Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monta kertaa vuodessa olet saikulla?

Vierailija
03.08.2015 |

Miten heppoisesta syystä olet "saikuttanut"? Alkaa pikku hiljaa ottamaan päähän tämä nykyajan ihmisten "työkyvyttömyys".

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 viikkoa saikkulia takana ja vielä 4 viikkoa jäljellä - vaan ei oo mikään löhöloma - sitkeää kuntoutusta leikkauksen jälkeen. Edellisestä sairaslomasta onkin aikaa.

Huonossa työssä ei kannata roikkua jos voi vaihtaa. Jos huomaa ajattelevansa vapaan tarvetta sairaslomien kautta. Tosin sitten sinne töihin ei kannata siinä karseessä räkätaudissa mennä muita sairastuttamaan. Itse ajattelen että sairasloma on aina tarpeeseen.

Vierailija
2/35 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 vuoden aikana olen ollut viikon poissa töistä jalan ja käden samanaikaisien murtumien ja kuulovaurion takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 vuoden aikana olen ollut kerran. Oli niin kamala flunssa/kuume.

Vierailija
4/35 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseni takia max. kerran tai kaksi. Lasten takia ehkä kerran. Esikoinen jo yli kymmenen, joten joutuu saikuttelemaan yksinään. 

Vierailija
5/35 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4 kertaa, olen onnistunut viime vuoden aikana saamaan muutaman mahataudin. Poissaolot ovat olleet pituudeltaan 1 pv. 2 päivää olin pois kun iski kova flunssa. Eli yhteensä olen ollut ehkä n. 5 pv. sairaana.

Vierailija
6/35 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertaakaan. En 2000-luvulla. Ja 1990-luvulla viikon leikkauksesta toipuessani.

Vierailija
7/35 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut saikulla - töissä enkä koulussa. -N21

Vierailija
8/35 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

0-1

Vierailija
9/35 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa sen verran kun hyvät kelit alkavat juuri lomani loputtua, että aion olla saikulla varmaan ainakin ens viikon. Pääsee mökille ottamaan arskaa :-)

Vierailija
10/35 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut on opetettu ettei heppoisista syistä olla poissa töistä tai koulusta. OKSETTAA kuunnella kuinka jotkut jäävät kotiin kun "oli vatsa kipee" tai "päähän koski". Itse olin kaksi vuoroa poissa viime kesänä kun oli oksennustauti. Ugh, alkaa heti ärsyttää...

Vierailija
11/35 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon päiväkodissa töissä. Kolme kertaa vikan 10 vuoden aikana. Liika hyvä vastustuskyky tullu.oisin mielelläni pikkuflunssissa kotosalla.

Vierailija
12/35 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen vuoden aikana olen ollut kerran yhden päivän ennen loman alkua. Oli niin järkyttävä poskiontelontulehdus kuumeineen kaikkineen. Sitä ennen en omaa saikkupäivää muista. Lapsetkin on jo sen verran isoja, etteivät juuri sairastele. Eikä oo enää kuin tuo 8v, jonka kanssa kotiin sais jäädäkään.

Vierailija
13/35 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan virallisesti saikulla. Jos olen sairas, olen omalla lomalla ja otan ne ylitunneista. Tämä on periaate, koska olen sitä mieltä, ettei sairastamisesta pitäisi maksaa palkkaa - ainoastaan sairauspäiväraha 1 + 9 päivän karenssin jälkeen. Enkä ymmärrä, miksei työpaikoilla voisi sopia tällaisesta käytännöstä jota itse noudatan: tehtäisiin tunteja sisään, niin sairastuessa ei tarvitsisi hakea saikkulappua eikä murehtia siitä, että jää palkkaa saamatta. Ottaisi vaan ylitunneista. Olisi kätevä ja joustava systeemi.

Vierailija
14/35 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt leikkauksen jälkeisellä sairaslomalla ja odottelen patologin PAD- tuloksia. Ja vaikkette usko niin olisin paljon mielummin töissä kuin kotona. Vasen puoli kehosta nyt vaan on poissa pelistä ja huolettaa kuinka paljon tästä on pysyvää.

Vierailija
15/35 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna olen ollut saikulla n. 2 kk, en kyllä putkeen kaikkia mutta silti. Viimeisin kesti neljä viikkoa.

Vierailija
16/35 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useita kertoja vuodessa. Tämän vuoden puolella jo kaksi kertaa :/ toisella kertaa oksennustauti ja toisella kertaa kova kuume. En haluaisi sairastella näin usein, mutta vastustuskyky jotenkin huono, vaikka elän terveellisesti. Johtuisiko siitä, etten lapsena koskaan sairastanut ja nyt saan siitä kärsiä :D

Vierailija
17/35 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viimeksi saikulla kolme vuotta sitten peräti kuusi viikkoa ison vatsaleikkauksen takia.

Vierailija
18/35 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi 11/2009 yhden päivän flunssan vuoksi. Ja olen megaläski plösö. Jos olsiin normaalipainoinen, olisin ollut senkin päivän töissä.

Vierailija
19/35 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kerran vuodessa. Välillä on mennyt pari vuotta ilman sairauslomia. Ärsyttää suunnattomasti tapasaikuttajat. Hakevat lääkäriltä sairauslomaa aina tiettyyn aikaan, erityisesti lomaa pidentääkseen. Esimiehenä näihin velvollisuus puuttua ja keinojakin on lisätty, mutta edelleen olen omasta mielestäni aika voimaton. Jos työntekijä on kolmen viikon välein sl:lla, niin jossain on vikaa.

Vierailija
20/35 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on oikeasti tullut oltua aika vähän saikulla. Monesti olen tehnyt töitä etänä jos olen ollut kuumeessa tai lapsi kipeä.
Mutta koska firma pisti osa-aikalomautukselle niin olen jatkossa sairaana ollessani tekemättä etätöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi