34-vuotias asuu vielä vanhempiensa kanssa
Eräs entinen 34-vuotias opiskelukaverini asuu edelleen vanhempiensa kanssa. Hän ei ole ikinä edes seurustellut. Olen välillä kysellyt, että olisiko kiva asua omillaankin. Tähän hän sanonut, että ei ole vielä muuttanut, sillä ei ole saanut vakinaista työpaikkaa. Alamme on kuitenkin sellainen, että töitä rittää kaikkialla Suomessa. Työllisyystilanne erittäin hyvä. Ei siis lainkaan pelkoa siitä, että jäisi jossain vaiheessa työttömäksi.
Jokainen toki eläköön niinkuin itse parhaaksi näkee, mutta tämän kavern kohdalla itseäni surettaa se, että hänen elämä vain "junnaa" paikallaan. Ei kukaan tule sinua kotoa hakemaan (esim. mahdollinen tuleva poikaystävä), vaan olisi itse oltava aktiivinen ja aloitteellinen. Toivottavasti hän uskaltaisi rohkeasti lähteä etsimään onneaan. Jos ei mitään yritä, ei mitään saakkaan.
Tunnetteko te ihmisiä, jotka asuneet aina vanhempiensa kanssa, vaikka ikää alkaa olla jo sen verran, että olisi jo oma perhe ja puoliso?
Kommentit (3)
No sehän on kiva, kohta on varmaan varaa ostaa velaton asunto.
Keskieuroopassa ja välimerellä on ihan normaalia etä 2-3 sukupolvea elää saman katon alla. Mitä väliä missä asuu ja kenen kanssa jos kämpässä on tilaa? Urbanisoituminen no Suomessa vielä aika uusi juttu ja massan mukana pitää tehdä asioita, koska kaikki muutkin niin tekee. Itse asuisin mieluiten maaseudulla modernissa ja sähköistetyssä omavaraisuuskommuunissa, jos se vain olisi mahdollista.