Istun Audissani mäkkärin luukulla...
Ja joku pihvinflippaajan tutkinnon käynyt elämäntapaluuseri selittää minulle ettei tähän aikaan saa hampparia. Vaan ainoastaan jotain McToasteja.
Mitä helvettiä? Miksi pitää burgeribaaria auki 24h jos sieltä ei saa edes saatana burgeria? Oma ketjuni kyllä myy sitä mitä siellä myydään, oli kellonaika mikä helvetti tahansa.
Miksi mäkkärissä on aamumenu?
Kommentit (47)
Ap luuli, et mäkkärissä on aamumenu, normimenu, yömenu ja audimenu.
Autokeskusteluissa aina huvittaa se, ettei tavallaan voida myöntää, että kaikilla ei ole varaa sadantonnin autoon tai edes tavalliseen uuteen autoon. Tämä nyt vain on fakta. Tätä sitten selitellään kaikella auto on huono sijoitus, tyhmää ostaa uusi, en minä ainakaan edes haluaisi-lässytyksellä. Silti jokainen saatuaan kunnon lottovoiton menisi nopeasti autokauppaan ja ostaisi sen -hyhhyh- UUDEN auton. Ei taatusti kukaan miljoonat taskussa koluaisi mitään autokaupan ulkotakapihan satatuhatta km ajettuja lommoisia käytettyjä rämppiä jos olisi mahdollisuus tehdä tehdastilausta uudesta autosta ja ruksia varusteluettelosta mitä haluaa. Ei olisi enää yhtään "tyhmää" ostaa uutta kun itselläkin olisi siihen varaa.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 16:13"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 15:38"] Mielenkiintoista on, että koskaan ne, joilla on OIKEASTI uusi, hieno ja kallis auto, ei tuo sitä esille ja kehuskele, sitä tekevät nimenomaan toisten jälijiltä käytetyillä vanhoilla ja halvoilla autoilla ajavat. Tämä kertoo aika paljon. [/quote] Johtuisikohan siitä, että ne jotka ostivat oikeasti uuden, hienon ja kalliin auton menettivät liikkeen ovesta ulos ajaessaan jättisumman autoliikkeelle, eivätkä tule koskaan saamaan sitä myydessään takaisin. Tyhmä saa olla, mutta ei me sitä kylillä silti huudella. Autokauppa ei ole koskaan järkevä sijoitus, uuden auton osto on tyhmää ja kalliin uuden auton osto... t. Maailma ei pyörisi, jos jotkut meistä ei olisi tyhmiä [/quote] Ei kai kukaan kehtaa myöntääkkään miten paljon on rahaa tuhlannut arvonsa menettävään autoon :D Meillä on vanhempi audi ja pyh, uusia en edes katsele. Enkä kyllä minkään muunkaan merkin uusia, ei vaan säväytä. Makunsa kullakin.
[/quote]
Oikeasti vanhat autot on hienoja, siis esim. 50-60-luvun jenkit. Nykyauto vanhana on vain vanha auto, siinä ei mikään säväytä. Uudet autot onkin eri asia, mm. tekniikka kehittyy ja koko ajan uutta tulee markkinoille, miksi siis ajaa vanhalla? Miksi käyttää kännykkääkään, senkun puhuu lankakoneella. Ja tietokone ja internet on aivan turhia, jos kerran uusi tekniikka on huono asua ja vanha hienoa.
Ei muuten sitten kannata ostaa esim. 10 vuoden kuluttua niitä nyt uusia autoja, koska nehän eivät nytkään säväytä. Vai alkavatko ne yllättäen säväyttää sitten kun ne ovat halpoja (ja vanhoja)?
[/quote]
Minua säväyttää. Mikä ongelma se on sulle? :D
Enkä usko hetkeäkään että ne uudet on käteisellä ostettu, niin kun joku tuolla yllä yritti sanoa. Todella harva on.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 16:59"]Autokeskusteluissa aina huvittaa se, ettei tavallaan voida myöntää, että kaikilla ei ole varaa sadantonnin autoon tai edes tavalliseen uuteen autoon. Tämä nyt vain on fakta. Tätä sitten selitellään kaikella auto on huono sijoitus, tyhmää ostaa uusi, en minä ainakaan edes haluaisi-lässytyksellä. Silti jokainen saatuaan kunnon lottovoiton menisi nopeasti autokauppaan ja ostaisi sen -hyhhyh- UUDEN auton. Ei taatusti kukaan miljoonat taskussa koluaisi mitään autokaupan ulkotakapihan satatuhatta km ajettuja lommoisia käytettyjä rämppiä jos olisi mahdollisuus tehdä tehdastilausta uudesta autosta ja ruksia varusteluettelosta mitä haluaa. Ei olisi enää yhtään "tyhmää" ostaa uutta kun itselläkin olisi siihen varaa.
[/quote]
Niin. Varmaan lottovoitolla joo. Nyt mulla on muuten vaan puoli miljoonaa ja pidän sopivana noin 25 - 30 000 e autoa.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:04"]
Minua säväyttää. Mikä ongelma se on sulle? :D Enkä usko hetkeäkään että ne uudet on käteisellä ostettu, niin kun joku tuolla yllä yritti sanoa. Todella harva on.
[/quote]
Kyllä vaan moni yrittäjä ostaa nimenomaan autonsa käteisellä. Ainakin minä olen ostanut. En silti kauheasti kehtaa sen hinnasta puhua, koska se korostaa sitä siihen käytettyä tyhmyyttä.
Luulen, että parhaiten se hinta näkyy juuri sellaiselle, joka maksaa sen itse ansaitsmillaan rahoilla, kun tiedostaa aidosti minkäverran työtä siihen menee. Monella yrittäjällä investoinnit perustellaan juuri sillä, että se tuottaa työllään siihen käytetyn summan, auto on vastaavan arvoinen, mutta sen tuottoa on vaikea osoittaa.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 14:33"]Vain elämäntapaluuseri syö McDonaldsilla hampurilaista aamupalaksi! Yäk!
Meni kaikki rahat Audiin, ettei ole varaa kunnon ruokaan...
[/quote]
Sekin Audi on naapurin.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 16:09"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 15:35"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 15:23"] [quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 15:19"]Audi, ilman tarkennusta lähinnä vuosimallista, kertookin paljon. Onhan toki aivan sama onko alla 100 000e uusi Audi vai 10 000e vanha Audinrämä. Mutta niinhän se sanonta kuuluu, että köyhällä ei ole varaa Mersuun. Tosin aika moni Mersu tienpäällä on vanhaa korimallia oleva entinen taksinlousku, jota enemmän maksaa mopoautotkin, mutta ilmeisesti on olemassa ihmisiä, jotka kuvittelevat omasta mielestään "hienojen" autojen olevan jotenkin oudosti aina samanhintaisia kuin silloin kun uutena ostanut sen ennen 2000-lukua osti, silloin kun auto vielä oli oikeasti hieno ja uutta korimallia jne. [/quote] Sulla taisi mennä nyt ap:n aloitus ohi. [/quote] Voi olla että kirjoittajalla meni, mutta muuten tuo pitää paikkansa. Onko mitään huvittavampaa kuin joku, joka on ostanut käytetyn auton, josta sitten selittää joka käänteessä "Tää maksoi uutena niin ja niin paljon". Kysyn aina, että niin etkö sinä ostanut sen vanhana ja käytettynä, joten mitä väliä sillä on kuinka paljon joku sen kauan sitten uutena ostanut siitä maksoi, osta itsekin uutena niin voit kehua paljonko oli uutena hinta. Tai sitten selittää autostaan sen merkillä "Mä tulin Mersulla", "Tarvi käydä tankkaamssa Mersu", "On sitten Mersu kurainen", niinkuin kyseessä olisi upeakin auto eikä halpa vanha lintta. Mutta suurin osa ihmisistä ei ymmärrä autoista paljoakaan, joten ehkä tuollainen sitten jossakin naisvaltaisessa työpaikassa herättää tietämättömissä kateutta ja siksi jotkut tuo asiaa esille. [/quote] Ne kellä on kaks autoa niin usein mainitsee merkin kun kertoo jostain.
[/quote]
Merkin sanomisen syy selviää kätevästi sillä kun kysyy, minkä vuotinen se sun mersusi onkaan? Jos kyseessä on vanha kosla ja merkin sanojan tarkoitus on antaa käsitys hienosta ja kalliista autosta, vastaus on vaivaantuneella äänellä sanottu ja merkkiä ei enää jatkossa hoeta joka käänteessä kun käykin ilmi, että vanha ja halpa se onkin.