Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittele sähköpyörää

Vierailija
06.03.2022 |

Sähköpyöräkuume iskenyt. Kerro vinkit ja varoita ongelmakohdista! Tarkoitus ajaa työmatkaa ja lenkkeillä teitä pitkin eli millekään läskipyörämaasturille ei ole tarvetta.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään seuraamaan. Sama tilanne kuin AP:llä.

Vierailija
2/39 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele. Liian kalliita hyötyyn nähden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkimoottori keskiössä, etujousitus, hydrauliset levyjarrut.

Esim. Tunturi eHybrid.

Vierailija
4/39 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpyörä on erinomainen ylämäessä. Ongelmana on se, että pytörä saattaa nykäistä, jonka seurauksena voi kaatua. Tuttavani käsi murtui tällaisen kaatumisen yhteydessä. Sähköpyörä on myös painavampi kuin normaali polkupyörä. Kaikesta huolimatta suosittelen sähköpyörää.

Vierailija
5/39 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmia ovat kertakäyttöpyörät ja pienikiekkoiset ja "fitnordit".

Vierailija
6/39 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpyörä on kätevä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/39 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivaan lahja, pelasti terveyteni. Kymmeniä lajeja kokeilleena ensimmäinen josta nautin ja haluan siis vuodesta toiseen.

Vierailija
8/39 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen sähköpyörää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/39 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitamattomille talviteille läskimaasturi on ainoa vaihtoehto, valitettavasti ;-(

Vierailija
10/39 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkeistä en tiedä, mutta liikkeessä kehoittivat tarkastamaan myös huollon mahdollisuudet. Joillekin merkeille ei tuoda varaosia Suomeen eli ei voi huoltaa tai huolloissa hintaeroja merkistä riippuen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/39 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköpyörä on erinomainen ylämäessä. Ongelmana on se, että pytörä saattaa nykäistä, jonka seurauksena voi kaatua. Tuttavani käsi murtui tällaisen kaatumisen yhteydessä. Sähköpyörä on myös painavampi kuin normaali polkupyörä.

Ihapaskaa. Autollakin voi ajaa seinään. Tuttavani ajoi.

Vierailija
12/39 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen vihreä valinta, sillä 5 vuoden päästä akku on ongelmajätettä jotrn afrikkalaiset saavat kaivaa lisää litiumia. Vanhalla sähköpyörällä polkeminen"manuaalisesti" on raskasta hullun hommaa, joten näitä voi taas surutta heittää Aurajokeen. Heitä samalla älykellosi, johon ei saa enää ohjelmistopäivityksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/39 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen harkitsemaan kunnolla. Itsellä ei tullut käyttöä. Taisin kerran ajaa sillä töihin. En mennyt enää toiste, koska Helsingissä ei ole mukava pyöräillä. Liikaa ihmisiä, liikaa liikennevaloja, liikaa vihaisia ns. munamankelipyöräilijöitä. Lisäksi ahdistavat reitit, kun pitää selvittää, missä menee pyörätie ja missä ei.

Vierailija
14/39 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkkimoottori keskiössä, etujousitus, hydrauliset levyjarrut.

Esim. Tunturi eHybrid.

Joustokeula ja jousitus polkupyörässä on järjettömin keksintö ikinä. Raskas, altis hajoamiselle ja ajaminen on kuin hetekalla polkemista, eli voima hupenee jousituksen joustoihin. Sähköpyörässä tuo tehohäviö ja paino eivät ole aivan niin suuria ongelmia, mutta jos saat ilman jousitusta olevan niin ota mieluummin se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/39 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen sähköpyörää.

Vierailija
16/39 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkkimoottori keskiössä, etujousitus, hydrauliset levyjarrut.

Esim. Tunturi eHybrid.

Joustokeula ja jousitus polkupyörässä on järjettömin keksintö ikinä. Raskas, altis hajoamiselle ja ajaminen on kuin hetekalla polkemista, eli voima hupenee jousituksen joustoihin. Sähköpyörässä tuo tehohäviö ja paino eivät ole aivan niin suuria ongelmia, mutta jos saat ilman jousitusta olevan niin ota mieluummin se.

Ihapaskaa!

Muista myös luopua patjasta, lämmityksestä ja kaikista mukavuuksista.

Tällit ja tärinä ovat ihania vaikka pyörä hajoaa ja polkijalta hampaat putoaa ;-)

Vierailija
17/39 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata sortua halpoihin, eli niihin mitä myydään biltemassa muutamalla satasella, saa vain ongelmia.

Vierailija
18/39 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköpyörä on erinomainen ylämäessä. Ongelmana on se, että pytörä saattaa nykäistä, jonka seurauksena voi kaatua. Tuttavani käsi murtui tällaisen kaatumisen yhteydessä. Sähköpyörä on myös painavampi kuin normaali polkupyörä. Kaikesta huolimatta suosittelen sähköpyörää.

Nykimistä ilmenee vain halvoissa puörissä.

3000e ja saat pyörän  joka ei nyi. 146km yhdellä latauksella. Sijoita laatuun ja ennen kaikkea testaa ennen kuin ostat.  Koeajossa huomaat halvan tunturin ja kalliin eron.

Vierailija
19/39 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Helkaman sähköpyörä, onpa mukava ajella! Varsinkin mäkisessä maastossa ihan ehdoton.

Vierailija
20/39 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shimanon järjestelmässä on se etu, että siihen saa kännykkäsovelluksen, jolla voi päivittää laitteiden firmwaren ja muuttaa asetuksia, esimerkiksi eri avustustasojen momenttia yms. ja kännykkään saa myös ajotietokoneen, jossa näkyy kerralla mm. matka- ja nopeusmittarit, toimintomatka ja akun varaus. Kuulemma saa myös softan, jolla 25 km/h rajoituksen voi poistaa.

Bafangilla on kaiketi vielä monipuolisempi hallintaohjelma, ainakin PC:lle.

Bosch on suljettu järjestelmä ja sen päivitys onnistuu vain huollossa.

Jos ajaa perinteiseen tapaan suurimmalla vaihteella ja -avustuksella ja voitelee ja puhdistaa ketjuja ja rattaita jouluna ja joskus, niin saa varautua, että ketjut ja rattaat saa uusia useamman kerran kesässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi