Pienituloiset, paljon käyttätte rahaa kuussa ruokaan??
Kommentit (43)
Joka 2 kk 50 e, joka 2 kk 100 e.
Käyn ruokajaossa 3 krt viikossa
Keskimäärin 400 e/kk. Olemme nelihenkinen perhe. Tammikuussa meni alle 300 e.
150-200€ sis. hygienia- ja siivoustuotteet + hiiret. 1 aikuinen + 2 käärmestä. En mielestäni pihistele, syön mitä haluan ja myös juustoilla ja suklaalla herkuttelen.
Aina kun olen kuussa menee ihan tähtitieteellisiä summia. Et usko kuinka paljon halvinkin ruokalähetti maksaa sinne toimittamisesta. Kelaan ja soskuun on nytkin valitukset vetämässä kuu kausista.
150e/kk sinkku ja vain ruokaan tuolla summalla
Vierailija kirjoitti:
1500€ sisältää juomat ja ulkona syömiset. Ei paljoa juhlita.
Wau! Siis yhdelle hengelle?
150-200e kahdelle. Käydään myös ruokajonossa.
150€ korkeintaan. Yksin asun ja teen yleensä raaka-aineista pääruoan. Tuossa on myös juomat, jos joisin vain vettä niin 100€.
Meillä 7-henkinen perhe ja ruokaan ja hygieniatuotteisiin menee noin 1000€ kuukaudessa.
En laske miten paljon menee ruokaan rahaa pieni tulosena. Ostan mitä haluan yksineläjänä valmisravinto.Pieni ruokasena ,mikään ruoka ei herkkua,Voin nälkään lapata mitä vaan suuhuni. Halpa vuokra kämppä.Ei velkaa,ei omaisutta,Mutta ei persaukisutakaan. Jokaisella itsestä kinni mihin rahansa laitaa.Sästäkö arkku rahaa tai ei?Yksin on vaikea omistusaunton säästää,tarvitaan kaksi siihen.Tai vanhempien rahoja tai iso perintö.Mitään niistä ei ole.
Mitä te syötte kun menee noin vähän rahaa ruokaan? Marjat ovat aika kalliita ja jo niihin menee paljon rahaa. Itse olen miettinyt, että mitä pitäisi syödä ettei mene niin paljon rahaa.
En juoa alkoholia ja lasken rahat äärimmäsen tarkkaan mitään turhaa ostamatta. Kausituotteita ostan ja yritän aina 30% lapuilla olevaa metsästää. Kuussa menee n. 600-700e/kk Prismaan, joka tuntuu aika paljolta enkä ymmärrä mihin rahat menee :( Syön paljon puuroa, juureksia ja soijarouhetta.
Aika monta vuotta liikkui 100 ja 120 euron tienoilla mutta nyt on hinnat noussut sen verran että on alkanut mennä noin 150 euroa kuussa, vaikka olen yrittänyt vaihtaa tuotteita vieläkin halvempiin.
Noin 250e. Tuohon sisältyy vessapaperit, terveyssiteet, siivousaineet ja satunnaiset kissan herkut. Syön suht terveellisesti enkä syö herkkuja, teen ruuat itse. Harrastan paljon liikuntaa, joten ruoka on ravitsevaa. Ainoa paheeni on kahvi, jonka vähentämistä suunnittelen. Ruokamenot ovat muutenkin nousseet vuoden takaisesta vaikka ostokseni ovat samat.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te syötte kun menee noin vähän rahaa ruokaan? Marjat ovat aika kalliita ja jo niihin menee paljon rahaa. Itse olen miettinyt, että mitä pitäisi syödä ettei mene niin paljon rahaa.
Marjat kalliita?
Itse käytän kotimaisia pakastemarjoja eikä ne minun mielestä ole mitenkään älyttömän kalliita, vaikka toimeentulotuella olen.
Vierailija kirjoitti:
Ne määrät. Syön kotimaisia pakastemarjoja, mutta en todellakaan laita koko pussillista aamupuuron sekaan.
Kerro miten syöt. Olen itse koittanut säästä mutta tuntuu että paino putoaa helposti jos ei syö esim pähkinöitä. öljyä, kunnollisia annoksia.