Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arttu Wiskari laittaa alle 2v poikansa

Vierailija
03.08.2015 |

päiväkotiin vaikka perheen äiti jää kohta äitiyslomalle. En ymmärrä.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 00:20"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 23:52"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 23:39"]

Hyvä! Tutkimukset todistaa, että mitä aikasemmin lapsi laitetaan päiväkotiin, sen paremmin he pärjää elämässä. Fakta. The end.

[/quote]

Nuo tutkimukset on Jenkeistä. Ja siellä taas kysymys on siitä, että rikkaimmat ihmiset pistää lapsensa yksityiskouluihin jo kolmevuotiaina. Ei niillä ole mitään tekemistä meikäläisten päiväkotien kanssa. Ylipäätään parhaiten pärjää kaikkialla ne, joiden vanhemmat on fiksuja, rikkaita ja kauniita.

[/quote]

itse asiassa kyseessä on ruotsalainen tutkimus ja tutkimusasetelmaltaan hyvän tutkimukšen kriteerit täyttävä eli luotettava tutkimus.

t.neuvolalääkäri

[/quote]

Lapsia tutkimuksessa lopulta alle sata, lapset koottu kaupungin vuokrataloista, yksinhuoltajat yliedustettuina aineistossa, ja tulokset julkistettiin vuonna 1989. Olisi kiva kuulla, mikä tutkimus ei "neuvolalääkärin" mukaan ole "luotettava".

Vierailija
2/54 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 22:32"]Äitiysloma alkaa vasta 5 viikkoa ennenmäitiyslomaa. Sitä ennen ollaan töissä jos ei olla saikulla.
[/quote] Ja nytkö se äiti on muka mennyt töihin pari kk ennen äitiyslomaa??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ratkaisuja arvostelee yleensä ne, kenellä on isovanhemmat ja muut sukulaiset siinä naapurissa tarjoamassa apua heti kun vähänkin tarvii. Oikeesti jotkut on täysin ilman mitään tukiverkostoja ja silloin kyllä käytetään päiväkotia tms. eikä se kuulu muille. 

Vierailija
4/54 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 20:57"]

Näitä ratkaisuja arvostelee yleensä ne, kenellä on isovanhemmat ja muut sukulaiset siinä naapurissa tarjoamassa apua heti kun vähänkin tarvii. Oikeesti jotkut on täysin ilman mitään tukiverkostoja ja silloin kyllä käytetään päiväkotia tms. eikä se kuulu muille. 

[/quote]

En ole Arttua arvostellut enkä aio arvostellakaan. Mutta olen sun kanssa vähän eri mieltä. Kyllä se palveluiden käyttäminen on yhtä lailla ihmisistä kuin tukiverkoista kiinni. Tunnen paljonkin ihmisiä, jotka käyttävät päivähoito-oikeuttaan, vaikka on mummot ja kummit auttamassa. Itse ollaan vedetty läpi kahden lapsen ruljanssi  kahden vuoden ikäerolla ilman tukiverkkoja, eikä olla tarvittu yhteiskuntaa apuun. Ollaan onneksemme saatu pysyä fyysisesti ja henkisesti terveinä ja ollaan tiedetty, että vaikka välillä väsyttää, ollaan silti omille lapsillemme parhaat hoitajat. Eikä olla mitään sankareita, ihan tavallisia vanhempia.

Siitä olen ihan samaa mieltä, että muille eivät nämä päätökset kuulu.

Vierailija
5/54 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö keikka-artistit ole pääasiassa viikot kotona? Vai tekeekö tää häiskä jotain päivätyötäkin?

Vierailija
6/54 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin työtön ja vein vielä ja ainoan lapseni päiväkotiin. On siinä kans äiti, laiska kaiken päälle. Lapseni tosin oli jo lähes 4 vee. Aika paljon oli vapaapäiviä ja eskarikin aikaan myös oli vapaapäiviä. Ei osannut kunnolla lukea kun meni kouluun mutta oltuaan koulussa muutamia päiviä niin sano että anna se hurri vitsikirja ja poika luki sujuvasti.

Vierailija
7/54 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 20:29"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 20:28"]Siinä taas viedään paikka joltain sitä tarvitsevalta. Mut ehkä heillä on syynsä, kuten masennusta tai kyvyttömyyttä hoitaa molemmat lapset. [/quote]tai just vuodelepo. Nykyään yhteiskunta hoitaa sen, minkä ennen suku ja naapurit.

[/quote]

Ja hyvä niin. Esim. itselläni suku on 600km päässä ja miehellä 600-850km päässä. Isovanhemmat olivat jo niin huonossa kunnossa, ettei heistä olisi ollut lapsenvahdeiksi. Nuoremmat sukulaiset ovat taas työssä käyviä, samoin kuin naapurit. Itse olen asunut 17-vuotiaaksi asti kolmen sukupolven taloudessa ja se oli helvettiä.

Että oikein hyvä, että yhteiskunta hoitaa. Niin lapset kuin vanhukset.

Vierailija
8/54 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Phah, ja perhepäivähoitajat kiven alla niille jokka niitä tarvis, päiväkotiin pitäs arka lapsi väkisin tukkia vaikka sanoin että ehdoton ei. Terveisin täysvuodelepo 25+6. Mites sitte suu pannaan?

Vierailija
9/54 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sellaiset, jotka tulee kotiin. 33

Vierailija
10/54 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 20:57"]Näitä ratkaisuja arvostelee yleensä ne, kenellä on isovanhemmat ja muut sukulaiset siinä naapurissa tarjoamassa apua heti kun vähänkin tarvii. Oikeesti jotkut on täysin ilman mitään tukiverkostoja ja silloin kyllä käytetään päiväkotia tms. eikä se kuulu muille. 
[/quote] Väärin arvattu. Meillä ei asuinkaupungissamme asu yhtään sukulaista tai edes kaveria joka voisi lapsiamme hoitaa. T. Ap

Vierailija
11/54 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä outoa on siinä, että työssäkäyvien ihmisten lapsi on päivähoidossa? Suurin osa suomalaisista vanhemmista on sellaisia.

Vierailija
12/54 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän te tiedätte toisten ihmisten raskausvaivat tai muut sairaudet? Ette mistään. Ihan hyvin voi olla vaikkapa sellainen tilanne, että äiti sairaana kotona ja on sekä lapsen että äidin paras laittaa lapsi päiväkotiin.

Vierailija
13/54 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiysloma alkaa vasta 5 viikkoa ennenmäitiyslomaa. Sitä ennen ollaan töissä jos ei olla saikulla.

Vierailija
14/54 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks tehdä lapsia jos niiden ei anneta olla kotona ekat vuodet, 4v saattaa jo haluta päiväkotiin muiden lasten seuraan. onko äidillä tärkeä ura miksi keikkua työssä välillä, rahasta ei voi olla kyse.

Vierailija
15/54 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 22:21"]Mistähän te tiedätte toisten ihmisten raskausvaivat tai muut sairaudet? Ette mistään. Ihan hyvin voi olla vaikkapa sellainen tilanne, että äiti sairaana kotona ja on sekä lapsen että äidin paras laittaa lapsi päiväkotiin.
[/quote]

Miksi alapeukut? En ymmärrä miksi arvostella toisten valintoja kun ette tiedä taustoja.

Vierailija
16/54 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 21:28"]Minäkin olin työtön ja vein vielä ja ainoan lapseni päiväkotiin. On siinä kans äiti, laiska kaiken päälle. Lapseni tosin oli jo lähes 4 vee. Aika paljon oli vapaapäiviä ja eskarikin aikaan myös oli vapaapäiviä. Ei osannut kunnolla lukea kun meni kouluun mutta oltuaan koulussa muutamia päiviä niin sano että anna se hurri vitsikirja ja poika luki sujuvasti.
[/quote]

Joo, minä oon kans tämmöinen perseilijä joka vei lapset päiväkotiin työttömänä. Vein jonkun joka tosissaan tarvitsi paikan..
Kyllä teki lapsille hyvää. Inhoan kerhoja ja jotain "mammailua". Nyt onnellisempi perhe.

Vierailija
17/54 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! Tutkimukset todistaa, että mitä aikasemmin lapsi laitetaan päiväkotiin, sen paremmin he pärjää elämässä. Fakta. The end.

Vierailija
18/54 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miks narttu ei voi laittaa lastaan päiväkotiin jos tahtoo? Itse alotin täyspäiväsen tarhassa käynnin 9kk iässä enkä oo traumatisoitunut.

Vierailija
19/54 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 23:39"]

[/quote]

Nuo tutkimukset on Jenkeistä. Ja siellä taas kysymys on siitä, että rikkaimmat ihmiset pistää lapsensa yksityiskouluihin jo kolmevuotiaina. Ei niillä ole mitään tekemistä meikäläisten päiväkotien kanssa. Ylipäätään parhaiten pärjää kaikkialla ne, joiden vanhemmat on fiksuja, rikkaita ja kauniita.

Vierailija
20/54 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä palkkaisin hoitajan kotiin ja ette arvaa millaiset kustannukset siitä tuli, muidu oli kolme päivää töissä sitten meni "selkä" ja palkka juoksi koko kuukauden.. Ei paljon huvita enää Suomessa palkata ketään kun saat maksella niin helkkaristi kaikenlaisia maksuja.. Joo päiväkotiin vaan ja maksu 300e käytän oikeuttani siinä missä köyhätkin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä