Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haihtuuko tuo etikan haju vaatteesta kuivuessa?

Vierailija
01.08.2015 |

Laitoin huuhteluveteen etikkaa, kun yksi vaate haisi ummehtuneelle, ja sitten ulos kuivumaan. Etikan haju tuntui vielä nenään jonkin verran. Haihtuukohan se pois?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljonko laitoit.

Vierailija
2/16 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haihtuu kuivuessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin aika vähän, ehkä muutaman ruokalusikallisen.

ap

Vierailija
4/16 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin vaatteen äsken sisälle. Oli kuiva eikä haissut etikalle. :)

ap

Vierailija
5/16 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikin riittäisi.

Vierailija
6/16 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan vajaa puoli desiä etikkaa huuhteluveteen ja vaatteet kuivuttuaan tuoksuvat raikkaalle, ei etikalle.

Vierailija
7/16 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun olen pidempään käyttänyt etikkaa huuhteluaineena, on etikan haju pinttynyt vaatteisiin ja hetken päällä oltua ja kankaan lämmettyä, alkaa etikan haju puskea taas esiin. Inhottavaa.

Vierailija
8/16 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä varmaan kannata turhaan ja säännöllisesti käyttää. Kun vielä oli kissat, jouduin kerran pesemään peiton tavallista etikkaa huuhteluaineena. Hyvä tuli, ei haissut kuivassa peitossa mikään.

Vierailija
9/16 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun olen pidempään käyttänyt etikkaa huuhteluaineena, on etikan haju pinttynyt vaatteisiin ja hetken päällä oltua ja kankaan lämmettyä, alkaa etikan haju puskea taas esiin. Inhottavaa.

Laitat liikaa. Ei tavallista etikkaa laiteta kuin vähän koneelliseen pyykkiä

Vierailija
10/16 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule enpä usko.

Vierailija
11/16 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule enpä usko.

Ehkä se on etikkainen hien haju? Tuttuni on kertonut käyttäneensä jo vuosia etikkaa huuhteluaineena. Ei haise yhtään etikalle. 

Vierailija
12/16 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule enpä usko.

Kuulepas sinä, ei se haihdu. Olen työkseni lajitellut vaatteita eteenpäin myyntiin, kierrätettäväksi ja roskiin. Kaikki haiseva piti laittaa roskiin ja sinne meni paljon muuten hyväkuntoisia, mutta pilalle pestyjä vaatteita. Joissakin oli kamalat huuhteluaineen hajut, mutta melkein enemmän oli etikalle lemuavia vaatteita.

Vierailija
13/16 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule enpä usko.

Kuulepas sinä, ei se haihdu. Olen työkseni lajitellut vaatteita eteenpäin myyntiin, kierrätettäväksi ja roskiin. Kaikki haiseva piti laittaa roskiin ja sinne meni paljon muuten hyväkuntoisia, mutta pilalle pestyjä vaatteita. Joissakin oli kamalat huuhteluaineen hajut, mutta melkein enemmän oli etikalle lemuavia vaatteita.

Niin tietysti.

Vierailija
14/16 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin aikoinaan puhdistaa ummehtuneelta haisseita kirpparivaatteita etikalla, mutta ei onnistunut. Ummehtunut haju jäi, mutta kaveriksi tuli myös etikan haju. Ainoa mikä on auttanut, on heittää pois pahalle haiseva vaate ja välttää ostamasta sellaisia enää. Muovi- tai pukupussissa jos säilyttää vaatetta, kannattaa laittaa mukaan silikonipussukoita. Niitä voi askarrella itsekin esim silikonikissanhiekasta ja sukkahousuista.

Vierailija
15/16 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostain, että etikka saattaa rikkoa pesukoneen.

Vierailija
16/16 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erehdyin muutama vuosi sitten ostamaan pyykkietikkaa, kun sitä joka puolella mainostettiin. Yksi kokeilu riitti! Enkä laittanut koneeseen kuin puolet suositellusta määrästä. Trikoovaatteisiin tarttui etikan haju niin vahvasti, että jouduin mm. vaihtamaan yöpaidan kesken yön, kun se lemu oli niin voimakas. Koko pyykkisatsin pesin uudelleen ilman pesuaineita pitkällä ohjelmalla, että sain sen löyhkän niistä pois. Taisi mennä pullollinen pyykkietikkaa seuraavaksi viemäriin! Olin mainonnan uhri, myönnetään!