Häät järjestävä. Ottakaa huomioon
Myös ne alkoholittomat vieraat. Olipa kiva istu koko ilta juoden VETTÄ tai päärynämehua tai limsaa kun alkoholia oli niin olut siideriä viinekä konjakkia likööriä lonkeroa boolia.... Eli aikuiseen makuun kiitos. Vaikka alkoholitonta olutta ja boolia. Viiniä ruuan kanssa yms. Oikeesti. Kun kaikki eivät voi tai halua juoda edes sitä yhtä lasia alkoholia ruuan kanssa. Tää toistuu aika monissa juhlissa.
Kommentit (19)
Ite olen alkoholiton ja mulle kelpaa vesi.
Ja en siis tykkää lainkaan limsasta saati jostain imelästä päärynämehusta. Loppujen lopuks lantrasin fantaa vissyllä kun pelkkä vesi alkoi tympiä.
Meidän häissä alkottomia juomia oli Pellegrino ja erilaiset ns. hienommat limut ja mehut. Eli pöytään ei nostettu kokispulloa ja mehukattia, vaan juomat oli pienissä lasipulloissa ja omasta mielestäni hyvän makuisia ja näköisiä.
Jostain syystä ei tullut mieleenkään ostaa alkoholitonta olutta tai viiniä, toivottavasti vieraat eivät pahastuneet :(
Olihan ajateltu, siksi oli vettä, mehua ja limua tarjolla.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:50"]
Ite olen alkoholiton ja mulle kelpaa vesi.
[/quote]Minäkin pidän vedestä. Mutta jos juhlissa on panostettu alkoholitarjoiluun ja holittomille on pelkkää hanavettä on se noloa ja välinpitämätöntä.
Kuinka viehättävää, että joku vielä teitittelee tällaisella palstalla!
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:53"]
Olihan ajateltu, siksi oli vettä, mehua ja limua tarjolla.
[/quote]Aikuiseen makuun. Kun on ihan hyviä kivennäisvesiäkin olemassa. tai alkoholittomia viinejä(kuohuviinejä/oluita/siidereitä..
No voi voi. Olihan sulla fantaa, vichya, mehua ja vettä. Mitä vielä olis pitäny?
Ei ole pakko järjestää häitä. Helpommalla pääsee käväisemällä maistraatissa. Terkuin "Kerran erehdyin, en koskaan enää"
Mä taas en haluaisi missään nimessä juoda alkoholitonta olutta tai viiniä. En sen puoleen limsoja tai mehujakaan. Jokin alkoholiton booli voisi olla ihan hauska, mutta ruuan kanssa kiitos ihan vain vettä. En mä siitä huolimatta valita jos juhlissa on mulle epämieluisia ruokia tai juomia. Se on epäkohteliasta.
Häissä on usein sen verran vieraita, että jokaisen mieltymyksiin ei voida tarjoiluissa vastata. Erityisruokavaliot erikseen, mutta kenelläkään ei ole tarvetta alkoholittomalle viinille. Toki on kohteliasta tarjota myös aikuisille juhlavampaa ruokajuomaa, kuin maito, vesi tai mehu, mutta yleensä tähän tarkoitukseen on varattu kivennäisvettä ja kotikaljaa, joka mielestäni käy juomana siinä missä alkoholiton olut.
