Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

USA:n, Kanadaan, Australiaan tai Uuteen-Seelantiin töihin?

Vierailija
02.08.2015 |

Olen sellaisessa vaiheessa elämää, että voisin lähteä jonnekin merta edemmäksi töihin. Olen huvikseni katsellut avoimia työpaikkoja kaikista noista maista, mutta miten tuo homma oikeasti käytännössä menee?

Kaikkiin maihin tarvitaan työskentely- ja oleskelulupa, jota minulla ei tietenkään ole. Austraalian systeemistä tiedän sen verran, että minun tutkintoni löytyy listalta, jolta saa automaattisesti 'ekspertti' luvat maahan.

Onko ulkomaalaisille hakijoille joitakin omia työilmoituslistoja? Voinko hakea täältä Euroopasta käsin ihan mitä vain auki olevaa paikkaa vai pitäisikö työpaikkailmoituksessa olla jokin erityismaininta, että myös 'ulkopuolisten' hakemukset hyväksytään?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanadaan on pisteytysjärjestelmä. Tarvitset tietyn määrän pisteitä eri osa-alueista joilla katsotaan että täytät vaatimukset työllistyäksesi Kanadaan. Pisteitä jaetaan esim. iästä, koulutuksesta, ammatista, työkokemuksesta, kielitaidosta yms.

USA:an tarvitset Green Cardin joka on vaikea saada.. sen avulla saat oleskella ja tehdä töitä USA:ssa.

NZ on olemassa käsittääkseni melko samankaltainen pisteytysjärjestelmä kuin Kanadassa.

Australiasta en tiedä, mutta todennäkösesti samankaltainen prosessi kuin Kanadaan ja NZ.

Turhaan haet työpaikkoihin ulkomaille, jos sinulla ei ole viranomaisten myöntämää työskentelylupaa kyseiseen maahan joka oikeuttaa työskentelemään siellä. Turisti viisumit ovat aivan eri asia.. Esim. Australiaan voit saada vuoden Working Holiday viisumin, joka oikeuttaa oleskelemaan ja työskentelemään Australiassa vuoden ajan. Lisätietoa löytyy googlaamalla Working Holiday Visa tai viisumi. Käsittääkseni samankaltainen viisumi on olemassa myös Uuten-Seelantiin.

Karu totuus on, että nykyään on hyvin vaikeaa työllistyä euroopan ulkopuolelle ellei ole korkeasti koulutettu ja pätevä työssään.
Mutta älä lannistu, se ei ole kuitenkaan mahdottomuus. Jos sisukkuutta riittää ja viitsit ottaa asioista kunnolla selvää, ja alat tekemään asioiden eteen jotakin niin saattaa hyvinkin olla, että löydät itsesi joistakin noista maista muutaman vuoden sisällä! (:

tsemppiä

Vierailija
2/3 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 20:28"]

Eikö kukaan tiedä vai onko liian tyhmä kysymys?

Myönnän, että olen laiska etsimään itse vastausta. Sattui vaan pari kiinnostavaa työpaikkailmoitusta, toinen Australiasta ja toinen USA:sta vastaan selatessa

[/quote] Laiskalla ei ole oikeastaan mitaan mahdollisuutta USAssa. Sinun pitaa saada usalainen tyonantaja takaamaan sinulle tyopaikka, vasta sitten voit ruveta anomaan tyoviisumia. Green Cardia ei heti alkuun tarvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan tiedä vai onko liian tyhmä kysymys?

Myönnän, että olen laiska etsimään itse vastausta. Sattui vaan pari kiinnostavaa työpaikkailmoitusta, toinen Australiasta ja toinen USA:sta vastaan selatessa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme