Inhoan tätä jatkuvaa rahasta puhumista :( surullinen
Olen 30 v nainen/ äiti kahdelle lapselle 6 v ja 3 v. Meillä melkein joka päivä mieheni kanssa nykyään kiistaa jostakin. Ja useinmiten juuri rahasta mikä on minusta niin turhaa. Rahaa on riittävästi mutta kun minä en tuo perheelle yhtä paljon rahaa kuin mieheni niin minun kuluu tehdä enemmän kotona ja autoa en saa käyttää koska en maksa siitä huollot ja muut. Olen aikuinen/ vaimo/ lapseni äiti mutta tunnen itseni ihan pieneksi lapseksi kun autoa on pyydettävä lupa käyttää. No tämä johtaa myöskin siihen että tehdään paljon mieheni ehdolla. Onko muilla näin paha tilanne? Olen niin surullinen ja nöyryytetty.
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 15:35"]
Lisäys vielä että ei mulla ole kuin 600 € kk:ssa vähemmän palkkaa nettona. Minä maksan kaikki lasten vaatteet ja tarvikkeet/ lelut ja kengät. Ruokaa, bensaa, lainaa ja omat laskuni sekä lasten vakuttukset puolitetaan. Maksan myös lasten tarhamaksut mutta mieheni selittää sen että saan tililleni lapsilisät. Nyt mieheni vanhemmat maksavat meille pienen 3 pv reissun lapsineen ja pistää mut maksamaan puolet matkasta kun on mukamas hänen vanhemmat :( järkyttävää minusta tämä touhu. Mieheni ei ymmärrä ollenkaan että olen surullinen ja myös tällä hetkellä niim raivoissani. Ap
[/quote]
En lähtis koko reissuun.
Miksei mies maksa puolia (vaikka ne lapsilisät huomioiden) lasten vaatteista ja muista niiden kuluista. Sitten sulla olis varaa hankkia oma auto.
Pistä kiertoon koko äijä, ei selvästikään halua perheen parasta.
Soita miehen vanhemmille ääni itkusta väristen, että kiitos matkasta, olisi ollut ihanaa mennä ja pieni loma olisi ollut tarpeen mutta sinulla ei ole rahaa lähteä kun mies vaatii sinua maksamaan puolet matkasta. Tee hänen itsekäs käytös läpinäkyväksi ha muiden tietoon sekä keskusteluun.
Yllättävän paljon menee rahaa pieniin kuluihin. Taloustili ja sieltä kaikki perheen ostokset ja maksut. Lapsilisät sille tai eri tilille. Kummankin tilistä 50-70 % taloustilille. Taloustililtä siirto omalle tilille kuitteja vastaan. Tilitapahtumien seuranta. Ala pitämään tiukka tilinpito ja puolesi jos ei muu auta.
Olen miettinyt tuota että soittais appivanhemille. Ehkä pitäis. Muuten ihana mies mutta miten voi olla niin puolet ja puolet rahaasioissa. Perheenä haluaisin elää. Ap
Enkä ole mikään törsääjä vaan aika säästeliäs. Mutta tuo saatanan auto ja se että mun vanhemmat eu heitä meille rahaa monta kertaa vuodessa. Ap
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 16:25"]Olen miettinyt tuota että soittais appivanhemille. Ehkä pitäis. Muuten ihana mies mutta miten voi olla niin puolet ja puolet rahaasioissa. Perheenä haluaisin elää. Ap
[/quote]
No kuulostaapa tosi ihanalta mieheltä..
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 16:25"]Olen miettinyt tuota että soittais appivanhemille. Ehkä pitäis. Muuten ihana mies mutta miten voi olla niin puolet ja puolet rahaasioissa. Perheenä haluaisin elää. Ap
[/quote]
Muuten ihana mies? Itse en eläisi päivääkään moisen alistajan kanssa. Kauanko aiot vielä olla kynnysmattona?
Olette kyllä ihan oikeessa että mieheni on alistaja. Tunnen itseni ainakin siltä. :( tämä asia nyt 1 vuoden aikana vaan pahentunut näitten raha asioiden kanssa. Minusta rahaa tietysti pitää olla että saa eletty mutta ihan kuin mieheni harmittaa se että ei olla rikkaita tai jotain. En ymmärrä. Pääasia että ollaan terveitä ja pidetään yhtä perheenä minusta mutta mieheni on toista mieltä. Ap
Tuliko yllätyksenä, että lapsiin menee rahaa?
Lapsiin mies kyllä panostaa. Mutta tuosaatanan auto.10 v vanhaja kun sanon että siihen ei kyllä kalliit rempat ja huollot enää satsata ihan malttaita. Tietysti ne mitä pitää korjata että rullaa ja on turvallinen mutta kun mun pitäis nyt niinku maksaa kaikko huollot ja rempat atoon että saan sen käyttöön. En tajua!! Ap
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 18:18"]Lapsiin mies kyllä panostaa. Mutta tuosaatanan auto.10 v vanhaja kun sanon että siihen ei kyllä kalliit rempat ja huollot enää satsata ihan malttaita. Tietysti ne mitä pitää korjata että rullaa ja on turvallinen mutta kun mun pitäis nyt niinku maksaa kaikko huollot ja rempat atoon että saan sen käyttöön. En tajua!! Ap
[/quote]
Osta itsellesi oma auto.
Niinpä. Oma autoa olen kyllä miettinyt. Pitäis ruveta sitä etsimään. Haluaisin lomalla tehdä jotain muita kun olla lasten kanssa pihalla. Mieheni mielestä auton kansda menisin törsämään rahaa. No kaikki melkein maksaa jooo. Mutta kyllä sitä saa ihan ilmatteekss paljon tehty. Ap
Ei todellakaan kuulosta terveeltä tapaukselta tuo miehesi. Vaikea ymmärtää miksi ihmeessä suostut tuollaiseen.
Ehkäpä teidän on aika ottaa raha puheeksi ja tehdä asialle jotain. Kaikki yhteiset ja lasten laskut ja menot,vaatteet ja ruuat maksetaan tästä lähtien yhteiseltä tililtä, johon siirrätte kumoikin joko yhtä paljon rahaa tai palkkaan nähden samansuuruiset summat (jos palkat aika lähellä toisiaan, voi siirtää hyvin samat summat).
.
Sen jälkeen sieltä menee kaikki yhteiset kulut.
Ei tarvitse riidellä rahasta.
.
Autosta voitte sitten keskustella kuka maksaa mitäkin ja kenen käytössä/omistuksessa se on.
.
Mutta eriyttäkää noi kaikki muut menot nyt yhdelle tilille ja molemmat maksaa yhtä paljon. Näin et ainakaan siinä häviä.
.
Ja soita sinne miehen vanhemmille :)
Lisäys vielä että ei mulla ole kuin 600 € kk:ssa vähemmän palkkaa nettona. Minä maksan kaikki lasten vaatteet ja tarvikkeet/ lelut ja kengät. Ruokaa, bensaa, lainaa ja omat laskuni sekä lasten vakuttukset puolitetaan. Maksan myös lasten tarhamaksut mutta mieheni selittää sen että saan tililleni lapsilisät. Nyt mieheni vanhemmat maksavat meille pienen 3 pv reissun lapsineen ja pistää mut maksamaan puolet matkasta kun on mukamas hänen vanhemmat :( järkyttävää minusta tämä touhu. Mieheni ei ymmärrä ollenkaan että olen surullinen ja myös tällä hetkellä niim raivoissani. Ap