kuinka kauan teillä kesti kirjotta gradu?
Mikä on sellanen keskivertotahti? Saako vuodessa tehtyä?
Kommentit (29)
Jos on töissä samalla... Ja suht tunnollinen olen
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 20:11"]2 kk, ei-äidinkielellä.
[/quote]au olemalla samalla töissä?
10 kuukautta. Kävin samalla osa-aikatöissä.
Mulla meni vuosi. Olin samalla töissä ja oli silloin 4 alle 8v lasta.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 20:14"]Mulla meni vuosi. Olin samalla töissä ja oli silloin 4 alle 8v lasta.
[/quote]ok :) mulla kolmivuorotyö ja 2 lasta. Ehkä saan sen gradun tehtyä...
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 20:14"]Mulla meni vuosi. Olin samalla töissä ja oli silloin 4 alle 8v lasta.
[/quote]sulla mies, tä isovanhemmat autto paljon?
Mulla meni kirjoittamisessa pari viikkoa, mutta itse tutkimustyössä melkein puoli vuotta muiden opintojen ohessa.
Mulla on kestänyt nyt neljä vuotta. Eikä ole valmis vieläkään :D
90-luvulla tein. Kopioin surutta samantyyppistä gradua toisesta yliopistosta. Nykyään ei pysty? Aivan saatanan turhaa hommaa. Ei ollut muuta tavoitetta kuin saada läpi. Ja meni. Töitä hakiessa ei ole koskaan kysytty, minkä arvosanan siitä sait. Se kertoo paljon.
Kaksi kuukautta minullakin. Suurin osa ajasta meni graduun liittyvän tutkimuksen järjestämiseen ja toteuttamiseen.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 20:18"]90-luvulla tein. Kopioin surutta samantyyppistä gradua toisesta yliopistosta. Nykyään ei pysty? Aivan saatanan turhaa hommaa. Ei ollut muuta tavoitetta kuin saada läpi. Ja meni. Töitä hakiessa ei ole koskaan kysytty, minkä arvosanan siitä sait. Se kertoo paljon.
[/quote]joo ei onnistu nykyään
Mullakin alkamassa gradun kirjoitus!Ajattelin,että ti-pe teen nyt 4 h päivässä.Ensi viikolla sama.Kyllä se aikataululla tehtynä tulee valmiiksi.Tsemppiä AP!
Mä tein nyt kesän aikana koko roskan pois alta. En ole juuri muuta tehnyt, eli työtunteja on kyllä käytetty. Paljon helpottaa tietty tilanne, ettei tarvinnut keskittyä mihinkään muuhun ja se, että ei tarvinnut itse kerätä aineistoa.
Tsemppiä projektiin!
Mulla tais mennä pääpiirteissään 3kk. Siinä kohtaa uskalsi jo hiukan juhlia, että homma on kutakuinkin hallussa. Mutta varmaan kaikkine säätämisineen, sidontoineen yms. meni puolisen vuotta. Ei-äidinkielellä siis.
Entäs se tutkimussuunnitelma? Eikö sekin kuulu gradun tekoon? Seminaarit ym. Kuinka kauan kesti noi kaikki yhteensä? Plus tietty se gradu..
Ei se itse kirjoittaminen, mutta mulla materiaalin kerääminen vei kai kolme vuotta. Jos olisin saanut jotainfiksua ohjausta, niin ohjaaja olisi voinut varoittaa, että mulla on liian työläs keino materiaalin keruuseen tai liian laaja materiaali. En sitä itse tajunnut. Mutta tulihan se lopulta valmiiksi. Itse kirjoittaminen meni reilu vuodessa. Kokoaikaisen työn ohessa kaikki. Välillä oli jo turnausväsymystä, joten välissä oli kuukausia, etten koskenut koko hommaan. Olihan työssäkin vaativuutensa ja ruuhka-ajat.
Riippuu niin monista asioista. Teetkö vain gradua, ootko töissä samalla, onko millainen elämäntilanne, kuinka tunnollinen olet aikataulussasi jne.