Ekaluokkalainen oli karannut kesken päivän koulusta
Koulusta ei olisi varmaan vieläkään tullut mitään tietoa asiasta, jos en olisi opettajalle soittanut, että lapsi on kotona.
Olen järkyttynyt. Mitä jos mun lapselle sattuisi oikeasti jotakin kesken koulupäivän enkä tietäisi siitä mitään... ? Olen tähän asti luottanut siihen, että lapsi on koulussa turvassa. Ilmeisesti näin ei ole.
Luojan kiitos mulla on tänään vasta yövuoro ja olin kotona.
Kommentit (12)
Ikävä homma. Itsekin muistan tokalla luokalla lähteneeni kotiin omin lupine. Ei perään kyselty.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se karkasi
Oli tullut ikävä. Loman jälkeen näköjään vaikea tottua rytmiin. Ap
Ei opettaja voi vahtia karkailijoita eikä väkisin pitää lasta koulussa tai mitenkään estää lähtemästä jos joku päättää toimia sääntöjen vastaisesti. Käsittääkseni vain vaativan erityisen tuen oppilaita saattaa aikuinen ihan koko ajan, eivätkä esimerkiksi odottele koulukyytiään ilman aikuista. Eikö lapsesi tiedä ettei koulusta saa lähteä kesken päivän kertomatta siitä?
Mä lähdin joskus kotiin ennen aikojani kun luulin et koulu loppu jo. Olikin ollut vielä jotain uskontoa, mutta kukaan ei huomannut eikä noteerannut mitenkään et olin poissa. Olin toki muutenkin näkymätön.
Vierailija kirjoitti:
Mä lähdin joskus kotiin ennen aikojani kun luulin et koulu loppu jo. Olikin ollut vielä jotain uskontoa, mutta kukaan ei huomannut eikä noteerannut mitenkään et olin poissa. Olin toki muutenkin näkymätön.
Oletko edelleen näkymätön?
No voi voi. Lapseni oli karannut avonaisesta portista lastentarhasta kaverinsa kanssa. Onneksi naapurin täti oli tullut puistotiellä vastaan. Olivat viisivuotiaita🥶
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se karkasi
Oli tullut ikävä. Loman jälkeen näköjään vaikea tottua rytmiin. Ap
Kai nyt opastit lastasi, että koulusta ei saa lähteä ilman lupaa kesken päivän ja kertomatta kenellekään aikuiselle!
Lisäksi olisi syytä pahoitella lapsen huonoa käytöstä opettajalle. Lapsesi toimi väärin ja se ei millään tavalla ole koulun vika.
Miksi se karkasi