Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, joita ei voisi vähempää kiinnostaa kaikenmaailma kerhot ym.?

Vierailija
28.09.2006 |

Mua ei kyllä saisi tommoisiin äiti-lapsi-kerhoihin vaikka maksettaisiin :D Mitä siellä tehdään?Puhutaan lapsista ja kakkavaipoista? EI EI EIII !!

Ei mulla kyllä muutenkaan ole tämmöisiä äitikavereita, koska en millään jaksa puhua aina lapsista, eikä ikäisiäni äitejä niin paljoa ole ainakaan meidän lähistöllä, joiden kanssa voisi puhua luonnollisesti.

T. äiti 22v, lapsi 3v ja rv37

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kammottaa just se, että mammaporukoissa puhutaan aina vain lapsista ihan siksi kun se on se yhdistävä tekijä. Siis ainakin oman kokemukseni mukaan. Olen yrittänyt joskus käynnistää keskustelua muustakin, mutta heikoin tuloksin, aina jos on enemmän äitejä paikalla. Kahden kesken kun on niin pääsee vähän tutustumaankin.

Onneksi meidän pihalla asuu samassa elämäntilanteessa olevia isiä ja äitejä, joiden kanssa on löytynyt muutakin jutusteltavaa!

t: 24v akat. äiti, 2v sekä niinikään rv37

Vierailija
2/13 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen huomannut että päälle tekee hyvää mennä silti, vaikkei kerhossa aina niin ratkiriemukasta oliskaan. Kotona ollessa voi tulla aika mökkihöperöksi, jos ei missään käy eikä ole mitään sydänystäviä lähettyvillä. Ja lapsillehan se tekee hyvää, tykkäävät kovasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mennyt tollaisiin ällöporukoihin. Nyt kaduttaa. Lapsi on 5 ja aloitti kerhon. Kaikki lapset ja äidit ovat olleet yhdessä tuollaisissa porukoissa. Olemme todella ulkopuolisia. Muut tuntevat jo toisensa.

Vierailija
4/13 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytti 2v. Ja siellä on ihan mukavaa. Lapset leikkii kerhotätien valvonnassa ja äideille on erlaisia esittelyjä esim. vaate-esittelyjä.

MLL:n kerho myös aloitettiin ja samantien lopetettiin, siellä oli hirmu tylsää. Keskenään tutut äidit vaan löpisi omiaan ja ite vaan kelloa tutkailin että koskas pääsis pois..

Mutta lähinnä kuljen tuolla kerhossa pojan takia. Hän tykkää olla.

Vierailija
5/13 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereiden kanssa pidin yhteyttä muuten, mutta lapsi - kuten ap:n kolmivuotias - tarvitsee leikkiseuraa, eikä sitä tuonikäisistä saa ilman, että läsnä on sen toisen/niiden toisten lasten vanhempiakin.

Ap, eivät kaikki äidit ole kiinnostuneita kakkavaipoista. Lastenhoito on helppo EKA puheenaihe, koska se tuollaisissa tilanteissa yhdistää kaikkia läsnäolijoita.

Mutta mikään ei todellakaan estä puhumasta mistä tahansa aiheesta. Itse ainakin puhuin ja puhun mieluummin muista jutuista: kulttuurista, politiikasta, maailman tapahtumista, melkein mistä vain (paitsi en urheilusta). Se, että paikalla ON eri-ikäisiä ja erilaisilla ammateilla varustettuja ihmisiä on minusta rikkaus - niin helposti sitä muuten urautuu samoihin sosiaalisiin ympyröihin.

Vierailija
6/13 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sun 3- vuotiaasi tarvitisisi jo kavereita?? Ihan oikeasti suosittelisin menemään. Ei me seillä lapsista sen kummemmin juteltu. Ihan samoja asioita kun muidenkin ihmisten kanssa.

Vierailija
7/13 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten vaan mua kiinnostamattomista asioista. Ihan samanlaisia ihmisiä ne kerhomammat kuitenkin ovat kuin sinäkin ap. Älä nyt nosta itseäsi niiden yläpuolelle.

Vierailija
8/13 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Vierailija
9/13 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa on juu puhuttu: lapsista ja toisinaan " Saan" olla ILMAINEN psykiatri..

Vierailija
10/13 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äideistä sinusta on ok, mutta jotkut taas eivät? Ajatteletko, että on olemassa erikseen äitirotu, joka käy " mammakerhoissa" , ja joka on ihan sietämätön ja sitten on äitirotu (ml. sinä itse), joka käy muissa kerhoissa ja on ok?

Pikkasen vaikutat teiniltä ennakkoluuloinesi, sortsit nyt vaan.

Vierailija
11/13 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kuitenkin aina tuppaa minun viereen istumaan ja pakkohan se on vastata jos jotain kysytään.

Vierailija
12/13 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ei todellakaan kakkavaipoista ;-) Niitä juttuja mä ainakin just pakenen sinne kerhoon. Hiekkalaatikkojuttuja mä en tahdo jaksaa.

Vierailija
13/13 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin monesti ei kauheasti edes pysty keskustelemaan, kun muksut tarvitsee vähän väliä vanhempiaan.

Lapsi nauttii leikkimisestä erilaisilla leluilla kuin kotona ja oppii samalla vähän ryhmäkayttäytymistä.

Sun kannattaa kuule mennä käymään, että tiedät mistä puhut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi