Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uudessa (vuokra)asunnossa haisee

Vierailija
02.08.2015 |

Muutettiin juuri uuteen asuntoon ja täällä on epämääräisiä tuoksuja :( Eniten haisee vaatehuoneessa,erityisesti yksi seinä. Muualla ei voi paikallistaa niin selvästi.
Ennen kuin huomasin tuota vaatehuonetta ajattelin hajun johtuvan siitä että asunto oli pari viikkoa tyhjillään. Kun käytiin katsomassa asuntoa ei hajua huomannut koska asunnossa oli koira joka haisi.
Mitä nyt?
Harmittaa vietävästi koska kämppä on muuten kiva ja siisti ja lapset tykkää tästä paljon. Itku tulee kun ajattelen että pitää alkaa uudestaan muuttamaan, en jaksa :(

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois. Ei kannata leikkiä. 25% väestöstä geenit jotka altistavat sairastumiselle näistä asioista. On muuten kova paikka osuessaan kohdalle. Ja usein sen myöntää vasta kun tilanne mennyt pahaksi että paluuta ei ole. Meillä on syystä aistit. Aina ne eivät edes osaa Varoittaa. Itse alle 2v olin, kenties alle vuoden asunnossa jossa en edes haistanut alkuun. Ku nnes tilanne meni niin pahaksi että vieläkin 6 vuotta myöhemmin oon jälleen koditon, enkä voi tavata edes perheenjäseniäni koska he ottivat saastuneen omaisuuden haltuunsa ja sairastun aina tavatessamme.

Vierailija
22/31 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastointiventtiilin aukaiseminen saattaa ratkaista asian. Suljettuun tilaan tulee helposti ummettunut haju.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:30"]Levität sinne piimää, niin johan lähtee. Eikä pieni home ketään tapa, kuten täällä moni sanoo homeisista vaunuista.
[/quote] No joo, meilläkin homehtui yhdet käytettynä saadut vaunut ja menivät kyllä roskiin. En alkais vauvaa nukuttamaan homeisissa vaunuissa kuten en myöskään ala asumaan homekämpässä.
Ap

Vierailija
24/31 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:33"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:26"]Koitetaan nyt tuulettaa vaatehuone. Siellä oli poistoilmaventtiili kiinni asennossa, tiedä sitten kuinka kauan ollut. Ja jos sitten pyyhkisi vaikka etikalla hyllyt ja seinät.
En ala purkamaan muuttotavaroita ennen kuin tämä selviää, jos joudutaankin heti muuttamaan tästä pois.
Ap
[/quote]

Mikä siellä siis haisee? Home, mädäntynyt, huuhteluaine vai mikä?
[/quote]
Haisee samalle kuin joissain vanhoissa varastoissa. Mun mielestä on homeen haju. Ei mikään pesuaine tms. Hajun huomasi kun avasi oven ja mun mielestä se ulkoseinä haisee. Hajua vähän myös tuulikaapissa joka samalla seinällä.
Ap
[/quote]

Juu sori, en huomannut et olitkin jo sanonu :) Hometta siellä varmaan on.

Vierailija
25/31 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:53"]Muuta pois. Ei kannata leikkiä. 25% väestöstä geenit jotka altistavat sairastumiselle näistä asioista. On muuten kova paikka osuessaan kohdalle. Ja usein sen myöntää vasta kun tilanne mennyt pahaksi että paluuta ei ole. Meillä on syystä aistit. Aina ne eivät edes osaa Varoittaa. Itse alle 2v olin, kenties alle vuoden asunnossa jossa en edes haistanut alkuun. Ku nnes tilanne meni niin pahaksi että vieläkin 6 vuotta myöhemmin oon jälleen koditon, enkä voi tavata edes perheenjäseniäni koska he ottivat saastuneen omaisuuden haltuunsa ja sairastun aina tavatessamme.
[/quote] Mä olen myös varmaan altistunut jo aiemmin, haistan yleensä homeen tosi herkästi. Nyt vaan se koiranhaju jotenkin hämäsi. Mulle puhkesi tuolloin kaikenlaisia allerhioita ja yliherkkyyksiä jotka yhä rajoittavat eöämää.
Ap

