Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistus! Lto sanoi pk:n ruoasta,

Vierailija
03.08.2015 |

että se on niin huonoa ettei kukaan päiväkodin aikuista juuri syö sitä, vaan he tuovat omat eväät. He saisivat tietenkin syödä sitä, mutta kuulemma monelle tuli siitä vatsavaivoja ja kamala turvotus, ja ovat voineet paljon paremmin kun lopettivat sen syömisen.

Vein tänään tyttäreni ensimmäistä kertaa pitkän loman jälkeen päikkyyn, ja tälläisen uutisen kuulin heti alkuun. Ei kiva!

Kyseessä Helsingin kaupungin pk ja Palmian ruoka. Mitäs nyt? Barrikaadeille?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö.

Vierailija
2/34 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi äitien päivä! Hanki elämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa teollista einesruokaa kai se on kuin joka paikassa muuallakin.

Vierailija
4/34 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitusta kehiin.  Päivähoidon aluepäällikölle tai vastaavalle. Kannattaa kuitenkin itse ensin todistaa se ruoan laatu eli käydä katsomassa sitä lounasta ja ehkä jopa maistaakin, koska muuten henkilökunta saa siitä turhaan vaikeuksia.

En toisaalta yhtään ihmettele nykyisillä säästöillä tuota. Meidän koulumme ruoka on vuosi vuodelta huonontunut, se ei koskaan riitä kaikille eikä laadusta voi enää edes puhua. Ja minä olen aina ollut se, joka on puhunut kouluruoan puolesta.

Vierailija
5/34 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruoka on selkeäati parempi laatuista, joten oma lapseni syö sitä. Itselläni on omat eväät.

T. Lto

Vierailija
6/34 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "huonoa" voi tarkoittaa vain sitä, että ruoka on runsaasti hiilihydraatteja (perunaa, viljoja, sokeria) sisältävää. Jos on pidemmän aikaa jo karpannut tai välttänyt viljoja, niin tottakai vatsa tulee kipeäksi. 

Vierailija
7/34 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa peruskoulupöperöä se on. Pahaa.. Etenkin peruna+kastike-viritykset ovat mielestäni ala-arvoisia, keitot taas ihan okei. En maksaisi montaa euroa tuosta ruuasta, omilla eväillä mennään.

Vierailija
8/34 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjata saa jos olen väärässä mutta ainakin ennen aikuisten piti itse maksaa ruoat ja hinta-laatu-suhde ei todellakaan kohdallaan. Siksi monet syövät omat eväät. Keskustelua sen sijaan on käyty siitä pitäisikö opettajille ja LTO.lle yms olla maksuton ruoka että näyttäisivät esimerkkiä lapsille.

Vierailija
9/34 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

LASU!!! HETI!!!

Vierailija
10/34 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin olla väärässä mutta ainakin ennen ruoasta piti kouluissa ja pk:ssa maksaa henkiökunnan. Hinta-laatu-suhde ei ollut kohdillaan ja siksi moni söi eväitä. Jossakin vaiheessa sitten keskusteltiin siitä pitäisikö olla maksuton ruoka että esimerkin takia aikuiset osallistuisivat ruokailuihin.

Vierailija
11/34 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 09:07"]

Meidän koulumme ruoka on vuosi vuodelta huonontunut, se ei koskaan riitä kaikille eikä laadusta voi enää edes puhua. Ja minä olen aina ollut se, joka on puhunut kouluruoan puolesta.

[/quote]

Miksi te väitette, että se ei KOSKAAN riitä kaikille? Kai te ymmärrätte, että MÄÄRÄ eli kaikille riittäminen on heolpompi todistaa kuin laatu. Ei voi olla mahdollista, että aina loppuisi kesken.

Vai olenko minä outo, kun nostaisin ennennäkemättömän älämölön, jos minun lapseni tai oppilaani jäisivät ilman ruokaa? Vai onko kuitenin kyse siitä, että ruuanjakelussa epäonnistutaan, ja ruokaa menee jätteisiin eikä oppilaille, kun ensimmäiset ottavat liikaa, ja viimeisille tarjotaan jotain muuta?

Olen ollut niin monessa koulussa seuraamassa ruokailuja, että väitän tietäväni asiasta jotain. En tosin Hensingissä, enkä aio koskaan sinne tulla. Muutaman kerran on jouduttu odottamaan, että tulee lisää, mutta aina on tullut eikä koskaan ole loppunut.

Vierailija
12/34 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se nyt mikään uusi asia ole, että pk:n ruoka on huonoa.

Vierailija
13/34 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 09:04"]

Höpöhöpö.

[/quote]

Anteeksi mitä? Niin se minulle sanoi se lto. Olihan se musta outoa että avautui vanhemmalle noin, mutta ei kai se valehtelisi? Omalla lapsellani oli keväällä joka ilta vatsa kipeä. Ensin pidin sitä jännityksenä tai kenties yrityksenä luistaa tarhaan menosta, mutta kun se vaan jatkui ja jatkui, käytiin lääkärissäkin. Ainoa mikä löytyi syyksi, oli laktoosi-intoleranssi-geeni. Testailtiin laktoosittomalla ja palattiin laktoosiin - koko kesänä ei ole ollut vatsa kipeä. Sopii tietenkin siihenkin että jännittäisi tarhaa, mutta mistä sitä tietää jos se ruoka onkin oikeasti niin teollista, ettei hyvään kotiruokaan tottunut vatsa sitä kestä?

ap

Vierailija
14/34 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi äitien päivä! Hanki elämä.

[/quote]

Oletko sä pk-lapsen äiti? Mistä tämä kommenttisi? Kyllä mua kiinnostaa mitä lapseni syö, ja jos ryhmästä kasvatusvastuussa oleva ihminen sanoo ruoan olevan niin huonoa ettei sitä kukaan aikuinen syö, kuulostaa se minusta oudolta.

Voitko oikeasti perustella kommenttiasi, kiitos.

ap

Vierailija
15/34 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 09:18"]

Höpöhöpö.

[/quote]

Anteeksi mitä? Niin se minulle sanoi se lto. Olihan se musta outoa että avautui vanhemmalle noin, mutta ei kai se valehtelisi? Omalla lapsellani oli keväällä joka ilta vatsa kipeä. Ensin pidin sitä jännityksenä tai kenties yrityksenä luistaa tarhaan menosta, mutta kun se vaan jatkui ja jatkui, käytiin lääkärissäkin. Ainoa mikä löytyi syyksi, oli laktoosi-intoleranssi-geeni. Testailtiin laktoosittomalla ja palattiin laktoosiin - koko kesänä ei ole ollut vatsa kipeä. Sopii tietenkin siihenkin että jännittäisi tarhaa, mutta mistä sitä tietää jos se ruoka onkin oikeasti niin teollista, ettei hyvään kotiruokaan tottunut vatsa sitä kestä?

ap

[/quote]

Se ruoka on teollista ruokaa. Ei mikään ihme, että on vatsa kipeä.

Vierailija
16/34 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon itse, ap, tykkäsit kouluruoasta kouluaikanasi? Söisitkö itse koko työurasi ajan lounaaksi pakasteista ja puolivalmisteista tehtyä laitosruokaa?

Vierailija
17/34 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen samaa mieltä, ruoka on huonoa. Hyvänmakuista kyllä, mutta myös minulla tulee siitä vatsakipeäksi ja turvottaa.
T. Pk:n työntekijä

Vierailija
18/34 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsavaivat ja turvotus voivat johtua päiväkotiruoan FODMAP-hiilareista. Monella vatsavaivaisella auttaa, kun välttelee niitä. Ja niitähän on esim. omenassa, sipulissa, viljassa... Sinänsä terveellisissä tai terveellisinä pidetyissä ruoka-aineissa.

Vierailija
19/34 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa päiväkodeissa, kouluissa ja työpaikkaruokaloissa tarjotaan samanlaisia eineksiä. Kyllähän se nyt pitäisi tajuta, että ei tuollaisissa laitoksissa aleta ruokia alusta asti vääntämään.

Vierailija
20/34 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 09:18"]

mistä sitä tietää jos se ruoka onkin oikeasti niin teollista, ettei hyvään kotiruokaan tottunut vatsa sitä kestä?

ap

[/quote]

Voi jessus! Tämä oli hauskin kommentti mitä olen kuullut. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan