Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsee leukaleikkaukseen julkisella?

Vierailija
05.03.2022 |

Minulla on mm. purennallisia ongelmia ja yksi syy siihen on alikehittynyt alaleuka. Nukun esimerkiksi suu apposen auki!
Mielestäni tarvitsisin leikkauksen jossa alaleukaa siirretään eteenpäin, mutta tällaista ei olla koskaan ehdotettu minulle ja olenkin aikuisena yksityisellä puolella suoristuttanut hampaita, mutta lopputulos on siltikin lähinnä välttävä.
Kuka saa julkisella puolella hoitoa tällaiseen ja millä perustein?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee ulkoilemaan välillä

Vierailija
2/22 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoittelut hieman epäselvästä sepustuksesta mutta on kiire...toivottavasti silti joku ymmärsi poistin ja osaisi vastata tähän jotain :)

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs sinä sen tiedät onko nukkuessa leipäläpi kiinni vai auki?!

Vierailija
4/22 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäs sinä sen tiedät onko nukkuessa leipäläpi kiinni vai auki?!

Tiedän, koska muut on sanoneet ja kun herään laitan aina ekana suun kiinni, joten sen on täytynyt olla auki.

-ap

Vierailija
5/22 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan enää aikuisena pääse ellei ole uniapnea tms.

Vierailija
6/22 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaat ajan oikomisen erikoishammaslääkärille. Hän tekee tarvittaessa lähetteen suu- ja leukakirurgille.

Vierailija
7/22 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt hammaslääkäriltäsi?

Hakeudu ensin yksityiselle leuka tai "purenta" kirurgille konsultoitavaksi. Käynti tietty ei ole halpaa, mutta saat oikean näkemyksenn asiaan

Vierailija
8/22 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaat ajan oikomisen erikoishammaslääkärille. Hän tekee tarvittaessa lähetteen suu- ja leukakirurgille.

Jos menen yksityiselle joka toteaa että leikkauksesta olisi hyötyä, niin tehdäänkö se itse leikkaus silti julkisella? Luulisi ettei.

-ap

Vierailija
9/22 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kysynyt hammaslääkäriltäsi?

Hakeudu ensin yksityiselle leuka tai "purenta" kirurgille konsultoitavaksi. Käynti tietty ei ole halpaa, mutta saat oikean näkemyksenn asiaan

Siis kysynyt ihan tavalliselta kunnalliseltahammaslääkäriltäkö? En ole, pelkästään yleisesti tilanteestani, muttei heillä tunnu olevan aikaa tai näkemystä asiasta. Paljonkohan tuollainen konsultointi käynti voisi maksaa? Olen vähävarainen, joten pitäisi varmaan sääsätää siihen jos on kallista

-ap

Vierailija
10/22 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tuo on tosiaan ongelma. Sinun pitäisi muuttaa sukupuoltasi jotta saisit valtion piikkiin kasan leikkauksia.

Vierailija
11/22 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metro, bussi, spåra?

Vierailija
12/22 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varasin ajan ihan julkiselle hammaslääkärille a sen jälkeen julkisen puolen oikojalle aika.

Vierailija
13/22 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tuo on tosiaan ongelma. Sinun pitäisi muuttaa sukupuoltasi jotta saisit valtion piikkiin kasan leikkauksia.

Älä ole naurettava, hampaiden ongelmia vähätellään todella paljon ja pidetään lähinnä esteettisinä vaikka ne ovatkin kaikkea muuta kuin koristeena suussa. Ja ihan vain esimekkinä minä en saa huuliani kunnolla kiinni kun alaleuka ja yläleuka ovat niin eriparia ja vaikkapa leivän haukkaaminen nätisti on siksi haastavaa.

-ap

Vierailija
14/22 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse varasin ajan ihan julkiselle hammaslääkärille a sen jälkeen julkisen puolen oikojalle aika.

Niin ja mulla kans alaleuka liian takana ja vaikee ylipurenta, yläetuhampaat lepää alahuulen päällä ja alahampaat ottaa kitalakeen

Vierailija
15/22 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä selittää lääkrille että on vaikea nukkua ,niinkuin onkin. 

Vierailija
16/22 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri meni julkiselle hammaslääkärille arvioon. Sai lähetteen ja operoinnin jälkeen alkoi myös oikomishoito. Nyt on hyvä . Liian pieni ja takana oleva leuka on asia joka vaikuttaa negatiivisesti ja on korjattavissa, mene ap hammaslääkäriin jotta tutkivat ja arvioivat.

Vierailija
17/22 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ole naurettava, hampaiden ongelmia vähätellään todella paljon ja pidetään lähinnä esteettisinä vaikka ne ovatkin kaikkea muuta kuin koristeena suussa. Ja ihan vain esimekkinä minä en saa huuliani kunnolla kiinni kun alaleuka ja yläleuka ovat niin eriparia ja vaikkapa leivän haukkaaminen nätisti on siksi haastavaa.

-ap

Ensin oikojalle. Jos et saa oikomishoitoa Kelan kustantamana, se maksaa yksityisellä n. 4000-6000 €. Voi olla että ongelma on pelkästään purennassa, joka hoituu oikomalla.

Vierailija
18/22 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans ystävä jonka sivuprofiili haittaa mua kun katselen häntä. En ymmärrä miksei mene oikomishoitoon ja leikkauksiin.

Vierailija
19/22 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos menen yksityiselle joka toteaa että leikkauksesta olisi hyötyä, niin tehdäänkö se itse leikkaus silti julkisella? Luulisi ettei.

-ap

Kävin yksityisellä oikomishoidot ja leikkaus tehtiin julkisella. Kelalta ensin muistaakseni päätös. Sama kirurgi leikkasi sekä yksityisellä (viisaudenhampaat ensin) sekä julkisella koko prosessin ajan. Kaikki meni täydellisesti.

Vierailija
20/22 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutalobaby -bloggaajalle tehtiin leukaleikkaus aikuisena.

https://www.puutalobaby.fi/eraan-purennan-tarina/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan