Lapsen reagointi yökylän jälkeen
Eli lapsi 1v1kk oli vuorokauden mummon mökillä ilman vanhempiaan ja nyt kun toivat kotiin, ei hän itkenyt tai ollut iloinen, vaan naama ihan peruslukemilla kun näimme jälleen. Luin että tämä ei olisi hyvä reaktio, saatan olla vähän hysteerinen.. On ollut aikaisemmin kolme kertaa yökylässä. Nyt mietin, oliko liikaa hänelle.
Kommentit (10)
Tenava huomasi että on muitakin pärstiä kuin se aina näkökenttään tunkeva mamman pärstä. Siitä se lähtee, kohta se on muuttamassa omilleen ja lähdössä maailman ympäri reppureissulle kavereiden kanssa.
No helvetti, mitä odotit?! Itkua ja naurua?!
Mikä hätä sillä siellä mummon lihspatojen ääressä muka oli?
Ei ehtinyt sinua kaipaamaan ja sekös nyppii!?
Halusi olla sylissä ja on siis ihan iloinen, mutta ei tullut voimakasta reaktiota. Ap
Ihan normaalia on. Kyllä 1-vuotiaan voi jo yhdeksi yöksi jättää ilman että siitä olisi mitään haittaa. Lapsi saattoi olla hieman hämmentynyt kun ollut kivaa isovanhempien seurassa ja sitten yhtäkkiä tuodaankin kotiin vanhempien luokse :) Tuolla tavalla meidänkin 1-v reagoi eron jälkeen enkä ole huolestunut. Viihtyy mummolassa välillä jopa paremmin kuin kotonaan kun ohjelmaa ja huomiota riittää :D
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 15:44"]Halusi olla sylissä ja on siis ihan iloinen, mutta ei tullut voimakasta reaktiota. Ap
[/quote]
Mummolla oli paremmat sapuskat.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 15:39"]Eli lapsi 1v1kk oli vuorokauden mummon mökillä ilman vanhempiaan ja nyt kun toivat kotiin, ei hän itkenyt tai ollut iloinen, vaan naama ihan peruslukemilla kun näimme jälleen. Luin että tämä ei olisi hyvä reaktio, saatan olla vähän hysteerinen.. On ollut aikaisemmin kolme kertaa yökylässä. Nyt mietin, oliko liikaa hänelle.
[/quote]
Mä olin viikon sairaalassa leikkauksen vuoksi, lapset olivat silloin 3v ja 1v2kk. Kun tulin kotiin, kolme vuotias juoksi ulos vastaan, nuorempikin ilahtui mutta ei se mikään koskettava jälleen näkeminen heidän osaltaan ollut. Itse melkein itkin onnesta, enkä todellakaan hämmästellyt sitä etteivät lapset suhtautuneet poissaolooni sen voimakkaammin. Hyvä vain tietää, että isä kelpasi heille huolenpitäjäksi siinä missä minäkin.
Niin. Pakkoko on lapsia hankkia jos ei jaksa hoitaa. Laita vaikka kokonaan asumaan sinne mummollensa, viis järkytyksestä ja kehityksen häiriintymisestä. Hoitaahan voi kuka tahansa.
Kun vauvanne palatessanne joko ilahtuu tai pyrkii itkien syliinne, on ero todennäköisesti ollut hänelle turvallinen. Jos palatessanne vauva sen sijaan on kuin ei huomaisikaan teitä, hän osoittaa eron olleen liian pitkä tai olonsa olleen liian turvaton. Vauvanne mielikuva teistä – ja omasta olemassaolostaan - on ehtinyt kadota.
Tästä puhun. Ylen artikkeli siis kyseessä, en osaa linkittää, heh. Siis hyvä ja helpottava asia se on jos on normaalia, on vaan huono omatunto vaikka mökillä oli varmasti ihanaa. Kiva se lapsillekin saada vaihtelua, mutta näistä jutuista kun ei koskaan tiedä mikä on oikein ja mikä ei.. Ap
Meidän samanikäinen poika kohteli minua viikon reissun jälkeen noin. Olin hänelle kuin ilmaa seuraavat pari päivää. Kyllä se siitä :) olen kuullut tutuilta samanlaisia kokemuksia