Minulla on koon 75 C rinnat
Kommentit (87)
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 13:53"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 13:51"]
Et ainakaan kovin siro ihminen ole, kun ympärys rintojen alta noinkin iso. Vai käytätkö väärän kokoisia liivejä kuten 85% suomalaisista naisista?
[/quote]
Tuohon on toiseksi pienin ympärysmitta mitä kaupoissa yleensä myydään, joten en nyt ymmärrä ihan tuota kommenttia. En ole ap, mutta mulla sama kuppikoko ja aika sirona itseäni pidän. Olen 161-senttinen ja 48-kiloinen...
[/quote]
Sulla on väärän kokoiset liivit.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 13:55"]
Et ainakaan kovin siro ihminen ole, kun ympärys rintojen alta noinkin iso. Vai käytätkö väärän kokoisia liivejä kuten 85% suomalaisista naisista?
[/quote]
Tuohon on toiseksi pienin ympärysmitta mitä kaupoissa yleensä myydään, joten en nyt ymmärrä ihan tuota kommenttia. En ole ap, mutta mulla sama kuppikoko ja aika sirona itseäni pidän. Olen 161-senttinen ja 48-kiloinen...
[/quote]
Mikä on ympärysmittasi rinnan alta?
[/quote]
75 cm. Vyötärö on sitten paljon pienempi, 65 cm, mutta kylkiluut mulla on suht leveät verrattuna vyötärönkohtaan. 70 cm ympärykselliset liivit ei sovi yhtään, puristaa pahasti ja lisäksi pullahtaa aina olkahihnojen sivuistakin sitten osa tissiä "sivutisseiksi" kun kuppiosa on liian kapea.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 13:53"]
[/quote]
[/quote]
Sulla on väärän kokoiset liivit.
[/quote]
Ehdottomasti väärän kokoiset. Pienellä, oikeasti sirolla naisella ei ole noin isoa rintakehää (ylipainoisella olisikin mahdollista selkä- ja kainaloläskien vuoksi). Minä olen ylipainon rajoilla oleva 168-senttinen matami, kaikkea muuta kuin siro, ja liivikokoni on 70F. Ei purista, ei tule selkään toisia tissejä ym.
Karkkipäivä-blogin Sannikin käytti aikoinaan 80A-koon liivejä ja hän on kyllä hoikka. Aivan liian iso ympärys, kuten mitä todennäköisimmin viestin nro 11 kirjoittajallakin.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 14:03"]
WAU t. 65G
[/quote]Miten kaupoista löytyy alle 70 ympärysmitoilla liivejä. Lihotin itseni 75:een, että saan liivit norm. kaupasta.
Oletko iloinen että löydät jokaisesta kaupasta liivejä?
T. 85G
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 14:17"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 13:55"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
75 cm. Vyötärö on sitten paljon pienempi, 65 cm, mutta kylkiluut mulla on suht leveät verrattuna vyötärönkohtaan. 70 cm ympärykselliset liivit ei sovi yhtään, puristaa pahasti ja lisäksi pullahtaa aina olkahihnojen sivuistakin sitten osa tissiä "sivutisseiksi" kun kuppiosa on liian kapea.
[/quote]
Sulla on liian ihan liian pieni kuppi. 70 ympärysmitta puristaa siksi, kun rintasi ei mahdu kuppiin ja yrittää ottaa tilaa ympärysnauhasta (sekä puristumalla ulos kupista). Jos ympärysmittasi on 75cm, on 75 ympäryksinen liivi liian löysä. Nykyaikaiset liivit ovat joustavaa materiaalia ja se tulisi ottaa huomioon mitatessasi. Nouseeko ympärysnauha päivän mittaan selästä tai putoavatko olkaimet?
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 14:22"]
WAU t. 65G
[/quote]Miten kaupoista löytyy alle 70 ympärysmitoilla liivejä. Lihotin itseni 75:een, että saan liivit norm. kaupasta.
[/quote]
Ei niitä löydykään. Täytyy käydä erikoisliikkeissä tai tilata netistä.
Minulla oli c-kupin rinnat viimeksi 18-vuotiaana.
