Kauanko kestää, kun Venäjään voi taas luottaa?
Jatkosodan jälkeen hento luottamus Venäjään alkoi viritä NL:n romahdettua Jeltsinin aikana.
Luulen, että Venäjä ei saa suomalaisten luottamusta minun elinikäni aikana.
Kommentit (45)
Joko joku todella radikaali vallankaappaus Venäjällä ja tilalle joku tervepäisempi, tai sitten menee toooodella pitkään.
Riippuu millainen hallitsija tulee Putinin jälkeen. Se mies voi elää vielä vaikka 20 vuotta.
Nuorempien palstailijoiden lapsenlapsiin asti
Kuten Vaarini sodankäyneenä sanoi: Älä koskaan luota venäläiseen joten sanoisin ettei ikinä.
Vuosikymmeniä menee. Jos edes malttavat olla kunnolla sinäkään aikana.
Eihän me suomalaiset ihan kokonaan olla luotettu niihin koskaan.
Ensin Suomi Natoon. Sitten Kremliin uusi hallinto. Sellainen, mikä oikeasti valitaan vaaleilla eikä sama tyyppi ole koko ikäänsä. Sitten myös naiset mukaan sinne hallintoon. Neukkulassa ei tainnut olla naisia missään huippuviroissa.
Itse ajattelin lonkalta, että 25 vuotta. Mutta se riippuu tietysti siitä, kuinka kauan tämä kestää. Vallanhan siellä pitää vaihtua. Se on kyllä ongelma, jos kaikki Putinin vastustajat sieltä nyt lähtee. (Pahoin kuitenkin pelkään, että sieltä lähtee nyt vain ne, joilla on rahaa.)
Sitten kun Suomelle on palaurettu Karjala ja Petsamo, sekä venäjä on pilkottu pieniin valtioihin ja niissä on todistetusti järjestetty demokraattiset vaalit.
R y s s ä ä n ei voi luottaa koskaan. R y s s ä on r y s s ä vaikka voissa paistaisi.
Putin haluaa vaihtaa johtajat Ukrainassa, mutta käy niin, että länsi tulee vaatimaan vallan vaihtoa Venäjällä.
Noin 2750 vuotta jolloin he ovat kehittyneet 1950-luvun tasolle kulttuurillisesti.
Sata vuotta ainakin. Ja vielä sittenkin kun Venäjä on hajonnut penemmiksi maiksi, ei entisiin venäläisiin voi ihan täysin luottaa. Täytyy olla jotain vikaa maan kansalaisissa kun eivät eliminoi raivohullua pressaansa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se varmaan taas sen 50v ottaa. Jos silloin aikanaan nyt on tolkun kuviot kehissä.
Mutta ei enää minun elinaikanani.
Tuokin edellyttäen, että valta ja suunta vaihtuu jokseenkin totaalisesti.
Ei ole kannattanut luottaa sieltä jostain Isovihan ajoista lähtien. Eli yli 300 vuotta siitä on aikaa. Ei ole muuttunut luotettavampaan suuntaan
Sellaista aikaa ei tule. Venäjän kansanluonteeseen kuuluu valehtelu, kulissit ja teeskentely.
"Vuonna 1042 Novgorodin ruhtinas Vladimir Jaroslavitš teki ensimmäisen historiallisissa lähteissä mainitun sotaretken Suomeen"
Tuhat vuotta Venäjän naapurissa ja tuhat vuotta sotia. Ei kannata ikinä luottaa ryssään!
Kyllä se varmaan taas sen 50v ottaa. Jos silloin aikanaan nyt on tolkun kuviot kehissä.
Mutta ei enää minun elinaikanani.