Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä on hyvä aloittaa kuolinsiivous?

Vierailija
06.03.2022 |

Kuusikymmentä lähestyy, joko olisi aika luopua ylimääräisistä tavaroista?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein 6-kymppinen on jo yliajalla elämässään...kiireesti vaan kuolinsiivous käyntiin ja loppua odottamaan..

Vierailija
62/73 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloita jo tänään:

Roskiin meneviä:

Lasten koulukirjat. Kukaan ei niitä lue enää uudestaan.

Tietosanakirjat

60-70-80-90-2000-luvun vaatteet. Totuus on, että usein nuhjuisia ja käyttökelvottomia.

Sama koskee kenkiä.

Vanhat räsymatot varastosta.

Samoin vanhat jääkaapit.

Nyt olet kyllä väärässä noiden tekstiilien suhteen.

Juuri ennen vuotta 2000 tehdyt vaatteet ovat aarteita, ne on niin paljon laadukkaampaa materiaali kuin sitä uudemmat. Niihin on käytetty, paljon luonnonvaroja, vettä jne. että ne pitää ehdottomasti kierrättää. Uusimpia halpisrettua ei edes pysty juuri kierrättäämään kun ovat jotain paskamateriaalia.

Ainakin minun ennen 2000-lukua tehdyt nahkaiset, puuvillaiset ja villaiset vaatteeni on otettu ilolla vastaan kun olen tarjonnut niitä nuorille aikuisille. Vanhat Levi’s-farkut ovat paksua denimiä ja ehjiä. Tietenkin niistä näkee, että niitä on käytetty. En ole enää samoissa mitoissa kuin 1990-luvulla eli on kiva juttu jos vaatteille löytyy vielä seuraavakin käyttäjä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vien osan hyvätekeväisyyskirppiksille. Konttia en suosi, koska heittävät roskiin niin paljon jos pienikin vika.  Mutta helluntaiseurakunnalle ja eläinsuojeluyhdistykselle menee ehjät ylimääräiset vaatteet . Koristetavaraa ja roinaa on järkyttävän paljon, mutta näyttäisi just se menevän torilla ja fb-ryhmissä hyvin kun laittaa hinnat tarpeeksi alas.   Oon vieny jo roskiinkin vaikka kuinka paljon ja silti näyttää vielä, ettei yhtään ole vähentynyt. 

Eläinsuojeluyhdistykset ottavat vastaan puhtaita pyyhkeitä ja lakanoita. 

Vierailija
64/73 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite teen aina vähän siivousta jos joku "tärkeämpi" meno esim tuleva leikkaus, reissu jne. Olen nuorehko kolmikymppinen. Ehkä ahdistus aiheuttaa tälläistä. Muistan kun kirjotin jäähyväiskirjeet perheelle kun olin menossa leikkaukseen. En kyl sit kuollutkaan.

Edunvalvontavaltuutus kannattaa tehdä jo heti kun täyttää 18 vuotta. 

Vierailija
65/73 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän kohta 63 vuotta.Olen jo aloittanut kuolinsiivouksen,jaan jo arabia astioita,valokuvia tyttärelleni.Tuntuu,että se tulee ihan itsekseen.

Vierailija
66/73 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen määrätietoisesti vähentänyt itselle tarpeettomia tavaroita jo usean vuoden ajan. Aika hyvin on noille ottajia löytynyt, tosin perintönä saamieni astiastojen kanssa on ongelmia. Tuntuu siltä, että kaikilla on yllin kyllin jotain kahviastiastoja sun muita kippokuppeja. Kirjat annan eteenpäin heti ne luettuani. Kultakorut ja -sormukset sekä juhlarahat kässäsin keväällä ja hieman yllätyin kun maksoivat noista yli kymppitonnin. Etenkin kullan hinta on noussut pilviin. 

Vierailija
67/73 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N. 35-  vuotiaana tein ensimmäistä kertaa, oli epäily vakavasta sairaudesta. Sen jälkeen olen toistanur sen vähän yli 50-  vuotiaana, samoihin aikoihin kun tein testamentin.  On järkevää varautua kaikkeen, emme tiedä kukaan mitä huomenna voi tapahtua.