Ensimmäisen lapsen jälkeen ne olivat d70.
toisen lapsen jälkeen dd70.
nyt 13 vuotta myöhemmin ne ovat g70. Voi luoja, milloin tämä kasvaminen loppuu? Painoa minulla on viitisen kiloa enemmän nyt 46-vuotiaana kuin nuorena
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 14:17"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 13:55"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jos kuppiosa on kapea, valitaan tietysti isompi kirjain. Ei rintaliivien valinta mitään ydinfysiikkaa ole -.- Rintaliivien ympärysnauhan luku tuli valita niin, että rinnanalusmitasta vähennetään 5 cm ja tämänkin voi pyöristää vielä alempaan – sinulle siis joko 70 tai 65. Voisit kokeilla kunnollisessa liivilikkeessä (Menkkahaukan ja muiden rättiketjujen liiveillä voi useimmiten heittää vesilintua) noita ympäryksiä eri kirjaimilla. Osaava myyjä tietää, miltä liivien kuuluisi näyttää päällä ja hän myös mittaa sinut tarpeen vaatiessa.
Muista myös, että vaikka täällä AV:llakin väitetään että Changessa on aivan oma kokoluokituksensa, se ei oikeasti pidä paikkaansa. Change käyttää standardikokoluokitusta. Toki pitää ottaa huomioon että eri mallien välillä voi olla pieni heitto - yksi malli on esimerkkihenkilölle sopiva koossa 75D ja toinen onkin 75E:nä sopiva.
Tuon väitteen kuulee useimmiten niiltä, jotka ovat ostaneet liivinsä viidentoista vuoden ajan eri vaateketjuilta, ovat tottuneet lörpöttäviin liiveihin/kuvittelevat niiden olevan sopivat eivätkä usko oikean kokonsa olevan 85C:n sijasta oikeasti 75F. "Mutta kun ei mulla oikeasti ole mitkään F-kupin tissit, ei nää niin isot ole." Kuvitellaan siis kaikkien samalla kirjaimella olevien rintojen/liivien olevan samanlaiset. Kaikki A:t ovat pieniä, D on iso ja siitä eteenpäin olevat ovat hervottomia silikonilolloja – ei ymmärretä eroa esim. 60D:n ja 90D:n välillä.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 14:25"]
WAU t. 65G
[/quote]
[/quote]
Jep, ite ainakin tilaan netistä, esim Wonderbralla on tosi nättejä. Changen rintsikat nähty ja koettu, never again. t. 65G
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 13:58"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 13:55"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 13:51"]Olisipa mullakin sellaiset. Rintaliivien ostaminen ei maksaisi mansikoita. T. 70H [/quote] Komppaan T. 75J
[/quote]
Kohta tähän tulee niitä jotka kyselee ostatko changesta rintaliivisi :)
70H
[/quote]
No, ostatko?
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 14:33"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 14:25"]
WAU t. 65G
[/quote]
[/quote]
Jep, ite ainakin tilaan netistä, esim Wonderbralla on tosi nättejä. Changen rintsikat nähty ja koettu, never again. t. 65G
[/quote]
wonderbra? Katson niitä sina stockalla, mutta ne loppuvat d/dd:hen.
En tykkää changesta - eli mistä kandeis etsiä?
G70
Miehet tykkää eniten A-B-kupin tisseistä, ei läskilöllöistä.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 14:42"]
[/quote]
eiköhän se ole niin, että yks tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 14:42"]
[/quote]
Kerro toki lisää asioista, joista et tiedä hölkäsen pöläystä.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 14:34"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 13:58"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 13:55"] [quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 13:51"]Olisipa mullakin sellaiset. Rintaliivien ostaminen ei maksaisi mansikoita. T. 70H [/quote] Komppaan T. 75J [/quote] Kohta tähän tulee niitä jotka kyselee ostatko changesta rintaliivisi :) 70H [/quote] No, ostatko?
[/quote]
En todellakaan
70H
Tässä kun liivivinkkejä jaellaa, mikä kohtuuhintainen kauppa myis D-koosta eteenpäin? Muu kuin Change. Mulla varmaan kaikki liivit Changelta, tekis mieli jostain muualtakin ostaa. Netistä oon joskus ostanut, mutta koskaan ei tiedä millainen kokoluokitus liiveillä on ja en jaksais aina tehdä sitä palautusrumbaa.
Terv. 75H
[/quote]
[/quote]
En ole ylläoleva mutta oma kokoni on 65-70 DD/E ja silti yläosani ovat yleensä kokoa L tai 40. Ympärysmitalla 75 on joko väärä koko tai ei kovinkaan siro rakenne. Useallahan on väärä koko, pitäisi olla pienempi ympärysmitta ja suurempi kuppikoko.
Minulla on kaikki muumit laaksossa.