Meidän häissä oli paljonkin täysin absolutisteja tai sellaisia, jotka eivät muuten vaan yleensä tykkää juoda alkoholia. Ei ollut alkoholittomia viinejä tai oluita. Tuntemistamme alkoholia juomattomista kukaan ei tykkää noista. Todennäköisesti olisi siis jäänyt juomatta tai niitä olisi juonut vain muutama ihminen. Ei mun mielestäni ihan kaikkia makumieltymyksiä tarvitse yrittää huomioida, tai varsinkaan arvata. Menisi muuten ihan mahdottomaksi: Pitäisi olla punaviiniä tanniinisena ja vähätanniinisena, kuoharit ja valkoviinit makeana ja kuivana, olutta tummana ja vaaleana ja ties mitä niitä onkaan. Ja sitten nämä vielä alkoholittomina. Kaikki eivät tykkää oluista ja viineistä ollenkaan, joten siideriä, lonkeroa, boolia pitäisi löytyä sekä viskiä ja konjakkia nyt ainakin väkevistä. Kivennäisvettä, mehua, maitoa, limsaa. Coca Colaa ja Pepsiä, molempia sokerisena ja lightina, kun jotkut eivät "voi" juoda väärää merkkiä, toisille aspartaami on itse paholaisesta ja toisaalta joku taas on diabeetikko, jolle ei pelkkä kivennäisvesi riitä.
Oltiin huomioitu juomamieltymyksiä sen mukaan mitä tiedettiin, mutta ihan mahdottomaksi olisi mennyt, jos olisi pitänyt olla juomia kaikkien mahdollisten kuviteltavissa olevien mieltymysten mukaan.
Enkä edes päässyt vielä kahviin ja teehen ja niiden laatuihin ja valikoimaan, sekä sokeriin ja makeutusaineisiin, maitoon, kermaan jne.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 14:02"]
Häissä on usein sen verran vieraita, että jokaisen mieltymyksiin ei voida tarjoiluissa vastata. Erityisruokavaliot erikseen, mutta kenelläkään ei ole tarvetta alkoholittomalle viinille. Toki on kohteliasta tarjota myös aikuisille juhlavampaa ruokajuomaa, kuin maito, vesi tai mehu, mutta yleensä tähän tarkoitukseen on varattu kivennäisvettä ja kotikaljaa, joka mielestäni käy juomana siinä missä alkoholiton olut.
[/quote]No onko yhdelläkään ihmisellä oikein tarvetta alkoholilliselle juomalle? Joihin yleensä panostetaan. Pointti kai on että jos alkoholitarjoilut ovat runsaat ja monipuoliset on aika ikävää jos alkoholittomissa vaihtoehdoissa ei ole yhtäkään juhlavampaa vaihtoehtoa.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:55"]
No voi voi. Olihan sulla fantaa, vichya, mehua ja vettä. Mitä vielä olis pitäny?
[/quote]Miten niin oli vichyä? Mehu, limsa ja hanavesi on aika nurjat juomat aikuisille.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:50"]Ite olen alkoholiton ja mulle kelpaa vesi.
[/quote]
Kyllä, mutta ei se juhlajuoma ole!
Juomina omi limsaa mehukattia (se päärynä) vissyä sain kun pyysin et olisiko mitään muuta alkoholitonta kuin limsa.
Mä en vain ymmärrä et miksei voi olla vaikka alkoholiton booli ja edes sitä vissyä kunnol tarjolla eikä vieraan tarvitse erikseen keittiöstä kysellä et olisiko tääl jotain juotavaa. Kotikalja taas ei olutta ole nähnytkään.
Itse ajattelem et mehukatti ja limppari on lapsille ja teineille. Mikä mätinä olis tullut jos alkoholeis olis ollut vain valkkari ja viski.
Ei kukaan juo olutta tai viiniä maun vuoksi.
Jos ei halua alkoholia, kyllä veden, limsan ja mehun pitää riittää valikoimaksi. Ihme valitusta taas. Pitäisikö olla eri kakkua jokaiselle, koska kaikki eivät tykkää mansikasta, persikasta, suklaasta jne.?
Miksi alapeukku? Onko mielestänne juhlavaa juottaa vieraille vettä? Eilen häissä lähes puolet vieraista autolla. Vissypullon sain pöytään mut sekin pitkin hampain kun oli varattu booliin. Täytynee jatkossa ottaa omat juomat mukaan :(
Teen kotona paljon alkoholittomia drinkkejä. Hyvää täysmehua ja vissyä. Sekaan jäisiä marjoja. Alkoholittomat oluet ovat hyviä. Viinejä vielä etsiskelen.