tekisi mieli lopettaa suhde.
Käytänkö naista hyväksi? Tuskin. Ihan vapaaehtoisesti hän tässä suhteessa on. Tarjontaa olisi muuallakin.
Olenko suhteessa seksin vuoksi? Osittain. Seksi nuoremman kanssa on kivaa, jotenkin erilaista. Samalla tavalla nuoremmalle seksi vanhemman kanssa on kivaa, jotenkin erilaista. Olemme keskustelleet aiheesta.
Olenko suhteessa vakavissani? En sillä tavalla, että kuvittelisin tämän olevan elinikäistä. Olen myös sanonut sen naiselle. Kumpikin meistä tietää, että tämä kestää sen aikaa kuin kestää ja loppuu sitten.
Ovatko ulkopuoliset tuominneet meidät? Ovat, mutta eipä se hirveästi kiinnosta. Ihmiset nyt yleensäkin ovat kärkkäitä arvostelemaan muiden valintoja, joihin heidän oma elämänsä ei liity mitenkään.
Olisinko mieluummin vanhemman kumppanin kanssa? Kyllä, jos eteen sattuisi joku, jonka kanssa viihtyisin yhtä hyvin kuin tämän nuoremman.
Onko kysyttävää?
[/quote] Miksi et sitoudu suhteeseenne?
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 10:29"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 10:22"]Olisiko parempi päästää nainen menemään ja etsimään enemmän itsensä ikäistä tai enemmän tosissaan olevaa seuraa? [/quote]
Kannustatko siis AP:tä jättämään naisen? Mitä ajattelet naisen siitä tuumivan? Mies vain ilmoittaisi rakastuneelle naiselle, että sori, mutta jätän sut kun Vauvassa käskettiin.
[/quote]
Ap ei itse vaikuta rakastuneelta. Hän ei ole tosissaan. Miksi rakastunut nainen tuhlaisi rakkauttaan mieheen, joka ei rakasta häntä? Tuollaiset tilanteet ovat juuri niitä, jotka altistavat hyväksikäytölle: rakastunutta on helppo vedättää, hän tyytyy vähään, kaikki näyttäytyy ruusunpunaisena. Olen nainen ja moni mies on rakastunut minuun, mutta minä en niihin. Tottakai olen kertonut miehille, mikä on oman sydämeni tila. Ja miehet ovat jatkaneet etsintää. Niin on mielestäni oikein.
Voihan tietysti olla, ettei ap oikein itsekään tiedä, mitä tuntee. Hän saattaa vähätellä omia tunteitaan, koska katsoo, että ikäero on liikaa. Sinänsä 17 vuotta ei ole hirveän paljon.
Kuuttatoista vuotta nuorempi on Suomessa sakkolihaa.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 10:35"]Ap ei itse vaikuta rakastuneelta.[/quote]
AP kertoo kertoneensa naiselle, ettei usko suhteen olevan elinikäinen. Eikö se riitä?
Kun mies on 60, nainen on 43.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 10:37"]
Kuuttatoista vuotta nuorempi on Suomessa sakkolihaa.
[/quote]
Kenenkään ei tarvitse tietää.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 10:35"]Ap ei itse vaikuta rakastuneelta.[/quote]
Mitä rakkaus on? Jos viihtyy toisen seurassa, kunnioittaa toista ja seksi maistuu, niin onko se rakkautta? Mitä rakkauteen vaaditaan?
Kysyy AP
Miinä olen 34 vuotta, mieheni on 18 vuotta vanhempi.
Mitä yhteistä meillä on? Samanlainen huumorintaju, samanlaiset elämän arvot, samanlainen käsitys hyvästä elämästä, samat urheilulajit, samat elokuvat
Eikö ikäero häiritse? Hyvin vähän. Isoimmat kompastuskivet ovat lastenkasvatuksessa. Siinä suhteessa olemme eri sukupolvea.
Käyttääkö hän minua hyväksi? Ei. Itse valintani tein. Joskin olimme seurustelleet jo kuukauden ennen kuin kysyin hänen ikäänsä. En olisi aloittanut seurustelua jos olisin tiennyt sen aikaisemmin.
Olenko suhteessa seksin vuoksi En. Tai no, niin paljon kuin parisuhteessa nyt yleens ollaan seksin vuoksi. Tunnen vetoa mieheeni kyllä.
Olenko suhteessa vakavissani? Ainakin olemme olleet yhdessä 15 vuotta, josta 13 naimisissa.
Ovatko ulkopuoliset tuominneet meidät? Eipä juuri. Minun vanhempani ensin toppuuttelivat, mutta tutustuttuaan mieheeni hyväksyivät. Miehen sukulaiset vähän ihmettelivät alkuun.
Olisinko mieluummin nuoremman kumppanin kanssa? En. Olen aina halunnut rinnalleni miehen, en poikaa.
Onko kysyttävää?
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 21:42"]
Mitä tytön vanhemmat sanovat?
[/quote]
Isää en ole nähnyt, hän asuu ulkomailla. Äiti suhtautuu minuun ystävällisesti ja neutraalisti. Hänellä on tyttäreensä lämpimät välit, joten olemassaoloni tuskin tuli mitenkään yllätyksenä.
Eipä oikeastaan. Aika rehellisesti kerrot tilanteen ja kumpikin osapuoli tuntuu tietävän missä mennään.
Missä tapasitte?