olen 24-v nainen ja eläkkeellä mt-syistä
Kommentit (70)
Tuntuu niin pahalta puolestasi ap. Muistutat pikkuveljeäni, josta olen todella huolissani. Häntä on koulukiusattu ilmeisestikin pahasti, mutta kukaan ei tiedä enempää. Olisi paljon kysyttävää sinulta, koska veljeni kanssa ei pysty kommunikoimaan. Osaisitkohan sinä auttaa niin että pystyisin auttamaan veljeäni.
Kerroit että sinua koulukiusattiin, onko se mielestäsi syy pakko-oireisiin ja mielenterveyden ongelmiin vai onko taustalla muutakin, esim. lapsuudessa? Oliko sinulla yhtään kaveria kouluaikana? Pystytkö puhumaan asioista kenellekään ja jos pystyt, kenelle?
Haluaisin saada veljeni avautumaan, mutta en tiedä miten ja kaikki yritykset ovat epäonnistuneet. En tiedä enää miten lähestyä häntä tai mitä tehdä.
Voimia ap! <3 teen omalta osaltani aina kaikkeni, että ihmiset ymmärtäisivät mielenterveysongelmaisia paremmin.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 18:41"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 18:26"]
AP oletko kokeillut psykedeelisiä huumeita tai sieniä? Et vastannut tähän vielä.
Uskon, että voisit psykedeelien avulla saada ymmärrystä ongelmiisi ja ratkoa ne.
[/quote]
Suomessa tällaista hoitokokeilua ei taida saada lääkärien valvonnassa, kuten USA:ssa. En todellakaan suosittelisi kellekään omatoimista kokeilua, pahimmassa tapauksessa hoitaa itsensä hautaan tai joutuu ties minkä porukan kanssa tekemisiin.
[/quote]
Ei tarvitse olla missään tekemisissä kenenkään kanssa, kun tilaa suoraan netistä luotettavasta lähteestä. Suurin osa psykedeelejä kokeilleista pitävät kokeilua yhtenä heidän elämänsä merkittävimpänä kokemuksena, uskon että se voisi olla AP:llekin merkittävä kokemus ja hän voisi ymmärtää miten kohdata alitajuntaiset demonit.
[/quote]mua pidetään tyhmänä ja hulluna mutta mäkin uskon että lsd avaa ihmiselle tien mihin ihminen ei normaalisti pääse normaalitilassa.
Psilosybiinisieniä on melko turvallista kokeilla ainakin pienellä annoksella ja jonkun luotettavan henkilön kanssa, tietenkin psykoottisiin sairauksiin taipuvaisilla henkilöillä on suurempi riski saada psykoottinen kohtaus tai huono trippi; tosin sekin voi olla tie parantumiseen tai toipumiseen. Mutta jos jotain sattuu niin onhan se vähän ikävää kun on laittomista aineista kyse.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:25"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:22"]
Eikö kannattaisi vähän yrittää. Mä oon diagnosoituna masentuneena, pakko-oireisena, ahdistushäiriöisenä ja vuosien mittaan masennus muuttui 2-suuntaiseksi, ollut työelämässä 20 vuotta. Välillä sairaslomalla ja osastolla, mutta sitten taas takaisin töihin. Nyt 40-vuotiaana alkaa terveys olla siinä kunnossa, että haetaan osa-aikaista kuntoutustukea ja oon osa-sijaisena töissä. Tavoitteena jossain vaiheessa kokoaikaisena töihin. Missään nimessä en näin nuorena halua eläkkeelle. Pakko-oireista häiriötä voi hoitaa ja siitä opetella pois. Nuorena on vielä enemmän aivokapasiteettiakin kuin mun iässä. Aika luuseri oot.
[/quote]
Mulla alkoi jo lapsena pakko-oireinen häiriö. En pysty opettelemaan siitä pois, koska mulla on niin paljon oireita. Lisäksi en saa yksin altistaa itseäni, sillä mulla on psykoottista ahdistuksesta. Jos siis en tee niitä, saan sellaisen kohtaukse, että on pakko lähteä päivystykseen. Joinakin päivinä en pääse ulos asunnostani ollenkaan. Käteni ovat vuotaneet verta liiallisen pesemisen seurauksena. Altistus ei kaikilla toimi, eikä se ole turvallista, jos on psykoottista ahdistusta. Kaikki eivät parane koskaan. Näillä mennään. ap
[/quote]Voimia sulle. Vaikutat järkevältä. Mulla on samanikäinen tytär, jolla voisi olla vaikka mitä (mm. perimä), mutta onneksi hän sattuu olemaan terve.
Sillä kaikkihan on lopulta sattuman satoa.
Tsemppiä ap täältäkin. Itse olen kuntoutustuella..
Nämä idiootit, jotka tulevat analysoimaan toisen elämää ja yrittävät itse arvioida kuka kykenee työelämään ja kuka ei! Niin typeriä :D
Mulla on kysymys. Miltä arki tuntuu? Onko sulla jotain projekteja, vai mitä oikein teet?
Taas tää sama aloitus :D joojoo uskotaan, sulla on ocd. Olet hakenut täällä sääliä aiheella ja perustanut vastaavan keskustelun varmaan kymmenen kertaa.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 18:29"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 18:26"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:20"]
Miksi sä teet näitä samoja aloituksia vähän väliä? Sulla on OCD, kuuluuko siihen nämä samat aloituksetkin?
[/quote]Kuuluu. Ap
[/quote]
Tämä ei ollut oikea ap. ap
[/quote]minäkin ihmetttelin että eikai tämmöinen nyt sentään kuulu.