Mitä voi tehdä jos ei ole raha ruokaan enää, ja seuraava tuki tulee vasta yli kahden viikon päästä?
Enää yksi 700g jauhelihapaketti jääkaapissa, ja kaksi pussi makaronia.
Juomana pelkkä vesi
APUA
Kommentit (41)
Mites jos eläisit hieman säästeliäämmin? Yhteiskunta joutuu sinunlaisiasi tukemaan aina ja olet vain taakka meille töissä käyville.
Ala paastoamaa. Kait sulla hanasta tulee vettä? Helppo homma olla pari viikkoa ilma ruokaa ja kehokin puhdistuu siinä samalla.
Hyvää ruokaahan tuosta saa kun vain tekee. Ja ala etsiä töitä saman tien. Vai saako täällä kirjoittaa totta vai ainoastaan jotain ns kivaa ja myötäilevää? Paremmin sitä aloittajaa auttaa kun sanoo suoraan eikä lässytä.
Vierailija kirjoitti:
No kaljaa ja karkkia et saa mutta kyllä noilla hengissä hyvin pysyy.
Kyllä ruokajonon tarpeista äkkiä kiljut keittelee.
Tilanteeseen on vain yksi oikea vastaus ja se on onlyfans
.itse vein antikvariaattiin kirjoja. Oli siinä pari klassikkoakin ( waltaria) ja muuta, niin yllätyksekseni herra maksoi minulle 15€ kahisevaa!
Tai onko sinulla astoita, tai muuta mitä voisit myydä torissa?
Luulin otsikon perusteella ettei sinulla ole mitään syötävää, mutta tuohan on jo paljon lihaa! Pärjäät kyllä mielestäni hengissä tuolla.
Jos löydät tienpenkoilta muutaman 0.15€ tölkin ja saat niistä kasaan esim 0.43€ saat pakastevihannespussin tuohon lisäksi..
Jos löytyy 1-2 euroa, niin ostaisin hernepussin sekä tomaattimurskaa. Puolesta kilosta herneitä saa neljä annosta, tomaattimurskalla saat jalostettua makaronisi gourmetaterioiksi. Molempiin laitat jauhelihaa.
Hernekeitosta tulee hyvää vaikka siinä ei olisi muuta kuin herneitä ja suolaa. Herneet liotetaan yön yli (miel. 12-14 h) ja keitetään parisen tuntia. Suola lisätään loppuvaiheessa.
Pidät huolen, että tilanne ei toistu=et osta yhtään mitään muuta, jos ruokia ei ole seuraavaan rahantuloon asti.
Vierailija kirjoitti:
Miten päädytään tuollaiseen tilanteeseen?
Esim. siten, että on pitänyt lähteä keskellä yötä taksilla päivystykseen ja sen jälkeen käydä tekemässä kallis reissu apteekkiin. Pienituloisella tuollainen kaataa koko kuukauden budjetin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. siten, että on pitänyt lähteä keskellä yötä taksilla päivystykseen ja sen jälkeen käydä tekemässä kallis reissu apteekkiin. Pienituloisella tuollainen kaataa koko kuukauden budjetin.
Olen itsekin pienituloinen ja silti en ymmärrä miten rahat voi noin loppua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taksimatka (menopaluu) päivystykseen 115€, lääkkeet 45€. Voi ihan hyvin käydä niin, että rahaa ruokaan ei sen jälkeen enää ole.
Vierailija kirjoitti:
.itse vein antikvariaattiin kirjoja. Oli siinä pari klassikkoakin ( waltaria) ja muuta, niin yllätyksekseni herra maksoi minulle 15€ kahisevaa!
Tai onko sinulla astoita, tai muuta mitä voisit myydä torissa?Luulin otsikon perusteella ettei sinulla ole mitään syötävää, mutta tuohan on jo paljon lihaa! Pärjäät kyllä mielestäni hengissä tuolla.
Jos löydät tienpenkoilta muutaman 0.15€ tölkin ja saat niistä kasaan esim 0.43€ saat pakastevihannespussin tuohon lisäksi..
Ei mitäön pakastevihannesta vaan 50 sentillä saa kuivahernepussin. Proteiinipitoinen hernekeitto siitä. Pussista saa pari isoa kattilallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taksimatka (menopaluu) päivystykseen 115€, lääkkeet 45€. Voi ihan hyvin käydä niin, että rahaa ruokaan ei sen jälkeen enää ole.
Kela korvaa taksimatkan.
Jos nämä vastaukset ovat läpileikkaus suomalaisten arvoista ja sosiaalisesta älykkyydestä sekä empatiakyvystä, niin suomalaisella hyvinvointuyhteiskunnalla ei näytä olevan valoisa tulevaisuus.
Tätä samaa valitusta joka viikko. Ilmoitin asiattomaksi. Turha kommentoida !
Liian selvä provo. Jätä ensi kerralla tuo "juomana pelkkä vesi" -valitus pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela korvaa taksimatkan.
Ai samassa kuussako. Uutta tietoa.
3/5. Eli jokseenkin hyvä yritys lietsoa köyhävihaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela korvaa taksimatkan.
Ai samassa kuussako. Uutta tietoa.
Sen korvaukseenhan saa sillon kun ajat sillä taksilla.
Miten sinä vasta nyt heräsit tilanteeseen? Vai tuliko joku yllättävä iso meno?