"Erään vangin mukaan hän oli useana peräkkäisenä perjantaina jäänyt ilman pekonia, koska se oli loppunut ennen hänen asiointivuoroaan"- raportti paljastaa rajut puutteet vankeinhoidossa!
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008648922.html
Lapset eivät mahdu leikkimään vankilassa, kanttiinista saattaa loppua pekoni, kyllä on hirveät olot vangeilla!
Jatkoa raportista:
"ULKOILUPIHOILLE suositeltiin lisättäväksi kuntoiluvälineitä. Kuntosalin laitteet vaikuttivat tarkastajien mukaan vanhoilta ja huonokuntoisilta. Myös vangit toivat esiin, että laitteet olisivat jopa vaarallisen huonossa kunnossa."!
Kommentit (38)
Mulla ei ole ollut vuoteen varaa ostaa pekonia. Pitäis varmaan hankkiutua vankilaan.
Järkytyin. Siellä ne vangivartijat viskovat poltettuja tulitikkuja eristyssellin vessanpytyn viereen! Ja se, että ei saa raakaa kanaa, se on ihmisoikeusrikkomus!
Voi vankiraukkoja. Kyllä nyt on pakko tehdä valitus ihmisoikeuksien rikkomisesta. Se miten vangit ovat rikkoneet vaikkapa mu*haa*ansa henkilön ihmisoikeuksia ja mitä ovat pah*u*del*aan saaneet aikaan,
ei tietenkään kuulu tähän. Voi vankipoloisia, melkein käy sääliksi. Ei kun - - -
Uskomatonta. Mutta vangithan ovat meidän kunniakansalaisiamme. Mitään ei saa heiltä puuttua. He ovat kaiken keskiössä.
"Erään vangin mukaan..."
Hehän tosiaan ovat kaikista luotettavin lähde.
Vankilassa sai ainakin 90-luvulla susette vanukkaita jälkkäriksi.
"Apulaisoikeusasiamiehen tarkastusraportista ilmenee, että vangit kärsivät myös kehnosta kanttiinivalikoimasta ja ulkoilupihan terävästä sepelistä, joka tärvelee kengät."
Voi hyvä jumala... Vankilaanhan ei ole Suomessa pakko mennä. Pitää itse asiassa tehdä aikamoisia tekoja että sinne joutuu.
https://is.mediadelivery.fi/img/658/e9246eeb802c1d1d85203c37291878aa.jp…
Lasten tapaamistilassa ei raportin mukaan juurikaan mahdu liikkumaan eikä leikkimään. Viihtyvyys ja kodinomaisuus loistavat poissaolollaan.
Toisethan eivät pääse koskaan enää tapaamaan vanhempiaan/lapsiaan vankien tekojen takia, että tuota...
Vierailija kirjoitti:
Vankilassa sai ainakin 90-luvulla susette vanukkaita jälkkäriksi.
IL: Vapautunut vanki söi lasten vanukkaat.
voi kurjuutta, kyllä minä mieleni nyt pahoitin 😥
🖕🤡
kärsikää kuten uhrinne ovat kärsineet
ruokavalion pitäisi olla vankiloissa vegaaninen ja mahdollisimman edullinen.
Paljonko se yksi vuorokausi noiden ylläpitoa maksaakaan jo yhteiskunnalle?
Tarjotaan ensiksi vanhuksille pekonia ja vangeille jos jää.
Vierailija kirjoitti:
"Apulaisoikeusasiamiehen tarkastusraportista ilmenee, että vangit kärsivät myös kehnosta kanttiinivalikoimasta ja ulkoilupihan terävästä sepelistä, joka tärvelee kengät."
Voi hyvä jumala... Vankilaanhan ei ole Suomessa pakko mennä. Pitää itse asiassa tehdä aikamoisia tekoja että sinne joutuu.
Itse asiassa sinne pääsee tai joutuu todella helposti. Ei tarvitse kotisohvalta poistua niin saa 6kk tuomion. Ainakin jos on mies.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole ollut vuoteen varaa ostaa pekonia. Pitäis varmaan hankkiutua vankilaan.
Joo on kyllä huvittavaa, että vangeilla on ongelmana pekonin saanti. Jos toi tosiaan istujan suurin murhe, niin eipä ole hirveästi ongelmia.
Mieheni jutteli kerran terassilla yhden vanhan miehen kanssa niitä näitä ja se vanha mies kertoi, että on ollut vankilassa, kun ei ole asuntoa. Teki pieniä rikoksia aina, että pääsi vankilaan, koska vankilassa oli parempi elämä kuin siviilissä. Mieheni kysyi häneltä, että mitä teit sitten. Rikkoi ikkunoita ja odotti poliisia, että pääsi putkaan aluksi. Varasteli kaupasta ja jäi tahalteen kiinni. Kun sitten oli tarpeeksi rötöksiä, niin vankilaan istumaan sakkoja. Silloin vielä joutu sakoista vankilaan. Siellä oli lämmin ateria ja kanttiini. Omassa sellissä telkkari, kahvinkeitin jne jne. Kun päivä koetti, että pääsee ulos, niin tämä mies ei halunnu vankilasta pois. Siellä oli niin hyvä olla ja siellä oli kaikki mitä hän tarvitsee.
Mies oli miettinyt siinä, että on suomi kummallinen maa, että vankilassa on paremmat oltavat kuin siviilissä.
Paremmaltahan olot näyttää kuin varusmiehillä, monilla opiskelijoilla/vanhuksilla/sairailla, ja em. eivät ole edes välttämättä tehneet kenellekään mitään pahaa!
Elääpähän pitempään jos jää ilman pekonia