Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Erään vangin mukaan hän oli useana peräkkäisenä perjantaina jäänyt ilman pekonia, koska se oli loppunut ennen hänen asiointivuoroaan"- raportti paljastaa rajut puutteet vankeinhoidossa!

Vierailija
05.03.2022 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008648922.html
Lapset eivät mahdu leikkimään vankilassa, kanttiinista saattaa loppua pekoni, kyllä on hirveät olot vangeilla!
Jatkoa raportista:
"ULKOILUPIHOILLE suositeltiin lisättäväksi kuntoiluvälineitä. Kuntosalin laitteet vaikuttivat tarkastajien mukaan vanhoilta ja huonokuntoisilta. Myös vangit toivat esiin, että laitteet olisivat jopa vaarallisen huonossa kunnossa."!

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ketä tekee jekkuu, pitää kestää kakkuu" vai miten se viisaus menikään.

Vierailija
22/38 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää vangit vois lähettää Ukrainaan sotimaan, niin olis niistäkin jotain hyötyä ja loppuis se valitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankila aamiaisvalikoimineen ja ulkoilumahdollisuuksineen kuulostaa hotellilta suomalaiseen vanhainkotiin verrattuna. Luulin, että vankilan on tarkoitus olla rangaistuslaitos.

Vierailija
24/38 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tuo vitsi? Ei sen vankilan kuulukaan olla mikään ilmainen täyshoitola, jota se jo pitkälti on.

Vierailija
25/38 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tuo vitsi? Ei sen vankilan kuulukaan olla mikään ilmainen täyshoitola, jota se jo pitkälti on.

Eihän siitä ole kauaakaan kun jossain vankilassa, Suomessa tietysti, oli mennyt vangit lakkoon!!! (ihan tosi)

Lisäksi toisinaan sotkevat sellinsä paskalla jos eivät saa pelata pleikkaa tarpeeksi tms. Ja muut toki sen sitten siivoavat...

Vierailija
26/38 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Apulaisoikeusasiamiehen tarkastusraportista ilmenee, että vangit kärsivät myös kehnosta kanttiinivalikoimasta ja ulkoilupihan terävästä sepelistä, joka tärvelee kengät."

Voi hyvä jumala... Vankilaanhan ei ole Suomessa pakko mennä. Pitää itse asiassa tehdä aikamoisia tekoja että sinne joutuu.

Itse asiassa sinne pääsee tai joutuu todella helposti. Ei tarvitse kotisohvalta poistua niin saa 6kk tuomion. Ainakin jos on mies.

Näitä, en ole koskaan mitään väärää tehnyt ja olen silti vankilassa näyttää olevan ihan liiaksi asti. Puuttuu selkäranka ottaa vastuuta teoistaan.

Vierailija
27/38 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hitto. Pahoittelemme syvästi tapahtunutta ja järjestämme korvaukseksi paikan Pokrovin luksusvankilasta.

Vierailija
28/38 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahmud ei ainakaan vedä niitä pekoneja, turha syyttää tällä kertaa ählyä!

Vierailija
29/38 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varma että siellä on puutteita, artikkeleita ja keskusteluja on niin paljon tullut esille. Joissakin paikoissa jokin saattaa toimia. Muiden ihmisten pitää huolehtia heidän tarpeista ja kuunnella nopeasti, jos eivät ole vapaita sitä itse tekemään. Laitos ei ole mikään hyvä paikka suomessa, kaikissa on puutoksia eikä ihmisiä ole kuunneltu. Koti on monelle turvallisempi paikka. Iäkkäillä myös ongelmia, kuunteleeko joku.

Vierailija
30/38 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vankilan keittiössä töissä. Kuinka monella on kotona lounaan kanssa valita 4-5 eri leivästä mitä syö. Kyllä siellä perkules paapotaan vankeja ja syövät paremmin kuin lapset, vanhukset,opiskelijat tai ihan normi työssäkäyvä. Vihaksi pistää moinen

Vierailija
31/38 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Apulaisoikeusasiamiehen tarkastusraportista ilmenee, että vangit kärsivät myös kehnosta kanttiinivalikoimasta ja ulkoilupihan terävästä sepelistä, joka tärvelee kengät."

Voi hyvä jumala... Vankilaanhan ei ole Suomessa pakko mennä. Pitää itse asiassa tehdä aikamoisia tekoja että sinne joutuu.

Itse asiassa sinne pääsee tai joutuu todella helposti. Ei tarvitse kotisohvalta poistua niin saa 6kk tuomion. Ainakin jos on mies.

Sinulle on varmasti kerrottu ainakin sata kertaa, mitä teit väärin ja miten voit toimia jatkossa toisin. Et voi syyttää ketään muuta kuin itseäsi.

Vierailija
32/38 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ongelmat on aika helppo välttää

Vierailija
33/38 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän tekevät jos tulee sota ja ruokapula, narisevat varmaan silloinkin kun ei saa lempiruokia? Ja vaativat päästä ensimmäisenä suojaan pommituksilta ja vihollisen joukoilta.

Vierailija
34/38 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahmud ei ainakaan vedä niitä pekoneja, turha syyttää tällä kertaa ählyä!

Tuleehan niistä homoja ja kristittyjäkin kun saavat kielteisen päätöksen.

Vierailija
35/38 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi Mahmud parkaa.

Mahmud ei yleensä syö pekonia.

Vierailija
36/38 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa kuitenkin olla paremmat pöperöt siellä, kuin siviilissä.

Mun isä ainakin kehuskeli 1980-luvun vankilaruuilla. Oli tosin vain yhden kerran, mutta oli Konnunsuolla, Keravalla ja Kakolassa. Kakolassa kuulema parhaat sapuskat.

Vierailija
37/38 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole ollut vuoteen varaa ostaa pekonia. Pitäis varmaan hankkiutua vankilaan.

Älä nyt viitsi. Ei pekoni ole mikään ylellisyystuote, kilohinta reilut 8 euroa.

https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/k-menu-pekoni-280g-6410405148704

Vierailija
38/38 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisena aikana ei liikuta, pitääkö joku suomalaista vankilaa ankeana.