Missä tehtävissä olisit sodassa?
Kertokaahan viisaammat, mitkä työtehtävät/ammatit ovat sellaisia, joissa jatketaan myös sodan aikana? Terveydenhuollon työntekijät toki, mutta miten esim. sosiaalihuollon, opetuksen tai kuljetusalan ammattilaiset?
Mitä työtä sinä teet ja jatkuisiko omat hommasi mahdollisesti myös sodan aikana?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Sotavankien kuulustelussa
Olen siis rauhan aikana hammaslääkäri
Omassa työssäni erikoissairaanhoidossa
Minulla on sodanajansijoitus mutta en sitä ryssäntiedustelulle kerro
Sodassa digipassidystopiaa, Natoa vai Venäjää vastaan?
Todennäköisesti jatkaisin omassa työssäni mahdollisimman pitkään. Olen poliisi.
Reserviläisaseman perusteella istuisin jossain kopperossa kuulokkeet korvilla ja kuuntelisin vihollisen viestintää.
Tavan kiväärimiehenä siihen asti, että sattuu.
Varmaan hämmentäisin soppatykkiä.
Kuljetusalan töissä varmaan, kun siihen on vielä luvat jne.
Varmaan joko muonituksessa tai sitten tekisin jonkun rintamalla taistelevan työtehtäviä. Olen tällä hetkellä työtön.
Varmaan kuljettaisin ruokaa.
Terv. Palokuntanainen
Varmaan korjaamassa/huoltamassa taisteluvarusteita?
Täytän 65. Kirvesmies. Voin ottaa vyöhöni erikoisaseena pikkukirveen.
Haluan osallistua. Ensin vartiotehtäviin ja sitten jos sota jatkuu niin olen valmis panssarintorjuntaan ja stingereitä kantamaan ja suojaamaan ohjusampujia. Ellen sitten itse ala ampumaan.
Juoksemaan en lähde, ainakaan taaksepäin.
Maanviljely jatkuisi ennallaan, samoin ruoantuotanto liittyvät työt teurastamoista leipomoihin. Ruokakauppoja ja huoltoasemia tulisi yhä pitää auki, samoin välttämättömiä palveluja kuten apteekkeja tai vaikka lukkosepän hommia. Vesi-, lämpö- ja sähkö ovat tärkeitä, niiden parissa monta tärkeää työtehtävää.
Sotavankien kuulustelussa