olen 24-v nainen ja eläkkeellä mt-syistä
Kommentit (70)
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 18:23"]Syöpäsairasta ja mt-ongelmista kärsivää ei voi oikein rinnastaa. Syöpäsairaalta loppuu jossain vaiheessa kerta kaikkiaan voimat ja hän kuolee. Mutta pakko-oireisiin on mt-ihmisellä jostain syystä aina energiaa! Mielestäni ankara työleiri sopisi useimpien mielenterveysoireiden hoitoon. Kuulostaa julmalta ja ymmärtämättömältä, mutta tehoaisi oikeasti. Paha siinä olisi käsiä pestä ja hinkata, kun tulisi ruoskaa. Aamulla nopeat pesut valvottuna, sitten porukka nimenhuutoon ja sitten marssitus työpisteeseen, jossa niin ikään valvonta. Ruokajonoon järjestäytyminen ja eteneminen sujuisi ripeästi piiskan tahdittamana, ja syötäisiin reippaasti. Iltaisin olisi kasarmilla vapaata aikaa, mutta vessaan ja suihkuun mentäisiin vain valvojan luvalla.
[/quote]
Kyllä niitä voi verrata. Molemmat ovat sairauksia ja voivat viedä hengen.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 18:28"]Pärjäile. Olen myös eläkeläinen samoista syistä. Olen 26-vuotias mies. Sekosin, kun sukulaissetä raiskasi. Olin 5-vuotias. Pää ei vaan kestänyt. Koko perhe oli muutenkin sekaisin. Eletään vaan kykymme mukaan. Ei tämä ole meidän vika. Toivon aina, että voisin tehdä jotain muiden hyväksi, ja voimattomuus ottaa pattiin.
[/quote]
Miten sinuun suhtauduttiin perheessä lapsena? Yrittikö joku hakea hoitoa ja auttaa? Jos ei, mitä luulet, voisitko olla järjissäsi raiskauksesta huolimatta, jos olisit lapsena saanut oikeanlaista apua?
Miksi et vastaa tuohon kunt.tukiasiaan? Itsehän pyysit asioita kysymään.
Vain rauhoittavat käytössä?? Outoa.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:34"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:27"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:23"]
Itsellä myös pakko-oireita. Pahentuvat koko ajan. Yritän päästä terapiaan, mutta se on vaikeaa päästä. Minkälaisia pakko-oireita sulla on?
[/quote]
Tarkastelua (kortit, sähkölaitteet, tahrat, roskat, vesihanat), pesemistä (vartalo, kädet, pyykit, tiskit), asioiden varomista esim tahrat, patterit, veri, lika lukuisia eri asioita, joihin ei saa koskea. Pakkoajatuksia ja niitä ajatuksia pitää kumota toisilla ajatuksilla. ap
[/quote]
Laitappas osoitteesi tähän ketjuun ja jätä ovesi lukitsematta ensi viikolla. Tulen kidnappaamaan sut joku päivä mun mökille, missä ei ole sähköä tai juoksevaa vettä. Fyysistä voimaa käyttäen pidän sinut lukittuna mökkiin kuukauden päivät (en aiheuta fyysistä väkivaltaa).
Katsotaan tuon jälkeen onko vielä oireita.
M35
[/quote]ymmärrä jo että hän joutuu päivystykseen jos ei tee niin, se herättää ahdistusta ja tuo sinun toimintasi saisi varmaan ocd tyypin tekemään itsemurhan tai se sekoaa siellä. Sairaudet on sairauksia yritä ymmärtää. Tsemppiä ap! <3
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 18:26"]
AP oletko kokeillut psykedeelisiä huumeita tai sieniä? Et vastannut tähän vielä.
Uskon, että voisit psykedeelien avulla saada ymmärrystä ongelmiisi ja ratkoa ne.
[/quote]
Suomessa tällaista hoitokokeilua ei taida saada lääkärien valvonnassa, kuten USA:ssa. En todellakaan suosittelisi kellekään omatoimista kokeilua, pahimmassa tapauksessa hoitaa itsensä hautaan tai joutuu ties minkä porukan kanssa tekemisiin.
Kaikkea se leipä elättää.. Et sinä siihen kuole vaikka kokeilisit avata sen ulko-oven tai pistää vaikka ne likaiset sormet suuhun. Sen takia ambulanssia soiteta, voi elämä ja hyvinvointivaltio.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 18:36"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:34"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:27"] [quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:23"] Itsellä myös pakko-oireita. Pahentuvat koko ajan. Yritän päästä terapiaan, mutta se on vaikeaa päästä. Minkälaisia pakko-oireita sulla on? [/quote]
Tarkastelua (kortit, sähkölaitteet, tahrat, roskat, vesihanat), pesemistä (vartalo, kädet, pyykit, tiskit), asioiden varomista esim tahrat, patterit, veri, lika lukuisia eri asioita, joihin ei saa koskea. Pakkoajatuksia ja niitä ajatuksia pitää kumota toisilla ajatuksilla. ap [/quote] Laitappas osoitteesi tähän ketjuun ja jätä ovesi lukitsematta ensi viikolla. Tulen kidnappaamaan sut joku päivä mun mökille, missä ei ole sähköä tai juoksevaa vettä. Fyysistä voimaa käyttäen pidän sinut lukittuna mökkiin kuukauden päivät (en aiheuta fyysistä väkivaltaa). Katsotaan tuon jälkeen onko vielä oireita. M35 [/quote]ymmärrä jo että hän joutuu päivystykseen jos ei tee niin, se herättää ahdistusta ja tuo sinun toimintasi saisi varmaan ocd tyypin tekemään itsemurhan tai se sekoaa siellä. Sairaudet on sairauksia yritä ymmärtää. Tsemppiä ap! <3
[/quote]
Juurikin näin. Se ahdistus on niin kovaa, että sitä tekee mitä vain päästäkseen irti siitä.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 18:28"]
Pärjäile. Olen myös eläkeläinen samoista syistä. Olen 26-vuotias mies. Sekosin, kun sukulaissetä raiskasi. Olin 5-vuotias. Pää ei vaan kestänyt. Koko perhe oli muutenkin sekaisin. Eletään vaan kykymme mukaan. Ei tämä ole meidän vika. Toivon aina, että voisin tehdä jotain muiden hyväksi, ja voimattomuus ottaa pattiin.
[/quote]
Voimia sinulle! Ei terveet tule ikinä ymmärtämään tätä sairautta. Eivätkä tajua kuinka se "pakko" todella on pakko. Mutta sinnitellään. Päivä kerrallaan. ap
[/quote]
Sinnitellään piruuttamme.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 18:35"]
Miksi et vastaa tuohon kunt.tukiasiaan? Itsehän pyysit asioita kysymään. Vain rauhoittavat käytössä?? Outoa.
[/quote]
Ei ole vain rauhoittavat käytössä normaalisti. Vaan kerroin että minulla purettiin aamulääkitys ja nyt on mietinnässä, että mitä seuraavaksi kokeillaan. Rauhoittavista on paras vaste tällä hetkellä.
Vastaan niihin kysymyksiin mihin itse haluan. ap
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 18:37"]
AP oletko kokeillut psykedeelisiä huumeita tai sieniä? Et vastannut tähän vielä.
Uskon, että voisit psykedeelien avulla saada ymmärrystä ongelmiisi ja ratkoa ne.
[/quote]
Suomessa tällaista hoitokokeilua ei taida saada lääkärien valvonnassa, kuten USA:ssa. En todellakaan suosittelisi kellekään omatoimista kokeilua, pahimmassa tapauksessa hoitaa itsensä hautaan tai joutuu ties minkä porukan kanssa tekemisiin.
[/quote]
Ei tarvitse olla missään tekemisissä kenenkään kanssa, kun tilaa suoraan netistä luotettavasta lähteestä. Suurin osa psykedeelejä kokeilleista pitävät kokeilua yhtenä heidän elämänsä merkittävimpänä kokemuksena, uskon että se voisi olla AP:llekin merkittävä kokemus ja hän voisi ymmärtää miten kohdata alitajuntaiset demonit.
Kuvaile meille tavallinen päiväsi, siitä kun heräät siihen kun nukut? Katsoin kerran telkkarista sarjaa, jossa oli näitä pakko-oireista kärsiviä, tosi pahoja keissejä. Heitä yritettiin hoitaa, olisiko ollut tanskalainen tai hollantilainen dokkari. Oli kyllä silmiä avaava sarja.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 18:40"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 18:35"]
Miksi et vastaa tuohon kunt.tukiasiaan? Itsehän pyysit asioita kysymään. Vain rauhoittavat käytössä?? Outoa.
[/quote]
Ei ole vain rauhoittavat käytössä normaalisti. Vaan kerroin että minulla purettiin aamulääkitys ja nyt on mietinnässä, että mitä seuraavaksi kokeillaan. Rauhoittavista on paras vaste tällä hetkellä.
Vastaan niihin kysymyksiin mihin itse haluan. ap
[/quote]
Eli olet ollut työelämässä todella lyhyen aikaa. Ensin vuosi sairauslomaa, sitten yleensä useampi vuosi kuntoutustukea ja vasta sitten toistaiseksi eläke.
Eli et halua ym.syistä ilkeitä viestejä siitä ettet ole ollut työelämässä. 15 v aloittanut, kesätöissäkö?
