raskaus yliajalla
Hei,
Olen nyt viikolla 39 raskaana ja tässä mietin, että kuinka monella on raskaus mennyt yli sen 40 viikkoa, että onko se yleensä enemmän sääntö kun poikkeus ? Tiiän kyllä että ei sitä voi tietää meneekö vai eikö, mutta kokemuksia kyselisin. Alkaa odottavan aika olla pitkä !
Kommentit (25)
Mulla ei ollut mitään "oireita" mitkä olisi viitannut että syntyisi, ja olin jo viikolla 39. Kävin lääkärillä kun liikkeet hiljeni ja harveni, runnoi alakertaa siihen malliin että seuraavana päivänä irtosi limatulppa ja muutama päivä siitä alkoi synnytys, ja lapsi syntyi 39+6. Seksi siis voi nopeuttaa, en tiedä saako itse muuten ruveta alapäätä ronkkimaan.
Kysy äidiltäsi miten meni. Mulla meni kummatkin samalla tavalla kuin äidilläni. Eka käynnistys syntyi 42+1 ja toinen käynnistyi itse 41+6.
Mut äiti synnytti viikolla 42+6 käynnistettynä ja sitä käynnistelyä tehtiin siis monta päivää. Oisin jäänyt sinne. Oma vauvani syntyi pari päivää ennen laskettua aikaa. Etukäteen aattelin että se tulee vähintään kuukauden myöhässä vaan eipä tullutkaan.
Tasan 41 käynnistettiin.