Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isyyden ja liikunnan yhdistäminen

Vierailija
05.03.2022 |

Mieheni kaipaa liikuntaa monta tuntia päivässä. Kotona on usein melko passiivinen, istuu ja makaa paljon, ja lihoo helposti jos ei lähde erikseen liikkumaan. Onko antaa vinkkejä pikkulapsiperhearjen ja liikunnan yhdistämiseen isän näkökulmasta?

Itse teen kotitreenejä, käyn vaunulenkeillä ja puuhaan aktiivisesti kotihommien parissa. Mies ei tykkää jumpata sisällä, pitkillä vaunulenkeillä käy joskus, mutta ne ovat hänelle tosi kevyitä ja yksitoikkoisia eivätkä tarjoa riittävää kuormitusta. Kesällä käy(dään) pitkillä pyörälenkeillä lapset peräkärryssä, se on hieno juttu. Nyt talvella sitten menee paljon aikaa laduilla ja ulkojäillä ja minä hoidan lapsia. Retkellä käydään usein, mutta nekin on hänelle tosi kevyitä kun hitaasti edetään lasten kanssa, joten tarvitsee liikuntaa vielä lisäksi. Olisi mukavaa liikkua yhdessä, mutta mies on niin kovakuntoinen, ettei perhe pysy tahdissa mukana.

Jos isimahaa kertyy, perussairaus pahenee. Sekään ei ole hänelle vaihtoehto. Liikunta on muutenkin kaikin puolin hyödyllistä ja pitää terveenä.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoppa Instasta sellainen kuin yesusanna, hän vaikuttaa olevan oikea himourheilija eikä siinä lapset hidasta. Muksu mukaan ja juoksemaan/hiihtämään/pyöräilemään. On se kumma jos sinun mies on noin kädetön.

Vierailija
42/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvistä vinkeistä. En tykkää lynkkaamisesta ja alapeukuista, niin en jää seurailemaan ketjua enempää.

Moro!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyötyliikuntaa kannattaa suosia lapsiperheessä mahdollisimman pitkälle. Voisiko juosta työmatkat? Tai jos matka yli 10 kilsaa, niin pyörällä? Pyöräkärryyn saa yleensä lisäosia, jotta sitä voi käyttää myös juoksussa.

Kulkee kaikki matkat pyörällä, ei edes omisteta autoa. Asutaan kaupingissa niin välimatkat on lyhyitä. Minulle kyllä riittää hyötyliikunta, mutta miehelle kymmenen kilometrin pyörälenkki on verrattavissa postinhakureissuun, vaikka vetää lapsetkin perässä.

-ap

No jos pitää tuolla tavalla rehkiä niin onko se ihmekään että makaa vaan kotona. Valintoja, valintoja. Minun mieheni käy lenkillä ennen kuin muu perhe herää.

Eihän se käy koska silloin pitäisi viettää nykyistä enemmän aikaa vaimon ja lasten kanssa valveilla. Sitä paitsi mies on niin kovassa kunnossa, ettei mikään 10 kilsan lenkkeily riitä, ainakaan jos vaimo ja lapset on kotona vastassa valveilla. Kyllä vähintään 2 tuntia päivässä pitää päästä lämmittelemään kunnolla, urheilemaan, suorituksen jälkeen puolen tunnin suihku ja puolen tunnin ruokatauko perheen häiritsemättä. Ettei nääs iskävatsa ala kasvaa.

Tällä miehellä on prioriteetit vielä vähän hukassa.

Et sanois noin jos tuntisit miehen. On erittäin osallistuva isä ja kotona ollessaan hoitaa paljon enemmän lapsia kuin minä, yötkin kokonaan. Olen itse kannustanut häntä liikkumaan, että terveys säilyy.

-ap

Mikä perusairaus edellyttää himoliikuntaa monta tuntia päivässä?

Uniapnea pahenee paljon kun lihoo. Ruokaa syö ihan normaalisti, hieman enemmän kuin minä normaalipainoinen kohtuullisesti liikkuva. En tajua miksi on niin herkkä lihomaan, ehkä siksi, kun yli kymmenen kiloa on lähtenyt niin vasta.

-ap

Joo eli ei se mies mitään himoliikuntaa tuntikaupalla sairautensa takia tarvitse.

Vähempikin riittää + kiinnittää huomiota ruokavalioonsa. Ja tietenkin unenlaatuun ja palautumiseen.

Vierailija
44/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies vetää päivittäin 2 h raskasta liikuntaa tyyliin hiihto tai juoksu + pyöräilee opiskelupaikkaa sekä hoitaa lapsia? Ja muka lihoi helposti? Sanoisin, että toi liikunta taitaa olla sarjisten lukua abc:llä tai panotreffit tms. Tai sitten ruokavalio on todella pahasti pielessä, mutta silloin ei kyl jaksais liikkua. Outo tilanne kaikkiaan.

Vierailija
45/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kuntosali 1,5h+matkat 3xviikkoon järjesty. Muina päivinä liikutte perheenä. Huolehditte että sinä pääset vastaavan määrän/tarvitsemasi määrän tuulettumaan ja miehellä silloin vastuu lapsista. Ei luulisi olevan vaikeaa.

Vierailija
46/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi rinkkaan ja lenkille. Perhejumppaa kehon ja lapsen painolla. Kesällä perhe veneeseen ja soutamaan. Pyörän perään lapsikärry.