Minulta löydettiin sinun ikäisenäsi aivokasvain, jota alettiin hoitaa. Aluksi raivasin paniikissa mutta olen vieläkin elossa kehittyneen lääketieteen, julkisen terveydenhuollon ja hyvän onnenkin ansiosta. Kuitenkin oli hyvä, että raivasin kun kerran niiden leikkausten ja hoitojen läpikäyminen ei ole mitenkään herkkua ja silloin voimia ei ole. Tilanne on tavallaan kroonistunut ja en ajattele asiaa monena vuotena kuin kontrollin jälkeen, jolloin käydään neurokirurgin kanssa läpi päivitettyä hoitosuunnitelmaa. Sen sairaus on opettanut, että pitää keskittyä elämään ja nauttia siitä kuin eläisi viimeistä päivää. Se ei tarkoita sitä, että pitäisi lyödä kaikki läskiksi ja lekkeriksi vaan miettiä tarkkaan kuinka elää omaa elämäänsä ja saa siitä iloa. 

Vierailija
68/73 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite teen aina vähän siivousta jos joku "tärkeämpi" meno esim tuleva leikkaus, reissu jne. Olen nuorehko kolmikymppinen. Ehkä ahdistus aiheuttaa tälläistä. Muistan kun kirjotin jäähyväiskirjeet perheelle kun olin menossa leikkaukseen. En kyl sit kuollutkaan.

Edunvalvontavaltuutus kannattaa tehdä jo heti kun täyttää 18 vuotta. 

On heitä, jotka eivät suostu tekemään sitä edes 75-vuotiaina ja heidän perillisensä joutuvat sitten ongelmiin asian vuoksi kun joutuvat yrittämään asioidenhoitoa pankkien ja viranomaisten kanssa. 

Vierailija
69/73 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen määrätietoisesti vähentänyt itselle tarpeettomia tavaroita jo usean vuoden ajan. Aika hyvin on noille ottajia löytynyt, tosin perintönä saamieni astiastojen kanssa on ongelmia. Tuntuu siltä, että kaikilla on yllin kyllin jotain kahviastiastoja sun muita kippokuppeja. Kirjat annan eteenpäin heti ne luettuani. Kultakorut ja -sormukset sekä juhlarahat kässäsin keväällä ja hieman yllätyin kun maksoivat noista yli kymppitonnin. Etenkin kullan hinta on noussut pilviin. 

Minulta kysyttiin Arabian kahviastiastoa. En ole ikinä juonut kahvia eli ei ollut antaa sellaista. 

Vierailija
70/73 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

62-v yksinäinen nainen. Sukuun katkennut kaikki välit jo äidin aikoina, sitten koronasyksynä tuli ero ja koko "kaveripiiri" hävisi. Olen laittanut kaikki asiani kuntoon ( hoitotahto jne ) ja nyt teen kuolinsiivousta, olen mm polttanut kymmenien vuosien päiväkirjat, kasoittain henk.koht. papereita jne. Eipä tarvii sitten jonkun tuntemattoman niitä ihmetellä.

Vierailija
71/73 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

62-v yksinäinen nainen. Sukuun katkennut kaikki välit jo äidin aikoina, sitten koronasyksynä tuli ero ja koko "kaveripiiri" hävisi. Olen laittanut kaikki asiani kuntoon ( hoitotahto jne ) ja nyt teen kuolinsiivousta, olen mm polttanut kymmenien vuosien päiväkirjat, kasoittain henk.koht. papereita jne. Eipä tarvii sitten jonkun tuntemattoman niitä ihmetellä.

Se on kauhea tilanne muillekin, jos hoitotahtoa ei ole tehty tai että se on tehty, muttei sitä ole päivitetty. 

Vierailija
72/73 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on siivota kaikki turha paperiroska. Kukaan ei tee mitään vanhoilla laskuilla tai veroilmoitjuksilla/päätöksillä ym.

Vierailija
73/73 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein 6-kymppinen on jo yliajalla elämässään...kiireesti vaan kuolinsiivous käyntiin ja loppua odottamaan..

Höpö höpö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi