Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isyyden ja liikunnan yhdistäminen

Vierailija
05.03.2022 |

Mieheni kaipaa liikuntaa monta tuntia päivässä. Kotona on usein melko passiivinen, istuu ja makaa paljon, ja lihoo helposti jos ei lähde erikseen liikkumaan. Onko antaa vinkkejä pikkulapsiperhearjen ja liikunnan yhdistämiseen isän näkökulmasta?

Itse teen kotitreenejä, käyn vaunulenkeillä ja puuhaan aktiivisesti kotihommien parissa. Mies ei tykkää jumpata sisällä, pitkillä vaunulenkeillä käy joskus, mutta ne ovat hänelle tosi kevyitä ja yksitoikkoisia eivätkä tarjoa riittävää kuormitusta. Kesällä käy(dään) pitkillä pyörälenkeillä lapset peräkärryssä, se on hieno juttu. Nyt talvella sitten menee paljon aikaa laduilla ja ulkojäillä ja minä hoidan lapsia. Retkellä käydään usein, mutta nekin on hänelle tosi kevyitä kun hitaasti edetään lasten kanssa, joten tarvitsee liikuntaa vielä lisäksi. Olisi mukavaa liikkua yhdessä, mutta mies on niin kovakuntoinen, ettei perhe pysy tahdissa mukana.

Jos isimahaa kertyy, perussairaus pahenee. Sekään ei ole hänelle vaihtoehto. Liikunta on muutenkin kaikin puolin hyödyllistä ja pitää terveenä.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapset on?

Vierailija
2/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö isukki pysty itse yhtään ajattelemaan? Miksi se on naisen tehtävä järjestää kaikki avuttomalle miehelle valmiiksi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä lapset on?

2v ja vauva

Vierailija
4/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä autoi se, että mies irtisanoutui työstään ja pystyy nyt liikkumaan säännöllisesti 6-8 tuntia päivässä. Minä hoidan sillä aikaa lapsia, kun mies on kuntosalilla tai hiihtämässä. Katsottiin, että tässä vaiheessa ei perheenä paljoa pystytä harrastamaan sykettä nostavaa liikuntaa, joten harrastetaan erikseen. Miehellä on ikävä perussairaus ja liikunta on siihen lääke, nyt odotellaan työkyvyttömyyseläkettä, kun työttömyysetuus on siitä hankala, että muka pitäisi mennä töihin ja kuolla nopeasti siihen stressiin. On vain hankala löytää lääkäriä, jonka mielestä mies on työkyvytön rasvaluomien takia.

Vierailija
5/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö isukki pysty itse yhtään ajattelemaan? Miksi se on naisen tehtävä järjestää kaikki avuttomalle miehelle valmiiksi? 

Ollaan kyllä keskusteltu yhdessä eikä olla keksitty tapaa sovittaa tätä kaikkea yhteen muuten kuin näin. Yhteinen asia tämä on, molemmilla omat tarpeensa. Minä nyt satuin tänne kirjoittamaan.

-ap

Vierailija
6/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyötyliikuntaa kannattaa suosia lapsiperheessä mahdollisimman pitkälle. Voisiko juosta työmatkat? Tai jos matka yli 10 kilsaa, niin pyörällä? Pyöräkärryyn saa yleensä lisäosia, jotta sitä voi käyttää myös juoksussa.

Vierailija
7/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan kyllä keskusteltu yhdessä eikä olla keksitty tapaa sovittaa tätä kaikkea yhteen muuten kuin näin. Yhteinen asia tämä on, molemmilla omat tarpeensa. Minä nyt satuin tänne kirjoittamaan.

-ap

Tulee mieleen niinkin yksinkertainen ratkaisu kuin että mies osallistuu kotitöihin ja lastenhoitoon.

Vierailija
8/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä mietin myös kolmen lapsen åitinä, että ei saakeli nyt menee paksuksi. On pitänyt miettiä kolmen muksun kuudet harkat siten, että olisivat suunnilleen samaan aikaan viikosta, jotta aikaa jää muuhunkin, mutta eivät aivan samaan aikaan, jotta keretään viemään. Lisäksi tahdon tehdä itsekin omia juttuja. Tähän kun vielä pitäisi alkaa miettiä mikä se voisi olla miehelle mieluista tekemistä, jottei maha kasva. Nyt hei oikeesti. Jos miestä masentaa noin pahasti niin hakekaa ammattiapua sille. Ei kaikesta mahdollisesta voi naista vastuuttaa. Ihanaa, että ap välittää miehestään, mutta älä lähde tuolle tielle.

Vierailija
9/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörävaunuihin saa nykyisin sukset alle eli kelkka perään ja ladulle. Ei taatusti ole liian kevyttä.

Vierailija
10/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyötyliikuntaa kannattaa suosia lapsiperheessä mahdollisimman pitkälle. Voisiko juosta työmatkat? Tai jos matka yli 10 kilsaa, niin pyörällä? Pyöräkärryyn saa yleensä lisäosia, jotta sitä voi käyttää myös juoksussa.

Kulkee kaikki matkat pyörällä, ei edes omisteta autoa. Asutaan kaupingissa niin välimatkat on lyhyitä. Minulle kyllä riittää hyötyliikunta, mutta miehelle kymmenen kilometrin pyörälenkki on verrattavissa postinhakureissuun, vaikka vetää lapsetkin perässä.

-ap

Vierailija
11/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla semmoista vaihtehtoo että mies saisi liikkua yksin? Ihan vaan että saisi riittävän rankkaa liikuntaa eikä pikkusen ulkoilua lasten ehdoilla

Vierailija
12/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni teki aina leuanvetoja ja muuta lihaskuntoa leikkipuistossa, kun lapset olivat pienempiä. Nykyäänhän puistoissa on laitteita kaikenikäisille.

Vierailija
13/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti mies ei osaa tehdä tarpeeksi tehokasta treeniä, jos harjoitustunteja tulee enemmän kuin huippu-urheilijalla.

Vierailija
14/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Tulee mieleen niinkin yksinkertainen ratkaisu kuin että mies osallistuu kotitöihin ja lastenhoitoon.

Osallistuu kyllä, tekee sen vaan käsittämättömän paikallaanpysyvällä tavalla:D Esim. keittää keiton ja istuskelee vieressä, köllöttelee lattialla kun lapset kiipeilee ympärillä. Kesällä saatiin jo homma sujumaan kun kuljetti lapsia mukana, nyt lapsilla tulee herkästi kylmä pitkiä aikoja kyydissä paikallaan istuessa.

-ap

Vierailija
15/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntopyörä kotiin niin isukki voi kuntoilla ja katsoa lasten perään samaan aikaan. Näin äitikin saa omaa aikaa.

Vierailija
16/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla semmoista vaihtehtoo että mies saisi liikkua yksin? Ihan vaan että saisi riittävän rankkaa liikuntaa eikä pikkusen ulkoilua lasten ehdoilla

Tällä hetkellä saa liikkua 2h/pv yksin, mutta minulle kertyy yli 10 tuntia yksin lasten kanssa oloa päivässä.

-ap

Vierailija
17/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulkee kaikki matkat pyörällä, ei edes omisteta autoa. Asutaan kaupingissa niin välimatkat on lyhyitä. Minulle kyllä riittää hyötyliikunta, mutta miehelle kymmenen kilometrin pyörälenkki on verrattavissa postinhakureissuun, vaikka vetää lapsetkin perässä.

-ap

No jos pitää tuolla tavalla rehkiä niin onko se ihmekään että makaa vaan kotona. Valintoja, valintoja. Minun mieheni käy lenkillä ennen kuin muu perhe herää.

Vierailija
18/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyörävaunuihin saa nykyisin sukset alle eli kelkka perään ja ladulle. Ei taatusti ole liian kevyttä.

Tätä ollaan kyllä suunniteltu paljon lähipäivinä! Toivottavasti saadaan pian se järjestettyä.

-ap

Vierailija
19/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä saa liikkua 2h/pv yksin, mutta minulle kertyy yli 10 tuntia yksin lasten kanssa oloa päivässä.

-ap

Eihän ne lapset opi edes tuntemaan isäänsä! Jos tämä ei ole provo, niin näytä ketju miehelle.

Vierailija
20/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä riippuu tietysti lapsista, mutta enpä haluaisi olla ladulla keskellä ei-mitään kakkahousuisen vauvan kanssa. Ja kaksivuotiaskin kaipaa jo motoriseen kehitykseensä muutakin kuin kyydissä istumista kun iskä/äippä kuntoilee.

-3 lapsen äiti.