Vitsi mikä tori myyjä "ei kuljetusta tai kantoapua"
Ei ees kantoapua ja sit ilmottaa sen tolleen tylysti, en ees ite uskaltais tolta sohvaa hakea. Mitä mieltä? http://www.tori.fi/pirkanmaa/Kahdenistuttava_vuodesohva_20761064.htm?ca=11&w=1
Kommentit (41)
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 00:06"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 00:04"]Miten nätisti se pitäis olla muotoiltu ettei ap pahoittaisi mieltään tuntemattomien ihmisten sohvanmyynti-ilmoituksista? [/quote]no esimerkiksi "otathan kuljetusapua, sillä itse en aio osallistua sohvan kantoon" tossa. Mutta ette te ymmärrä kun ei teillä ole mitään käytöstapoja.
[/quote]
Minusta tuo on paljon tylympi ilmaisu. "En aio osallistua", aika törkeetä.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 00:08"]Kerrohan vielä kerran kuinka meillä ei ole käytöstapoja, jooko?
[/quote]juuri kerroin ja nyt poistun tästä niin voitte jatkaa, vittu mitä sakkia, ei ihme että miehenne eroaa ja jättää ja pettää kattokaa peiliin. Toista ihmistä vähän ees kunnioittaa, mutta käytöstavattomat ei sitä tajua.
Esim. minulla ei ole autoa ja selkä on muutenkin paskana. En siis todellakaan ole järjestänyt kuljetuksia myymilleni (halvoille) huonekaluille enkä ole kantanut niitä yhtään mihinkään. (Hissittömän talon 3. kerros). Hakijat ovat itse hommanneet ne ulos asunnostani oman kantoapunsa kanssa eivätkä ole kitisseet asiasta.
"otathan kuljetusapua, sillä itse en aio osallistua sohvan kantoon"
.
Minusta tuo on paljon törkeämpi tapa ilmoittaa asia
Älä Ylöjärveläinen suutu, osta seutulippu niin näät sääkin joskus jotain muuta kuin sohvia netissä. Tuu tänne kattoon Patee!
Asiallinen ilmoittaa tuo. Kerran ostin yhdeltä ilmoittajalta jotain, ja hän toi sen kyllä luokseni mutta ei suostunut edes nostamaan autostaan vaan mun piti se sieltä ottaa. Nousi autosta ja katsoi vieressä kun nostin kevyen mutta kömpelön isokokoisen ostokseni. Viitoin ja pyysinkin että auttaisitko siinä kurkotellessani, mutta sanoi vaan että eiköhän tämä ollut tässä! :D
En minä halua kantaa raskaita esineitä tuntemattomien kanssa. Se on tekniikkalaji ja pariin pitää pystyä luottamaan. Tunarin kanssa se on helposti vaarallista. En halua loukkaantua sen takia, että joku ei ymmärrä varoittaa jos ote alaa lipsua vaan tiputtaa sohvan ja sanoo vaan "emmää voinu mitenkään tietää".
Voi kuule, tietäisit millaisia viestejä minä olen saanut Annetaan-ilmoituksiini. Annoin ilmaiseksi tavaraa muuton vuoksi, ja minun oli pakko muokata ilmoituksiin jälkikäteen, että vain NOUTO. Sain sähköpostin ja kännykän täyteen viestejä tyyliin "Otan tuon sohvan, voitko kuljettaa sen tänne 100km päähän". Mielestäni se jos jokin on törkeää, että minä annoin ILMAISEKSI hyväkuntoisia huonekaluja ja jotkut ihmiset olettivat, että minulla on aikaa (ja rahaa) kuljettaa niitä heille ympäri Suomea...
Itse en ikimaailmassa kehtaisi pyytää kotiinkuljetusta tai kantoapua, jos joku lahjoittaisi tai myisi minulle jotain edullisella hinnalla. Tuo linkkaamasi sohvakin maksaa vaivaiset 30€, en itsekään lähtisi tuosta hinnasta kuljettamaan tai kantamaan yhtään mihinkään.
Sori ap mutta en aio ostaa tuota sohvaasi :)
Tämähän on tyypillistä että TORI:lla kysytään kuljetusta ja kantamiseen apua. Niin on selvää että myyjä ilmoittaa jo valmiiksi ettei näitä saa. Se karsii jo vääriä/turhia yhteydenottoja.
Toinen on velaksi/osamaksulla pyytäminen - myyjä ilmoittaa jo ilmoituksessa valmiiksi: vain käteinen!
Sana se on näiden varauksien kanssa. Koskaan et tiedä tuleeko se varaaja kuitenkaan ostamaan tuotteen myöhemmin --> myynti-ilmoituksessa lukee "myydään ensimmäiselle ostajalle/rahat käteen antavalle".
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 00:01"]Minusta ihan asiallisesti sanottu ettei pysty auttamaan kantamisessa tai kuljetuksessa.
[/quote]
Tai ei halua, kuinka vaan. Itse en auttaisi, hommatkoon omat kantajat. Valehtele vaikka että selkä temppuilee.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 00:04"]Miten nätisti se pitäis olla muotoiltu ettei ap pahoittaisi mieltään tuntemattomien ihmisten sohvanmyynti-ilmoituksista?
[/quote]
Niinpä. Tuossa se in ainakin lyhyesti ja ytimekkäästi. Torvikin tajuaa. Eikä niissä ilmoituksissa yleensä romaania ole kirjoitettu.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 00:06"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 00:04"]Miten nätisti se pitäis olla muotoiltu ettei ap pahoittaisi mieltään tuntemattomien ihmisten sohvanmyynti-ilmoituksista?
[/quote]no esimerkiksi "otathan kuljetusapua, sillä itse en aio osallistua sohvan kantoon" tossa. Mutta ette te ymmärrä kun ei teillä ole mitään käytöstapoja.
[/quote]
Tuo on ihan normaalisti ja lyhyesti kerrottu tapa ilmoittaa: ei kantoapua, ei sitä tai tätä.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 00:19"]Asiallinen ilmoittaa tuo. Kerran ostin yhdeltä ilmoittajalta jotain, ja hän toi sen kyllä luokseni mutta ei suostunut edes nostamaan autostaan vaan mun piti se sieltä ottaa. Nousi autosta ja katsoi vieressä kun nostin kevyen mutta kömpelön isokokoisen ostokseni. Viitoin ja pyysinkin että auttaisitko siinä kurkotellessani, mutta sanoi vaan että eiköhän tämä ollut tässä! :D
[/quote]
Kaikki on pakko ilmoittaa. Ostajat on niin saatanan tyhmiä että ne olettaa muuten ihan mitä vaan.
Ap:lla taitaa olla paska päivä kun pitää tälläsestä provota, noh toivottavasti tuli parempi mieli kun sait haukkua ihmisiä
Urpot älkööt vaivautuko. Ja todellakin kannatte sen sohvan sitten ihan itse. Menikö jakeluun? Ei kuljetusta, ei kantoapuja, eikä lätinää. Rahat mulle, sohva sulle.
Kerrohan vielä kerran kuinka meillä ei ole käytöstapoja, jooko?