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 18:23"]Syöpäsairasta ja mt-ongelmista kärsivää ei voi oikein rinnastaa. Syöpäsairaalta loppuu jossain vaiheessa kerta kaikkiaan voimat ja hän kuolee. Mutta pakko-oireisiin on mt-ihmisellä jostain syystä aina energiaa! Mielestäni ankara työleiri sopisi useimpien mielenterveysoireiden hoitoon. Kuulostaa julmalta ja ymmärtämättömältä, mutta tehoaisi oikeasti. Paha siinä olisi käsiä pestä ja hinkata, kun tulisi ruoskaa. Aamulla nopeat pesut valvottuna, sitten porukka nimenhuutoon ja sitten marssitus työpisteeseen, jossa niin ikään valvonta. Ruokajonoon järjestäytyminen ja eteneminen sujuisi ripeästi piiskan tahdittamana, ja syötäisiin reippaasti. Iltaisin olisi kasarmilla vapaata aikaa, mutta vessaan ja suihkuun mentäisiin vain valvojan luvalla.
[/quote]vittu tuo mitään auta. Menkää pois jotka ette ymmärrä sairautta.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 18:33"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 18:28"]Pärjäile. Olen myös eläkeläinen samoista syistä. Olen 26-vuotias mies. Sekosin, kun sukulaissetä raiskasi. Olin 5-vuotias. Pää ei vaan kestänyt. Koko perhe oli muutenkin sekaisin. Eletään vaan kykymme mukaan. Ei tämä ole meidän vika. Toivon aina, että voisin tehdä jotain muiden hyväksi, ja voimattomuus ottaa pattiin.
[/quote]
Miten sinuun suhtauduttiin perheessä lapsena? Yrittikö joku hakea hoitoa ja auttaa? Jos ei, mitä luulet, voisitko olla järjissäsi raiskauksesta huolimatta, jos olisit lapsena saanut oikeanlaista apua?
[/quote]
Kukaan ei tiennyt. Tapahtuma oli musta omaa syytäni silloin. Pidin itseäni auttamattoman saastuneena ja pahana. Perheessä kaikki tuntui muutenkin olevan mun syytä. Kävelin ja hengitinkin aina väärällä tavalla. Jos oireilin, mua rangaistiin. Jos ympäristö olisi ollut oikea, olisin varmasti selvinnyt paljon paremmin. Pelkkä hyväksikäyttö ei hajottanut mua, se oli se koko tilanne.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 18:41"]
[/quote]
[/quote]
Ei tarvitse olla missään tekemisissä kenenkään kanssa, kun tilaa suoraan netistä luotettavasta lähteestä. Suurin osa psykedeelejä kokeilleista pitävät kokeilua yhtenä heidän elämänsä merkittävimpänä kokemuksena, uskon että se voisi olla AP:llekin merkittävä kokemus ja hän voisi ymmärtää miten kohdata alitajuntaiset demonit.
[/quote]
No mutta se on kuitenkin rikos. Ja riskihän tuollaisessa omatoimisessa kokeilussa on se, että ei menekään kuten strösselissä vaan menee ihan pieleen, ja tulee vaikka psykoosi. Se on eri asia maata lääkärin valvonnassa sairaalassa kuin itsekseen popsia mitä lienee itusia kotona yksin.
Ymmärrän kyllä mitä yrität sanoa, koska hoitojen puolesta on tutkimustuloksia. Mutta itsehoitoa ei voi suositella, vielä. 1. vaarallista 2. laitonta.
Kaikkea se leipä elättää.. Et sinä siihen kuole vaikka kokeilisit avata sen ulko-oven tai pistää vaikka ne likaiset sormet suuhun. Sen takia ambulanssia soiteta, voi elämä ja hyvinvointivaltio.
[/quote]
Kyllä itseaissa psyykkistä syistä soitetaan ambulanssi. Jos henkilö on psykoottisessa ahdistuskohtauksessa, huutaa, itkee, repii hiuksiaan, raapii itseään, niin todellakin soitetaan ambulanssi. ap
Minäkin olen hullu mutta en pääse eläkkeelle vaan pakko on jatkaa potilaitten hoitamista. Mitä pitäisi tehdä että saisin eläkkeen? Välillä on sellainen olo että osaan lentää. En ymmärrä miksi minua vakoilevat tahot eivät päästä minua tekemään mitä osaan parhaiten eli kasvattamaan ruusuja.
Ei sinulle ole ehdotettu aivosim.asennusta?
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 18:28"]
Pärjäile. Olen myös eläkeläinen samoista syistä. Olen 26-vuotias mies. Sekosin, kun sukulaissetä raiskasi. Olin 5-vuotias. Pää ei vaan kestänyt. Koko perhe oli muutenkin sekaisin. Eletään vaan kykymme mukaan. Ei tämä ole meidän vika. Toivon aina, että voisin tehdä jotain muiden hyväksi, ja voimattomuus ottaa pattiin.
[/quote]
Voimia sinulle! Ei terveet tule ikinä ymmärtämään tätä sairautta. Eivätkä tajua kuinka se "pakko" todella on pakko. Mutta sinnitellään. Päivä kerrallaan. ap