Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluatko kysyä jotain adoptioäidiltä?

Vierailija
02.08.2015 |

.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/19 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vaikea prosessi adoptio oli ja mitä vaatimuskia adoptiovanhemman tulee täyttää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Sinun ja puolison ikä. Mistä adoptoitte ja kauanko prosessi kesti. Oletteko olleet kauan naimisissa? Ja omaisuus? Olen ymmärtänyt että pitää olla paljon omaisuutta että voi adoptoida? Meillä on oma asunto vielä lainaa maksetaan mutta ei muuta omaisuutta ja liitossa vasta vuosi :(

Vierailija
4/19 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin?

Vierailija
5/19 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko yhteydessä biologiseen äitiin, oliko silloin vielä sitä avoimen adoption mahdollisuutta? Tapasitteko äidin ennen adoptiota? Oliko äidillä jotain toiveita adoptiovanhemmille? Mitä halusitte tietää äidistä ja hänen suvustaan ennen adoptiota? Minkä ikäinen lapsi on ja millä tavalla olette käsitelleet adoptiota hänen kanssaan tai miten aiotte käsitellä?

Vierailija
6/19 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 16:27"]Kyllä. Sinun ja puolison ikä. Mistä adoptoitte ja kauanko prosessi kesti. Oletteko olleet kauan naimisissa? Ja omaisuus? Olen ymmärtänyt että pitää olla paljon omaisuutta että voi adoptoida? Meillä on oma asunto vielä lainaa maksetaan mutta ei muuta omaisuutta ja liitossa vasta vuosi :(
[/quote]
Me adoptoitiin lapsi Kiinasta. Olen 32 ja mies 34. Naimisissa ollaan oltu 10 vuotta. Miehen kuukausipalkka on vähän reilu 3000€ ja mun vähän alle. Ei ole lainaa.
Ap

Vierailija
7/19 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastelevatko ulkopuoliset pikku kiinatartanne?

Vierailija
8/19 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiiko pitää maahanmuuttajalla molemmat passit voimassa?

Vierailija
9/19 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 16:47"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 16:27"]Kyllä. Sinun ja puolison ikä. Mistä adoptoitte ja kauanko prosessi kesti. Oletteko olleet kauan naimisissa? Ja omaisuus? Olen ymmärtänyt että pitää olla paljon omaisuutta että voi adoptoida? Meillä on oma asunto vielä lainaa maksetaan mutta ei muuta omaisuutta ja liitossa vasta vuosi :(
[/quote]
Me adoptoitiin lapsi Kiinasta. Olen 32 ja mies 34. Naimisissa ollaan oltu 10 vuotta. Miehen kuukausipalkka on vähän reilu 3000€ ja mun vähän alle. Ei ole lainaa.
Ap
[/quote]

Ok. Kiitos vastauksesta. Me olemme 32 ja 38. Mies tienaa noin 5500€ ja minä 3000€. Oliko kiinalla joku vaatimus liiton kestosta? Olemme olleet yhdessä 10-vuotta mutta tosiaan aviossa vasta vuosi.

Vierailija
10/19 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 16:42"]Oletteko yhteydessä biologiseen äitiin, oliko silloin vielä sitä avoimen adoption mahdollisuutta? Tapasitteko äidin ennen adoptiota? Oliko äidillä jotain toiveita adoptiovanhemmille? Mitä halusitte tietää äidistä ja hänen suvustaan ennen adoptiota? Minkä ikäinen lapsi on ja millä tavalla olette käsitelleet adoptiota hänen kanssaan tai miten aiotte käsitellä?
[/quote]
Lapsen biologiset vanhemmat on kuolleet. Lapsi on saatiin ku hän oli 2 vuotias, nyt tyttö on 4. Kerrotaan kyllä lapselle jos rupee joskus kyselemään
Ap

Vierailija
11/19 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 16:48"]
[/quote]
Välillä kyllä
Ap

Vierailija
12/19 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 16:49"]Sopiiko pitää maahanmuuttajalla molemmat passit voimassa?
[/quote]
Meiän tytöllä on molempien maiden passit voimassa
Ap

Vierailija
13/19 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 16:49"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 16:47"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 16:27"]Kyllä. Sinun ja puolison ikä. Mistä adoptoitte ja kauanko prosessi kesti. Oletteko olleet kauan naimisissa? Ja omaisuus? Olen ymmärtänyt että pitää olla paljon omaisuutta että voi adoptoida? Meillä on oma asunto vielä lainaa maksetaan mutta ei muuta omaisuutta ja liitossa vasta vuosi :(
[/quote]
Ap
[/quote]

Ok. Kiitos vastauksesta. Me olemme 32 ja 38. Mies tienaa noin 5500€ ja minä 3000€. Oliko kiinalla joku vaatimus liiton kestosta? Olemme olleet yhdessä 10-vuotta mutta tosiaan aviossa vasta vuosi.
[/quote]
Ei ollu vaatimusta
Ap

Vierailija
14/19 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 16:49"]Sopiiko pitää maahanmuuttajalla molemmat passit voimassa?
[/quote]
Meiän tytöllä on molempien maiden passit voimassa
Ap
[/quote] siis kysymyksen piti olla 'aiotteko pitää... '
Teki kännykkä jälleen tepposet..

Vierailija
15/19 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 16:48"]
[/quote]
Välillä kyllä
Ap
[/quote]
Toivottavasti vielä kouluikäisenäkin. Tahtoo olla, että pienenä allekoylyiän ihastellaan, sitten alkaa oma elämä lapsella ja moni asia muuttuu. Hyvin läheltä olen nähnyt. Eräälläkin nuorella ei sanojen mukaan ole elämää missään. Kadullakin voi kuka vaan sanoa mitä vaan. Takaisinkasm ei voi mennä. En adoptoisi näkemisiini viitaten. Vaikeaa on :(
Isompi lapsi ei ole vanhempien söpöläinen vain vaan julkinen riista. Näillä mennään.

Vierailija
16/19 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitkö lastasi vielä pitkään synnytyksen jälkeen, kiinnyitkö siihen yhtään?

Vierailija
17/19 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 16:50"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 16:42"]Oletteko yhteydessä biologiseen äitiin, oliko silloin vielä sitä avoimen adoption mahdollisuutta? Tapasitteko äidin ennen adoptiota? Oliko äidillä jotain toiveita adoptiovanhemmille? Mitä halusitte tietää äidistä ja hänen suvustaan ennen adoptiota? Minkä ikäinen lapsi on ja millä tavalla olette käsitelleet adoptiota hänen kanssaan tai miten aiotte käsitellä? [/quote] Lapsen biologiset vanhemmat on kuolleet. Lapsi on saatiin ku hän oli 2 vuotias, nyt tyttö on 4. Kerrotaan kyllä lapselle jos rupee joskus kyselemään Ap

[/quote]Siis eikö nelivuotias tiedä olevansa adoptoitu! Uskomatonta!

Vierailija
18/19 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä... Yhden tutun lapsi hokasi eskarissa olevansa erilainen. Sitä ennen oli kasvanut pumpulissa.

Vierailija
19/19 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydäntä vähän kylmäsi, kun luin tästä ketjusta, ettei ap:n lapsen kanssa ole juteltu tämän taustasta, vaan "kerrotaan, jos alkaa kysellä". Jokaisen adoptiolapsen oikeus on tietää taustastaan alusta asti niin, että se on mahdollisimman luonnollinen asia hänen elämässään. Ei siis mikään suuri asia, joka sitten yhtäkkiä otetaan esiin, jos ylipäänsä otetaan.

Meillä molemmille lapsille on juteltu heidän alkuperästään jo silloin, kun eivät osanneet itse edes puhua. On katseltu valokuvia, muisteltu hakumatkaa, pidetty yhteyttä toisiin adoptioperheisiin. Ei hössöttämällä, vaan osana meidän elämää. Alle kaksivuotiaana molemmat kertoivat jo oma-aloitteisesti, että olvat tulleet Kiina-äidin masusta ja sitten lentokoneella Suomeen. Lentokone oli pitkään tässä tarinassa kovin juttu :)

Tulevina vuosina asiaa käsitellään takuulla paljon suurempien kysymysten kautta, lasten ehdoilla, mutta uskon, että kun myönteinen perusta on luotu (mistään ei tarvitse hyssytellä), sekin on helpompaa.

5- ja 9-vuotiaiden Kiinasta kotiin tuleiden lasten adoptioäiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi