Kerro tähän ketjuun tämän päivän tehdyt kotityöt tms. asiat
Minä:
Petasin teini-ikäisen pojan sängyn (MIKSI?)
Laitoin tyttären suihkuun, kun naapurin pikkupoika oli heittänyt pihalla roskiksesta löytynyttä majoneesia tytön päälle.
Pyykit peseytymässä koneessa -> edellä mainitusta syystä.
Tiskit koneeseen ja kone päälle.
... muihin asioihin: Vessanpönttö pesty 5krt, koska mulla on vatsa sekaisin :/ Joten aika vähän tähän mennessä on tullut tehtyä.
Kommentit (92)
Keitin äsken kahvia. Kai sekin jotain on.
Aamupuuron teko ja syöttäminen.ulkoilutin koiran ja vein samalla lapsen tarhaan. Siirsin yläkertaan ison limoviikunapuun.
Vaihdoin 4 huonekalun paikkaa. Petasin sängyn. Suunnittelin terassille somistusta .
Siistin ja kastelin kukkia ( 12 kpl)
Ajoin nurmikon 1200 cm2 ja Vahdin samalla nuorempaa lasta.
Eilistä ruokaa lämpiämään ja juhlien ylimäärä lihat pussiin ja pakkaseen.samalla pakkasen järjestelyä, tila loppuu.
Hain lapsen tarhasta, eka päivä 4 h. Mansikoita löytyi vielä takapihalta .
Latasin tiskit koneeseen
Pesin tiskialtaat ja keittiön hanan
Harjasin pöntön
Vaihdoin kukkiin mullat ja kastelin ne
Petasin pedin
Ruokin akvaariokalat
Loppupäivän ajattelin vetää lonkkaa, imuroida pitäisi mutta ei huvita.
Illalla paistelen nautaa tacojen väliin, muuta ruoanlaittoa ei ole, lapsi maalla ja ollaan ukon kanssa kahdestaan.
Yksi koneellinen pyykkiä on pesty ja ripustettu kuivumaan, kuivuneet eiliset pyykit on viikattu kaappiin.
Kaupassa kävin.
Kastelin ulkokukat.
Olen pessyt useamman koneellisen pyykkiä, silittänyt, vienyt vaatteita kaappeihin, tehnyt ruokaa, siivonnut keittiötä, täyttänyt tiskikoneen, pannut sen päälle, tarjoillut välipalaa pienimmälle, pessyt kylpyammeen, pedannut sängyn, keittänyt kahvia miehelle ja itselle.
- Aamupala syöty ja siivottu keittiö (tiskikone tyhjennetty, lattia lakastu jne.)
- Makuuhuoneet järjestetty ja sängyt pedattu.
- 2 koneellista pyykkiä pesty ja ripustettu kuivumaan. Puhtaat laskosteltu ja lajiteltu kaappeihin.
- Leluja kerätty sitä mukaa kun leikitty ja leikit vaihtuneet..
-Lounas tehty ja syöty ja siivottu keittiö.
- Roskakaappi siivottu.
- Seinähylly maalattu.
Nyt istahdin päiväteelle. Isommat lapset oääsi läppärille pelaamaan kun nuorin meni päiväunille.
/Lapsia viisi. Kesälomaa vielä 2vkoa jäljellä. Sitten jatkan kotiarkea 3 alle kouluikäisen kans. :) Touhua riittää yllin kyllin.
- Yksi koneellinen pyykkiä + vein ulos kuivumaan (illalla otan pois)
- Yksi tiskikoneellinen, vielä toinen tulossa
- Lounaan laitoin jauheliha + keittovihannekset suoraan pussista
- Illalla laitan päivällisen ja käyn kaupassa
- Puhuin pomon kanssa puhelimessa
Olen kipeänä ja vietän viimeisiä lomapäiviä.
Oikeasti jaksatte luetella näitä tiskikoneen napin painamisia? Onpa teillä rankkaa.
Heräsin viideltä. Tein aamupalan 7 lapselle. Siivosin lasten huoneet ja petasin pedit. Käytin koiran lenkillä ja kävin samalla kaupassa. Tein ruuan perheelle ja jumppasin samalla. Siivosin keittiön ja auton. Hoputin aamulla miehen töihin ja silitin sen vaatteet. Nyt on ulkoiltu lasten kanssa ja osa nukkuu päikkäreitä. Kohta lähdetään mystiikkaan ja sitten teen koko viikon ruuat perheelle.Harjoittelen maratonille joten illalla vetää vielä 20 lenkin.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 15:01"]
Oikeasti jaksatte luetella näitä tiskikoneen napin painamisia? Onpa teillä rankkaa.
[/quote]
Avaa vähän tätä purkaustasi.
En ole tehnyt mitään kotitöitä tänään, sillä olen vielä töissä. Illalla pyykkiä, tiskiä ja ruokaa.
[/quote]
[/quote]
Onko jotenkin mainittava suoritus pestä pyykkiä tai painaa tiskikone napista päälle?
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 15:07"]
[/quote]
[/quote]
Onko jotenkin mainittava suoritus pestä pyykkiä tai painaa tiskikone napista päälle?
[/quote]
No jonkun se on tehtävä. Nyrkkipyykilläkään en ala pestä, kun on helpompikin vaihtoehto. Kai muuten tajuat, että pyykit usein pitää lajitella ennen koneeseen laittoa ja tosiaan laittaa sinne koneeseen ja annostella pesuainettakin (hui), että ei se ihan pelkkä napinpainallus ole. Varmasti useampikin miespuolinen useammin noita harrastaisi, jos molemmissa hommissa olisikin pelkkä napinpainallus
Itse et ole (varmaan) saanut senkään vertaa aikaiseksi?
Meidän perheessä se on tehtävä, joka kaatuu aina äidin niskaan. Muut tuo sentään astiansa tiskialtaaseen asti, josta siirrän ne koneeseen.
AP
Pesin koneellisen pyykkiä, käskytin koululaiset ryhjentämään astianpesukoneen, pyyhin nihkeällä keittiön kaapit a kämpän ovenkahvat/pielet, kävin viemässä miehelle unohtuneet eväät töihin, kövin sqmalla kirpparilla ja kukkakaupassa. Kohta meen istuttaa ostamani kukat, sitten teen ruoan(makaronilootaa) ja löhden omalle harrastustunnilleni.
Joo mä en ainakaan listannut mitään astianpesukoneen tai pyykkikoneen käyttöä. Nro 15
- aamupala itselleni
- sängyn petaus
- lounas 6:lle
- tiskikoneen tyhjennys ja täyttäminen
- pyykkikoneesta olen ehtinyt kolme kertaa tyhjentämään pyykit kuivumaan (neljäs koneellinen vielä pyörii koneessa)
- imurointi (koko kämppä)
- ulkokukkien kastelu
Tämä on vapaapäiväni (teen vuorotyötä). Miksi miehellä vapaapäivä tarkoittaa harrastuksessa olemista koko päivän eikä koskaan kotitöitä?
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 15:07"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ilmeisesti on, kun jaksat siitä keuhkota.
Olen herännyt seiskalta ja nyt ehdin ensimmäisen kerran istua alas. 3 koneellista pyykkiä ulos kuivumaan ja kuivia sisälle, seuraava neljäs koneellinen pysähtyy kohta, 2 koneellista tiskiä ja yksi altaallinen käsitiskiä, aamupalan/lounaan/välipalan teko 5:lle lapselle, sänkyjen petaus ja lasten vaatetukset/hampaat/hiukset, pienimmän päikkäreille nukutus ja muutama vaipanvaihto, pöytien pyyhintää, yhden oksennuksen ja yhden pissan siivous lattialta, harjasin eteisestä yli 10 litran sangollisen hiekkaa joka kaatui siihen nuorimman toimesta, vessan pesu, ulkoportaiden lakaisu ja ulkolelujen keräys, lelut ja pelit kerätty 3 kertaa olkkarista. Lastenhuone odottaa vuoroaan, leipoa pitää vielä sekä ruokaa tehdä pari kertaa ja kauppaan lähteä kohta, sen jälkeen lasten iltasuihkut ym. Normi päivä.
Ruoat koirille ja lenkki niiden kanssa + kummankin kynsien leikkaus. Aamupalat lapsille. Tiskikoneen tyhjennys + täyttö ja kone päälle. Ruoan laitto, siis ihan oikean ruoan, en käytä puolivalmisteita. Pyykit koneeseen ja pyörimään, kuivien pyykkien korjaaminen narulta ja rummusta ja lajittelu/viikkaus. Pestyt pipot ja huivit ja tumput odottaa vielä kaappeihin järjestelyä (kävin pe läpi kaikki lasten ja omat pipot yms ja heitin rikkinäiset yms pois ja pesin sopivan kokoiset).
Olen myös soittanut työpuheluita ja kirjoitellut työsähköposteja. Nyt lähden ostamaan mustikoita, että saan ne pakkaseen.
Musta aina tuntuu etten tee kauheesti mitään, joten ihan siksikin kirjoitan tähän kaiken, että näen mitä oikeasti teen.