Missä tehtävissä olisit sodassa?
Kertokaahan viisaammat, mitkä työtehtävät/ammatit ovat sellaisia, joissa jatketaan myös sodan aikana? Terveydenhuollon työntekijät toki, mutta miten esim. sosiaalihuollon, opetuksen tai kuljetusalan ammattilaiset?
Mitä työtä sinä teet ja jatkuisiko omat hommasi mahdollisesti myös sodan aikana?
Kommentit (43)
Olen tarkka-ampuja. Minut kutsuttiin juuri ampujaharjoituksiin. Ja menen huhtikuussa röllipuku päällä. Pelkkä ylimääräinen harjoitus. Selitteessä oli ukrainan uhka.
Juon cocktaileja aurinkorannalla.
Työskentelen lastensuojelussa. Mihinköhän minut sijoitettaisiin? 🤔
Olen vapautettu palveluksesta, joten pakenen jonnekkin vain.
Oletan, että jatkan omissa töissäni.
-vartija-
Olen kohta kuusikymppinen, kroonisesti sairas, pitkäaikaistyötön nainen. Varmaan minulle löytyisi jotain tehtävää esim. tarvikkeiden kokoonpanossa, huollossa, pakkaamisessa tms. tai sitten muonituksessa.
Voisin toisaalta olla sellainen Ukrainan auringonkukansiemenemäntä; kävisin jäkättämässä viholliselle eli taistelumotkottaja.
Kiväärin kanssa jossain suojaamassa jotain kohdetta. Olen armeijan käynyt nelikymppinen nainen, jolla ei kuitenkaan ole määritelty sen tarkemmin sodanajan sijoituspaikkaa. Menisin sinne minne tarvitaan.
Voihan vattu, joutuisin takaisin lähihoitajan töihin, joita välttelen parhaani mukaan. Korona-aikana meinasin jo luopua koko ammatista, mutta sodassa sillä tuskin olisi merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kohta kuusikymppinen, kroonisesti sairas, pitkäaikaistyötön nainen. Varmaan minulle löytyisi jotain tehtävää esim. tarvikkeiden kokoonpanossa, huollossa, pakkaamisessa tms. tai sitten muonituksessa.
Pitkäaikaistyöttömiä tuskin mahdutetaan mukaan, seinäruusuna sodassakin.
Kaksoisagenttina Moskovassa. Viettelen kuumia venäläisupseereita ja yön pimeydessä kuvaan salaisia suunnitelmia ja lähetän Suomeen.
Olisin vakooja venäjän piikkiin. Raportoisin Putinille Suomen asioita jotka liittyvät sotaan. Venäjä tärkeämpi kuin isänmaani jossa synnyin.
Vakooja olisin kirjoitti:
Olisin vakooja venäjän piikkiin. Raportoisin Putinille Suomen asioita jotka liittyvät sotaan. Venäjä tärkeämpi kuin isänmaani jossa synnyin.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Kaksoisagenttina Moskovassa. Viettelen kuumia venäläisupseereita ja yön pimeydessä kuvaan salaisia suunnitelmia ja lähetän Suomeen.
Tämä on ihana!
Luultavasti tehtävätön, Suomi ei minun palveluksia tarvitse.