Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies stressaa kun tilillä on "vain" 6200 euroa

Vierailija
01.08.2015 |

Ärsyttävää.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 00:00"]

6200 on aika vähän. Mulla on 9000 tilillä ja kolkyt tonnii rahastoissa ja sekin on vähän.

[/quote]

Mulla on aina kolkytdonaa taskussa. Jos vaikka tekee mieli ostaa jotain, juu nou?

Vierailija
22/43 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 01:17"]Siis miten pärjäätte jos 10e viikon ajan tilillä enne seuraavaa palkkaa.
[/quote] Minä varmaan pätjäisikin, mutta miehen käytöksestä päätellen varmaan tekisi jonkun häpeäitsemurhan tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahoista ymmärtävällä ihmisellä on useampi tili. Yhellä tilillä pitäis olla 3kk palkkojen verran rahaa eikä niihin kosketa kun oikeessa hädässä ja sen lisäks pitäs olla säästötili erikseen johon laitetaan vaikka matkaa tai ihan yleistä säästämistä varten.

Vierailija
24/43 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkaimmat ihmiset eivät ole edes rahan kanssa tekemisissä.

Vierailija
25/43 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 01:32"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 01:08"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 00:57"] [quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:55"]En tiedä teidän tuloja ja menoja joten paha sanoa onko vähän vai paljon teille. Käyttötilillä vai säästöjä? Sehän olisi ideaalitilanne, että säästössä olisi kolmen kuukauden tulot tai menot. [/quote] Mieheni ei halunnut asunnosta velkaa, joten kun vaihdoimme isompaan kiinnitimme 170000 säästöt ja sijoitukset asuntoon ja sen remppaan. Mutta ärsyttää kun olen itse akateeminen matalapalkkainen niin kyllä yli 6000 on minulle paljon rahaa, varsinkin kun nyt lainattomuuden takia kaikki asumisen kulut jää alle 400 kuussa... Ja tämä oli miehen toive, olisin hyvin voinut jättää vaikka 70000 säästöön ja ottaa vähän lainaa... Ap [/quote]   Eli loisit miehesi lompakolla? [/quote] En, olisin voinut ottaa lainaa ja maksaa sitä itse, säästöistä 3/4 oli miehen ja loput minun eli säästöt olisi jäänyt miehelle ja laina yhteinen... Mutta olen itsekin työssäkävä, vielä kesälomalainen, pystyn maksamaan kaikki minusta koitumat kuklut ja nyt rempan valmistuttua jää todella paljon säästöönkin. Mies tahtoi tehdä näin ja omistaa asunnon puoliksi eikä vaikka niin, että hän omistaa vaikka 80% ja minä 20%.

[/quote] 

Loisithan sä , ja vielä selkeästi.

Vierailija
26/43 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 01:42"]Rahoista ymmärtävällä ihmisellä on useampi tili. Yhellä tilillä pitäis olla 3kk palkkojen verran rahaa eikä niihin kosketa kun oikeessa hädässä ja sen lisäks pitäs olla säästötili erikseen johon laitetaan vaikka matkaa tai ihan yleistä säästämistä varten.
[/quote]
Ja miksi alapeukut? 2008-2009 oli ehkä pahin aika mm. rakennusalalla jossa työttömäksi joutuneet saivat odottaa 3-4kk liitosta rahoja koska käsittelyajat olivat yhtäkkiä hypänneet noin pitkiksi ja tuonna aikana, et saa mistään rahaa, et välttämättä edes sossusta.

Vierailija
27/43 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 01:58"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 01:32"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 01:08"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 00:57"] [quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:55"]En tiedä teidän tuloja ja menoja joten paha sanoa onko vähän vai paljon teille. Käyttötilillä vai säästöjä? Sehän olisi ideaalitilanne, että säästössä olisi kolmen kuukauden tulot tai menot. [/quote] Mieheni ei halunnut asunnosta velkaa, joten kun vaihdoimme isompaan kiinnitimme 170000 säästöt ja sijoitukset asuntoon ja sen remppaan. Mutta ärsyttää kun olen itse akateeminen matalapalkkainen niin kyllä yli 6000 on minulle paljon rahaa, varsinkin kun nyt lainattomuuden takia kaikki asumisen kulut jää alle 400 kuussa... Ja tämä oli miehen toive, olisin hyvin voinut jättää vaikka 70000 säästöön ja ottaa vähän lainaa... Ap [/quote]   Eli loisit miehesi lompakolla? [/quote] En, olisin voinut ottaa lainaa ja maksaa sitä itse, säästöistä 3/4 oli miehen ja loput minun eli säästöt olisi jäänyt miehelle ja laina yhteinen... Mutta olen itsekin työssäkävä, vielä kesälomalainen, pystyn maksamaan kaikki minusta koitumat kuklut ja nyt rempan valmistuttua jää todella paljon säästöönkin. Mies tahtoi tehdä näin ja omistaa asunnon puoliksi eikä vaikka niin, että hän omistaa vaikka 80% ja minä 20%.

[/quote] 

Loisithan sä , ja vielä selkeästi.
[/quote] Ei ole loisimista jos pariskunnan toinen osapuoli tahtoo käyttää säästöjänsä yhteiseen hyvään. Eikä tuloerotkaan varsinaisesti ole loistavista, jos köyhempi ei ole rikkaammasta riippuvainen.

Vierailija
28/43 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 02:16"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 01:42"]Rahoista ymmärtävällä ihmisellä on useampi tili. Yhellä tilillä pitäis olla 3kk palkkojen verran rahaa eikä niihin kosketa kun oikeessa hädässä ja sen lisäks pitäs olla säästötili erikseen johon laitetaan vaikka matkaa tai ihan yleistä säästämistä varten. [/quote] Ja miksi alapeukut? 2008-2009 oli ehkä pahin aika mm. rakennusalalla jossa työttömäksi joutuneet saivat odottaa 3-4kk liitosta rahoja koska käsittelyajat olivat yhtäkkiä hypänneet noin pitkiksi ja tuonna aikana, et saa mistään rahaa, et välttämättä edes sossusta.

[/quote]

Pieni palkkaisella vaikka 1500 nettona kk saavalla tuo 3kk hätä vara tarkoittaa 4500. Ja se ei todellakaan ole paljoa kun ennen kuin liitosta saa mitään on viikon karenssi. Paremminkin pitäisi säästössä olla ainakin 10 000 työttömyyden ja yllättävien menojen varalta. Sitten meneekin usein kuukausi ennen kuin liitosta saa mitään. Eikä ansisiodonnainen ole paljoa jostain 1900 brutto kk tuloista. Työmarkkina tuki tarkoittaa taas absoluuttiseen köyhyyteen tippumista. Suomi ei ole enää hyvinvointivaltio eikä ole sitä oikeastaan koskaan ollutkaan mikäli sillä tarkoitetaan samaa kuin muissa Pohjoismaissa.

Vierailija
29/43 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:49"]

Ärsyttävää.

[/quote]

Tuolla maksais just meidän kuukauden vuokran:) Ei asuta Suomessa. Mäkin stressaisin.

Vierailija
30/43 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvää aisankannattaja ainesta.

Vierailija
31/43 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 01:42"]

Rahoista ymmärtävällä ihmisellä on useampi tili. Yhellä tilillä pitäis olla 3kk palkkojen verran rahaa eikä niihin kosketa kun oikeessa hädässä ja sen lisäks pitäs olla säästötili erikseen johon laitetaan vaikka matkaa tai ihan yleistä säästämistä varten.

[/quote]

Rahoista ymmärtävällä ihmisellä useita tilejä? Tileistä on kumminkin aina vaivaa, ja monessa tilanteessa kustannuksiakin. Mä ymmärrän rahoista sen verran, että selviän ihan käyttötilillä ja yhdellä säästötilillä. Siellä säästötilillä on pohjakassana ne 3 kk palkat joihin ei kosketa kuin tosi hädässä, ja lisäksi siellä on enemmän tai vähemmän rahaa riippuen siitä onko tehty remppoja tai pidetty hoitovapaita. Rahastoon menee suoraan käyttötililtä vähän joka kuukausi. Helppoa.

Vierailija
32/43 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lesoilkaa nyt vielä vähän lisää niillä rahoillanne :(

Vierailija
33/43 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:51"]

Pienet on murheet.

[/quote]

Murhe on voi olla iso, jos pariskunnalla on keskenään kovin erilaiset rahankäyttötavat. Tuo raha ei ole iso jos tulee jotain yllättävää menoa ja vaimo haluaisi oikeasti pistää summan ulkomaan matkoihin.

Vierailija
34/43 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdistaisi, jos olisi miehen kanssa yhteiset rahat tai tiedettäisiin toistemme tilien saldot ja voivoteltaisiin niitä. Minä elän omilla rahoillani ja tulojeni mukaan, mies saa tehdä omilla rahoillaan mitä tahtoo.

Vierailija
35/43 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 09:26"]

Minua ahdistaisi, jos olisi miehen kanssa yhteiset rahat tai tiedettäisiin toistemme tilien saldot ja voivoteltaisiin niitä. Minä elän omilla rahoillani ja tulojeni mukaan, mies saa tehdä omilla rahoillaan mitä tahtoo.

[/quote]

Ahdistaisi tietää kumppanin tilin saldo? Tuo on varmaan vähä samaa sarjaa kuin että jättää ahdistuksissaan laskut avaamatta. Rahaa se vaan on, ja sen(kin) kanssa suunnittelu helpottaa elämää.

Vierailija
36/43 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 09:33"]

[/quote]

Ahdistaisi tietää kumppanin tilin saldo? Tuo on varmaan vähä samaa sarjaa kuin että jättää ahdistuksissaan laskut avaamatta. Rahaa se vaan on, ja sen(kin) kanssa suunnittelu helpottaa elämää.

[/quote]

Ahdistaisi tietää JA voivoteltaisiin!

Rahaa se vaan on, mutta en halua olla tilanteessa, jossa tuhlaan miehen rahoja siitä ilosta, että hänellä tilillä pyörii kuukaudessa edestakaisin muutama satatuhatta. Jokainen kantakoon vastuun itsestään.

Vierailija
37/43 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andyn muijako siellä? Angela?

Vierailija
38/43 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 09:51"]

[/quote]

[/quote]

Rahaa se vaan on, mutta en halua olla tilanteessa, jossa tuhlaan miehen rahoja siitä ilosta, että hänellä tilillä pyörii kuukaudessa edestakaisin muutama satatuhatta. Jokainen kantakoon vastuun itsestään.

[/quote]

Meinaatko että jos tietäisit miehen saldon, sulta lähtisi mopo ihan täysin. No sitten hyvä jos et tiedä ;)

Vierailija
39/43 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 09:06"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 01:42"]

[/quote]

Rahoista ymmärtävällä ihmisellä useita tilejä? Tileistä on kumminkin aina vaivaa, ja monessa tilanteessa kustannuksiakin. Mä ymmärrän rahoista sen verran, että selviän ihan käyttötilillä ja yhdellä säästötilillä. Siellä säästötilillä on pohjakassana ne 3 kk palkat joihin ei kosketa kuin tosi hädässä, ja lisäksi siellä on enemmän tai vähemmän rahaa riippuen siitä onko tehty remppoja tai pidetty hoitovapaita. Rahastoon menee suoraan käyttötililtä vähän joka kuukausi. Helppoa.

[/quote]

Miksi alapeukut? Teidänkö mielestä pitää olla monta tiliä ettei vaan vahingossa törsää vääriä rahoja? Vai onko yksikin säästötili liikaa?

Vierailija
40/43 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 10:11"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 09:51"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Meinaatko että jos tietäisit miehen saldon, sulta lähtisi mopo ihan täysin. No sitten hyvä jos et tiedä ;)

[/quote]

Enpä mieti moista vaan sitä, että kovin moni muu tuntuu käyttävän miehensä rahoja kuin omiaan käsittämättä, että ne ovat puolison omistuksessa. Mitä iloa minulle on tietää miehen tilin saldo ja valitella sitä netissä?