Vierailija
26/31 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:53"]Muuta pois. Ei kannata leikkiä. 25% väestöstä geenit jotka altistavat sairastumiselle näistä asioista. On muuten kova paikka osuessaan kohdalle. Ja usein sen myöntää vasta kun tilanne mennyt pahaksi että paluuta ei ole. Meillä on syystä aistit. Aina ne eivät edes osaa Varoittaa. Itse alle 2v olin, kenties alle vuoden asunnossa jossa en edes haistanut alkuun. Ku nnes tilanne meni niin pahaksi että vieläkin 6 vuotta myöhemmin oon jälleen koditon, enkä voi tavata edes perheenjäseniäni koska he ottivat saastuneen omaisuuden haltuunsa ja sairastun aina tavatessamme.
[/quote] Mä olen myös varmaan altistunut jo aiemmin, haistan yleensä homeen tosi herkästi. Nyt vaan se koiranhaju jotenkin hämäsi. Mulle puhkesi tuolloin kaikenlaisia allerhioita ja yliherkkyyksiä jotka yhä rajoittavat eöämää.
Ap
[/quote] allergioita jotka rajoittavat elämää siis.
Ap

Vierailija
27/31 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin edellisiltä asukkailta asiasta ja oli haissut vaatehuone jo heidän aikana ja koko kämppä kun olivat olleet reissussa. Harmittaa vietävästi etteivät sanoneet asiasta kun käytiin asuntoa katsomassa vaikka kysyttiin onko jotain erikoista.
Pakko kai alkaa etsimään uutta asuntoa :(
Ap

Vierailija
28/31 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:57"]

Ilmastointiventtiilin aukaiseminen saattaa ratkaista asian. Suljettuun tilaan tulee helposti ummettunut haju.

[/quote]

Ilmastointiventtiili oli ehkä suljettu juuri siksi että se imee jostain jotain pahaa hajua (viemäristä tms.).

Vierailija
29/31 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin juuri yhden itse homeelle altistuneen lääkärin kanssa ja oli käynyt katsomassa pitkälti kolmattakymmenettä rivariasuntoa itselleen ja kaikki olivat haisseet homeelle. Me itse ollaan käyty katsomassa 40 kerrostalokämppää ja vain yksi ei ole haissut. Homekämppiä on pilvin pimein ja nyt ei voi muuta sanoa, kuin kiitä luojaasi, että on kyseessä vuokrakämppä eikä omistusasunto! Muutto on pieni riesa terveyteen tai omistusasunnon rahanmenetykseen!

Vierailija
30/31 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitetaan nyt tuulettaa vaatehuone. Siellä oli poistoilmaventtiili kiinni asennossa, tiedä sitten kuinka kauan ollut. Ja jos sitten pyyhkisi vaikka etikalla hyllyt ja seinät.
En ala purkamaan muuttotavaroita ennen kuin tämä selviää, jos joudutaankin heti muuttamaan tästä pois.
Ap

Vierailija
31/31 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla edes homeelle altistunut ja huomaa aivan selvästi, että suunnilleen jokaisessa (etenkin uudemmassa) asunnossa mitä käy katsomassa haisee jokin outo haju. Itse olen käynyt katsomassa muutamia kymmeniä asuntoja ja jokainen tarjolla oleva asunto on haissut enemmän tai vähemmän jollekkin kemikaalinsekaiselle mädän ja ummehtuneen sekoitukselle. Näyttäisi sille, että koko maa on rakennettu täyteen asumiskelvotonta paskaa. Ei voi kuin ihmetellä miten kukaan täysjärkinen voi näissä asua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi