Olen työtön koska olen tyhmä
Olen pari vuotta nyt ollut aikuinen, ja vieläkin istun tässä sohvalla. Sama homma kun täytin 18 ,menin työhajoitteluun joka meni hyvin, sen jälkeen tuli burn out ja nyt taas tässä sohvalla joka päivä kulutan aikaa lukemalla tätä palstaa ja istumalla kotona suurimmaksi osaksi, en haluu liikkua, en tiedä oikein miksi.Opiskelu kiinnostaisi mutta en pärjäisi siellä, en ymmärrä asioita tai sisäistä kunnolla, oon liian huono ja kun lääkärillekkin sanoin että mietityttää onko oppisopimus paikkoja kuinka paljon kun pelkään että normiopiskelusta ei tuu mitään ja lääkäri oli samaa mieltä ja lisäs heti että voi kirjoittaa sairasloman uudestaan heti jos haluan. Eli ei uskonut alkuunkaan mahdollisuuksini selvitä edes normiopiskelusta enkä usko itsekkään. Noh, oli miten oli mietin tässä vaan että tässäkö tää nyt oli sitten, haluun työhön mutten pärjää koulutuksessa tai missään ja päihdetaustaa on niin vielä huonommat mahdollisuudet esim hoitoalalle. Tuleeko musta nyt sitten pitkäaikaistyötön jos en nyt keksi jotain muuta kun näitä työharjoitteluita yms..
Kommentit (3)
Ehkä sinulla on oppimisvaikeus. Työelämässä opastajat eivät ole mitään erityisopettajakoulutuksen käyneitä vaan tavallisia ihmisiä. Siksi eivät osaa opastaa niin, että kaikki ymmärtäisivät ja osaisivat soveltaa saamaansa tietoa käytäntöön.
Älä anna periksi, onko sulla perhettä tai sukulaisia jotka voisi auttaa sut alkuun tai esim tukihenkilöä...
Jos olet jo päättänyt, että et pärjää ja mistään ei tule mitään, niin tuskin mistään tulekaan. Sinulla on asenneongelma, iso sellainen. Jos asenteesi on tuo, että "tässä tää elämä menee sohvalla maaten", niin luultavasti näin tulee käymään. Kaljaa lipittävä ja sohvalla makaava raunio? Tai... voit tehdä elämälläsi mitä itse haluat. Nousta ylös ja lähteä elämään. Nyt heti. Itsesäälit ja surkuttelut roskikseen. Sinusta voi tulla mitä itse haluat. Ei kukaan toinen voi sinua nostaa tai elää sinun puolesta. Sinä itse valitset tiesi. Ja hei... jos olisit tyhmä, et edes tajuaisi sitä itse. :)