Masentaako muita sateinen ja viileä kesä?
Oli niin isot odotukset tästä kesästä keväällä. Ilmat lämpeni keväällä, aurinkoa..mutta nyt vaan lähes viikoittain, lähes joka päivä tullut sateita. Nytkin tuleekaatamalla vettä..en masentunut mutta ri ri tämä kivaakaan ole.
Kommentit (41)
nyt kun tää kesä on näin ihanan viileä niin syksystä tulee lämmin ja talvesta leuto
Masentaa. Aurinko lataa mielihyvähormoonia. Nyt mies ja poika Kreikassa. On kuulemma kuuma ja mukavaa. Minä toisen pojan kanssa kotona ja kolmen kissan hoitajana.En edes keinun pehmustetta saanut esille tänä kesänä.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:50"]
nyt kun tää kesä on näin ihanan viileä niin syksystä tulee lämmin ja talvesta leuto
[/quote]
Mikään ei ole niin kauheaa kuin leuto talvi.. Niin pimeää ja 24/7 loskakeli!
Ihanaa, että on vaihteeksi viileämpi kesä. Itse en kuumasta säästä tykkää ollenkaan.
Se, että on ollut näiveää samanlaista paskamössöä kuin syksy ja talvikin. Mennään eteenpäin leuka rinnassa. Ei ollut pyörä-ja uintiretkiä tai kävelyä auringonpaisteessa. Lamaannuin niin, etten tehnyt mitään, edes vaikka sää näytti hyvältä, ajattelin että kohta se taas sataa ja niin yleensä kävikin.
Se masentaa, etten ole kertaakaa päässyt uimarannalle. Sillon helleviikonloppuna olin maauimalassa, koska en sillon viitsinyt mennä kylmäään veteen, vaan ajattelin, että rannalle ehtii myöhemmin kun lämpenee.
Eipä lämmennyt...
Mutta onpahan hyvä marjavuosi! Niin paljon on metsämansikoita etten ole ennen nähnyt. Jotain hyvää siis tässäkin kesässä.
Kiva kun ei tarvii hikoilla :) Saanu nukuttua sikeesti ilman mitään tuulettimia tai ikkunan availuja. Oishan se toki kiva jos ois useemmin tarennu rannalla käydä kuin kerran.
Ei masenna. Täällä etelässä ole minusta kummoisesti satanut eikä osunut yksikään ukkoskuuro päälle. Mielummin sataa kesällä kuin syksyllä kun pitää jalkaisin ja julkisilla kulkea töihin.
Ilmat vissiin vaihdelleet eri puolilla Suomea. Me ollaan oltu paljon ulkona, uitu ja nautittu kesästä. Tosin oltiin osa ajasta ulkomailla. Nytkin paistaa aurinko täällä.
Noh ensi viikollahan on luvattu 22-25 astetta lämmintä ja aurinkoista. Näköjään lämpivär kelit tulivat kuin tulivatkin näin elokuulle
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 12:29"]
Ei masenna. Täällä etelässä ole minusta kummoisesti satanut eikä osunut yksikään ukkoskuuro päälle. Mielummin sataa kesällä kuin syksyllä kun pitää jalkaisin ja julkisilla kulkea töihin.
[/quote]
Luuletko ettei sitä vettä riitä syksyllekin?
On masentanut. Ihan kamalan kylmä ja sateinen kesä! Ei ole tällaista ennen koettu. Oltiin viikko mökillä, en pystynyt edes uimaan. Satoi puolet ajasta ja oli tuulista, heinäkuussa! Lähdemme etelän lomalle viikoksi. Ei se tilannetta korjaa, mutta on laiha lohtu.
Masentaa tosi pahasti. Olen sairastanut masennuksen useasti ja aurinko todellakin on se juttu joka lataa akkuni. En päässyt edes ulkomaanmatkalla sillä lomarahat maksettiin koko poppoolle vasta elokuun alussa ja lomani oli jo ohi. Koko kesän olen kärvöttänyt kotosuomessa ilman rahaa. Ja ollut siitäkin osan kuumeflunssassa. Olo lähes epätoivoinen, miten jaksan pitkän ja pimeän syksun ja talven sairastumatta uudelleen kun merkit on jo nyt vähän ilmassa!!! Apua!!
Olispa aina tällänen kesä, just sopiva!
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 12:45"]Ilmat vissiin vaihdelleet eri puolilla Suomea. Me ollaan oltu paljon ulkona, uitu ja nautittu kesästä. Tosin oltiin osa ajasta ulkomailla. Nytkin paistaa aurinko täällä.
[/quote]
Ihan voit tilastotieteen laitokselta tarkastaa, että KOKO Suomessa on ollut sateisin sää 50 vuoteen.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 12:27"]Mutta onpahan hyvä marjavuosi! Niin paljon on metsämansikoita etten ole ennen nähnyt. Jotain hyvää siis tässäkin kesässä.
[/quote]
Mansikoita on homehtunut sateen takia paljon. Lisäksi ovat mauttomampia, koska eivät saaneet riittävästi aurinkoa.
viisi edellisvuotta just parhaita mitä pidemmälle menee keväällä lämmetä sitä todennäköisimmin saisi viimeisen pakkaspäivän ja ensimmäisen hellepäivän lähelle toisiaan 2010-2014 parasta säätä koskaan talvella lunta oli kylläkin liikaa puolet vähemmänkin olisi riittänyt
Täällä ainakin marjat maukkaita ja niitä on paljon. Aurinko kyllä paistanut vaan lämpötila jäänyt alle +20 asteen mikä ei haittaa raskaanaolevaa pätkääkään, hiki tulee ilman hellettäkin. Vettä satanut melkein päivittäin mutta silti on päässyt ulkoilemaankin ja mustikoita keräämään niitäkin lähes päivittäin. Mö oon tykänny tästä kesästä <3
Masentaako vai? Ei! Hyöty vain masentaa masennuksen.