Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopisto ja alkoholittomuus

alkoholiton opiskelija
05.03.2022 |

Miten yliopistossa voi löytää kavereita jos ei yhtään kiinnostaa alkoholi tai yöhön asti ärveltäminen?

En ajattele, että alkoholin juominen on väärin enkä arvostele toista ihmistä alkoholin juonnin perusteella, mutta humalaisten ihmisten kanssa oleminen ahistaa minua. En itse ikinä oo juonut alkoholia eikä kiinnostaiskaan ihan omasta päätöksestä.

Yliopisto ois suunnitelmissa muutaman seuraavan vuoden aikana ja sen vuoksi myös muutto toiselle paikkakunnalle, missä en tule tuntemaan ketään. Miten siis voin saada kavereita yliopistossa jos en ole kauhean kiinnostunut alkoholillisiin tapahtumiin osallistumisesta? Onko yliopistoissa monia minun kaltaisia alkoholittomia ja miten löytää nämä ihmiset?

Nyt viimeiset 4 vuotta lukiossa viettänyt yksin kun ei vaan kavereita ole... en haluaisi yliopistossa samanlaista.. :(

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Jäät auttamattomasti ulkopuolelle ryhmistä. Ainut pelastus on, jos sattuu löytymään joku vanhempi aloittaja, joka jo perheellinen.

Vierailija
2/9 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän on vaikka mitä kerhoja, mistä valita, myös niitä missä ei juopotella eikä juopottelu ole pääasa.  Toki oma kokemus on vain Tampereen teekkareista nuoren kautta, mutta uskoisin muualla olevan samanlaista.  Nuori kuului kolmeen eri kerhoon, eikä niistä missään ollut juopottelu se juttu, vaan toiminta. Voit ottaa osaa erilaiseen toimintaan, missä pääasia on joku muu kuin juhlinta ja juopottelu. Lisäksi voit paikkakunnalta etsiä jotain yliopiston ulkopuolista harrastusta, kyllä niitä löytyy vaikka mitä isoimmilta paikkakunnilta.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistoilta löytyy aika runsaasti kaikkea harrastustoimintaa johon ei liity alkoholi. Sinne mukaan vaan. Pelaamaan eri pelejä, urheilemaan ja kaikkea muuta harrastamaan.

Vierailija
4/9 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin yliopisto-opinnot ikätovereitani myöhemmin. Pääsin kuitenkin heti fuksivuonna yliopistolle jo töihin tuntiopettajaksi ja olin osa sekä opiskelijayhteisöä että työyhteisöä. Kyllä siellä hilluu paljon muitakin, jotka eivät juopottele. Ehkä ne vähiten juopottelevat löytyy sieltä luentosalista viikko toisensa jälkeen siinä missä ”rentummat” skippaa krapulapäivien luennot. Yliopistoissa on myös valtava määrä erilaisia kerhoja, joista löytyy uusia harrastepiirejä. Kaikkien toimintaan ei suinkaan kuulu bilettäminen ja alkoholinkäyttö, vaan yhdessä ollaan sen harrastuksen vuoksi (esim roolipelikerho tai tanssikerho tai mitä näitä nyt on, niitä on oikeasti aivan valtavasti). Olin itse Tampereella tekniikkaa opiskelemassa ja opiskelijoita silloin oli kirjoilla 10000, toki kaikki ei yhtä aikaa kampuksella. Mut yhtä kaikki, ei siellä jokainen ole juoppo!!

Vierailija
5/9 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kaikki päivällä ryyppää. Satsaa siihen, että tutustut ihmisiin luennoilla ja lounaalla/kahvilassa.

Vierailija
6/9 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea uskonnolliseksi, jos et ole jo ja liity Ristin kiltaan tms. opiskelijayhdistykseen.

Vierailija
7/9 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin aika tuoreeltaan, enkä käyttänyt alkoholia. Ainejärjestötoiminnasta puolet ja ajallisesti suurin osa on alkoholitonta. Lautapeliseuran toiminnassa alkoholia ei ollut ollenkaan. Pienryhmän kesken teimme kaikenlaista. Viikottaisilla ainejärjestön ulkopelivuoroilla tai sisäliikunnassa ei alkoholia käytetty. Jne.

Vierailija
8/9 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luennoilla ja harjoituskursseilla ihmisiin yleensä tutustuu.

Vierailija
9/9 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä enää katsota kieroon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä