Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9,5kk vauvalla korona, sairaalassa

Vierailija
05.03.2022 |

Olen 9,5kk vauvani kanssa sairaalassa, hänellä todettiin korona.

Kotona alkoi rajut oireet, kuume nousi yhtäkkiä yli 39 asteeseen ja vauva oksensi kaiken juomansa nesteen ek jaksanut kannatella edes päätään. Päivystykseen päästessä kuumetta oli jo yli 40 astetta.

Vauva on nyt virkistynyt ja jaksaa leikkiä, mutta kovin väsynyt on vielä ja nyt on pari kertaa tänään oksentanut mutta tippaa ei ole laitettu takaisin kun on virkeä.

Miten nopeasti muut ovat päässeet kotiin?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hop

Vierailija
2/21 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehoste on syytä ottaa

https://yle.fi/uutiset/3-12043017/64-3-58829

Yle 4.3.2022

"Rokotuskattavuuden kasvu on hidastunut ja STM ja THL suosittavat kolmansia rokoteannoksia kaikille 18 vuotta täyttäneille. "

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaualle pitää tunkea puikkoa nenään?

Vierailija
4/21 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaista paranemista pikkuiselle!

Vierailija
5/21 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kurjalta mutta ei erityisen vakavalta. Ymmärrän kyllä huolen täysin.

Vierailija
6/21 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo, semmoista sitten tänään.

Vierailija
7/21 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehh, hehh

Ja sitten kirjoittelet tänne 🤣🤣

Vierailija
8/21 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut avata kaikkea, aika shokki vielä päällä kun vasta eilen tapahtui ja hoitajien mukaan vauva oli huonossa kunnossa ja kyllä aika rivakasti toimittiinkin. Tosin ensin epäiltiin bakteeria, mutta joistakin kokeista osoittautui koronaksi.

Vauva on kyllä ihan virkeä vaikka onkin nyt oksentanut pari kertaa vielä tänään, mutta silti huolestuttaa kamalasti ja mietin että uskaltaako tässä edes lähteä kotiin sitten kun lääkärit ovat sitä mieltä että voidaan lähteä. Kauhean epävarma olo omasta äitiydestä.

Ap

Vierailija
9/21 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo.

Vierailija
10/21 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otahan lääkkeesi.

Vierailija
11/21 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme siinä on että tällä palstalla pitää aina ilkeillä?! Minulla on oikeasti huoli lapsestani ja vaikka täällä olen kysellyt hoitohenkilökunnalta kaikkea, olen silti huolissani ja kaipaisin vertaistukea.

Olisihan tämä silti pitänyt arvata.

Ap

Vierailija
12/21 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun et ole ukranalainen.

Vierailija
13/21 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kiire sieltä on kotiin? Kaikki tuodan nenän eteen ja vauva on parhaassa turvassa siellä.

Vierailija
14/21 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta on täynnä rokotekriittisiä koronadenialisteja, joiden maailmankuvaan ei mahdu että vauva voisi sairastua koronaan saatikka että se voisi olla lapselle vaarallista. Joten vertaistukea kannattaa mieluummin kysellä omilta ystäviltä ja sukulaisilta, täältä voi tulla vain pahempi mieli. Toivottavasti vauva paranee pian, kaikkea hyvää teille!

Vierailija
15/21 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme siinä on että tällä palstalla pitää aina ilkeillä?! Minulla on oikeasti huoli lapsestani ja vaikka täällä olen kysellyt hoitohenkilökunnalta kaikkea, olen silti huolissani ja kaipaisin vertaistukea.

Olisihan tämä silti pitänyt arvata.

Ap

Kun sanoin että ei kuulosta niin vakavalta niin tarkoitin sen lohdutuksena, että ei ole syytä paniikkiin. Vastaavia oireita voi olla ilman koronaakin eikä välttämättä oteta sairaalaan hoidettavaksi vaan sairastetaan kotona. Varmasti huolestuttaa silti, mutta on hyvä kun saatte apua ja uskon että lapsi tuosta pian paranee. Vointihan ilmeisesti onkin jo parempi. Ole nyt itse vain lapsen tukena ja turvana äläkä hätäile.

Vierailija
16/21 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, joillekin se korona on edelleenkin normaalia kovempi tauti. Onkin mielestäni aika erikoista, että osa sairastaa saman variantin niin rankasti ja osa pelkkänä nuhana eikä rokotteilla vaikuta olevan vaikutusta siihen. Onneksi oksentelu on koronassa vain alkuvaiheen oire ja menee pian ohi.

Vierailija
17/21 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehh, hehh

Ja sitten kirjoittelet tänne 🤣🤣

Vuosia sitten kun olin itse sairaalassa vauvan kanssa, ei ollut mitään muuta kuin aikaa. 

Vierailija
18/21 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona voi olla pienessä lapsessakin. Oli minun lapsenlapsessa joka on iältään 2v. Tuli ensin äitiinsä ja hänellä ei ollut rokotetta. Ei ollut vielä silloin, mutta on nyt ottanut ensimmäisen. Sairastivat syksyllä.

Vierailija
19/21 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuuluu nyt vauvalle?

Vierailija
20/21 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotiutunut vauvan kanssa ja hän voi paljon paremmin eikä ole enää oksennellut eikä kuumekaan ole noussut.

Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä