Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä kannatti maksaa tuhansia etelänlomasta

Vierailija
18.07.2015 |

Roomassa heinä- ja elokuut ovat turismin sesonkikautta. Kaupunkiin saapuu miljoonia turisteja, ja monet heistä eivät ole valmistautuneet yli 40 asteen lämpötiloihin.

– Tiesin kyllä, että Roomassa olisi lämmintä, mutta tämä on kestämätöntä. Olo on niin vetämätön, että monet nähtävyydet jäävät näkemättä, amerikkalainen Rick sanoo.

Kommentit (6)

Vierailija
2/6 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin tyhmä, että menee Roomaan/Pariisiin/yms kuumimpaan aikaan ja jolloin siellä on eniten matkailijoita, niin saa kyllä syyttää lähinnä itseään. Vietin hienot viikot marraskuisessa Pariisissa ja huhtikuisessa Roomassa ja ihan varta vasten nuo ajankohdat valitsinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse viime viikon espanjassa ja joka päivä oli vähintään sen +37 astetta, parina yli 40. Hyvin siedin lämpöä ja tuli shoppailtua, syötyä hyvin ja nautittua lämmöstä. Tosin matkakohteeni oli pieni kaupunki joka ei ole juurikaan turismia nähnyt.

Vierailija
4/6 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 18:27"]

Jos on niin tyhmä, että menee Roomaan/Pariisiin/yms kuumimpaan aikaan ja jolloin siellä on eniten matkailijoita, niin saa kyllä syyttää lähinnä itseään. Vietin hienot viikot marraskuisessa Pariisissa ja huhtikuisessa Roomassa ja ihan varta vasten nuo ajankohdat valitsinkin.

[/quote] Itse olen ollut yhdeksän päivää Pariisissa kesä-heinäkuun vaihteessa ja siellä oli vajaat kolmekymmentä astetta. Mukavaa meillä oli, Versailles oli uskomattoan kaunis ja puutarhassa oli mukava kierellä aurinkoisella ilmalla. Museoista puhumattakaan, kaikissa museoissa oli hyvät ilmastointilaitteet ja museokortilla pääsi jonojen ohi. Ei nuoren ja terveen ihmisen tarvitsi hellettä pelätä, täytyy vain muistaa juoda tarpeeksi. Olen myös ollut Roomassa, Venetsiassa, Barcelonassa, Milanossa, Valenciassa kesähelteillä, enkä kyllä koskaan katunut. Kesällähän nämäkin kaupungit ovat kauneimmillaan.

Vierailija
5/6 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 18:26"]

http://m.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/aurinko-poltti-jarkyttavat-palovammat-luokkaretkelaisille-espanjassa/5230860

[/quote]

Suurin osa oppilaiden vanhemmista oli joutunut allekirjoittamaan lapun, jossa näitä muistutettiin aurinkovoiteen käyttämisestä. Rouva Pritchard ei ollut kuitenkaan saanut lappua, sillä hänen poikansa oli päässyt retkelle viime hetkillä toisen oppilaan tilalle.

– Hänelle kerrottiin edellisenä aamuna, että hänen täytyy laittaa aurinkovoidetta. Ja hän laittoikin, olin pakannut hänelle voidetta, jonka suojakerroin oli 15.

– Mutta häntä ei kehotettu lisäämään sitä sen jälkeen. He olivat saapuneet puistoon noin kymmeneltä aamulla ja he olivat siellä neljään saakka. Ja siellä oli hyvin kuuma.

Tämä oli täydellinen laiminlyönti opettajilta, äiti moittii.

Ei jumalauta taas miten idioottia sakkia. Jos tuon ikäinen ei osaa lisätä aurinkorasvaa oma-aloitteisesti niin kyllä saa siinä vaiheessa katsoa peiliin, niin teini kuin vanhemmatkin. Ei tuo ole opettajien syy.

Vierailija
6/6 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kukaan hullu mene eteläeuroopan kaupunkeihin heinä-elokuussa:)

Juuri tultiin 3 viikon Italian reissulta ja kyllä se 1000€ per nuppi kannatti maksaa (majoitukset, lennot ja auto), oli ihanaa nauttia auringosta ja 28-36 asteen lämmöstä, syödä hyvin ja levätä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi