Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä pärjäätte niiiiin vähillä ostoksilla??

Vierailija
01.08.2015 |

Käyn sitten kaupassa viikolla tai viikonloppuna, niin tuntuu tilanne olevan aina sama. Itselläni on kukkurallinen kärry ruokaa ja muilla korissa jotain pientä tai sitten kärryn pohjalla vähän jotain. Vaikka olisi lapsiakin mukana (eli perheellisiä), niin ostokset on yleensä kovin pieniä! 

Itse käyn kaupassa kerran viikossa tai 1,5 viikon välein joten johtuneeko siitä? Miten usein te oikein käytte??

Sama juttu vaatekaupoissa. Ostan lapselle seuraavan koon vaatteita ison kasan ja muut kaupassa pyörijät lähtee sieltä parin vaatekappaleen kanssa. Mitä ihmettä? Vaateostoksia teen kerran - pari vuodessa. 

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:27"]

Menee ehkä 15 min ruokakaupassa per kerta.

Ihmetyttää hieman, miten todellakin suurin osa käy sitten ilmeisesti päivittäin tai ainakin useamman kerran viikossa kaupassa.

Kyllä meillä säilyy maito ja leipä hyvänä viikon verran. Katson päiväykset niistä ostaessa ja ostan sellaista mikä säilyy mahd. pitkään. Jos ostan esim. patonkia tai mansikoita, niin ne syödään samana päivänä ja seuraavalla kauppareissulla sitten reilun viikon päästä voi ostaa taas jotain heti syötävää. 

ap

[/quote]

Aika hankala uskoa tätä, koska olen itse ripeä kaupassakävijä, käyn kahdesti viikossa ja molempina kertoina aikaa kuluu minimissään 20 min. En tee heräteostoksia ja ostan ruuat viidelle. Jo pelkästään kassalla kuluu keskimäärin 4 minuuttia (jonotus, maksaminen, pakkaaminen) samoin kuin hevi-osastolla, jossa valitsen ostokset ja punnitsen ne. Hosumalla ei takuuvarmasti huomaa, jos hedelmissä on painaumia tms.

Vierailija
22/49 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin muutakin tekemistä kuin syöminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:32"]

[/quote]

Niin mullakin... tai kaupassa käyminen... ;)

Älkääkä nyt ymmärtäkö väärin, en tuomitse ketään, käykää vaan niin usein kuin haluatte. Mietin vain tuota ostosten määrää muilla vrt. omiini ja syytä siihen, mutta täällähän se selvisi.

ap

Vierailija
24/49 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Tuore leipä on tuoretta leipää. Viikon vanha ei päiväyksistä huolimatta maistu tuoreelle, syötävää se kyllä on.

Meillä käydään kaupassa useamman kerran viikossa. Isot ostokset pyritään tekemään kerran, mutta maitoa, leipää ja kasviksia haetaan lisää. Meillä ei ole autoa ja kauppaan matkaa kilometri, kaikki kannetaan kotiin, eli mahdottomia määriä ei osteta

Vierailija
25/49 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:32"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:29"]

Mä taas en ymmärrä et miks ostaa jotain leipää vanhentumaan. Eikä ne hedelmätkään varmaan 1,5.viikon päästä enää niin kovin hyviä ole. Syödäänkö teillä ap kaikki mitä ostetaan? Me käydään ehkä kolmesti viikossa kaupassa, maitoa ostetaan aina sekä parin seuraavan päivän ruokatarvikkeet, leipää, leivänpäälliset, hedelmät jne

[/quote]

Joo, syödään kaikki mikä ostetaan, tietysti! Monet hedelmät (omenat, banaani) säilyy hyvin sen reilun viikon. Persikat, luumut yms. pitää syödä nopeammin eli jo ennen seuraavaa kauppareissua. Kyllä säilyy ruisleipä ja paahtoleipä hyvin sen reilun viikon myös, hapankorppua ja näkkäriä on myös. Joskus joku juttu loppuu ennen seuraavaa kauppakertaa, niin ollaan sitten pari päivää ilman ja hyvin pärjätään, kun on muuta syötävää aina. Esim. kala, mansikat jne. syödään päivän - parin sisällä ostamisesta ja pärjätään kyllä ilman kunnes taas mennään kauppaan.

ap
[/quote]

No tässä se ero, me halutaan että on aina tasaisesti kaikkea, eikä niin ett jotkut loppuu aina pari päivää kaupassakäynnin jälkeen ja sit joutuu olemaan monta päivää ilman.
Joskus saatetaan käydä kaupassa joka päiväkin.
Olen siis tuo jonka tekstiä lainasit kun tän lainauksen kirjotit :D

Vierailija
26/49 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää hieman, miten todellakin suurin osa käy sitten ilmeisesti päivittäin tai ainakin useamman kerran viikossa kaupassa.

Kyllä meillä säilyy maito ja leipä hyvänä viikon verran. Katson päiväykset niistä ostaessa ja ostan sellaista mikä säilyy mahd. pitkään. Jos ostan esim. patonkia tai mansikoita, niin ne syödään samana päivänä ja seuraavalla kauppareissulla sitten reilun viikon päästä voi ostaa taas jotain heti syötävää. 

ap

[/quote]

Aika hankala uskoa tätä, koska olen itse ripeä kaupassakävijä, käyn kahdesti viikossa ja molempina kertoina aikaa kuluu minimissään 20 min. En tee heräteostoksia ja ostan ruuat viidelle. Jo pelkästään kassalla kuluu keskimäärin 4 minuuttia (jonotus, maksaminen, pakkaaminen) samoin kuin hevi-osastolla, jossa valitsen ostokset ja punnitsen ne. Hosumalla ei takuuvarmasti huomaa, jos hedelmissä on painaumia tms.

[/quote]

Mä olen myös todella ripeä kaupassa kävijä. En viihdy kaupoissa (siksihän käyn siellä niin harvoin) ja haen reippaasti sen mitä tarvitsen. Moni tuntuu oleskelevan ja seisoskelen siellä ihan hämmästyttävän aikaavievästi. Kyllä saan katsottua samalla kun ostokset kärryyn nostan esim. päiväykset, että tuote on kunnossa jne. Ei siinä kauaa nokka tuhise. ;)

ap

Vierailija
27/49 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:21"]

Hyvää ruokaa ei tarvitse paljon.

[/quote]

No ei mekään mitenkään ylensyödä, normaalipainoisia ollaan. 

ap
[/quote]
Joo, mutta ostatte höttöä.
Voi, liha, kerma, kaali, salaatti ja joku extrarehu sekä kananmunat ei paljon tilaa vie. Ei vaikka joutuisi ostamaan samalla sen kahvipaketinkin.

Vierailija
28/49 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:34"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:32"]

[/quote]

Niin mullakin... tai kaupassa käyminen... ;)

Älkääkä nyt ymmärtäkö väärin, en tuomitse ketään, käykää vaan niin usein kuin haluatte. Mietin vain tuota ostosten määrää muilla vrt. omiini ja syytä siihen, mutta täällähän se selvisi.

ap
[/quote]
Omaa paremmuuttasi yrität pönkittää.

Vierailija
29/49 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minkä kokoinen perhe sulla on ja minkäikäisiä lapsia?

Vierailija
30/49 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten salaatit ja hedelmät ja vihannekset ja mansikat säilyy tuoreina 1.5 viikkoa. Yrteistä puhumattakaan. Yök.

Vierailija
31/49 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:36"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:32"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:29"] Mä taas en ymmärrä et miks ostaa jotain leipää vanhentumaan. Eikä ne hedelmätkään varmaan 1,5.viikon päästä enää niin kovin hyviä ole. Syödäänkö teillä ap kaikki mitä ostetaan? Me käydään ehkä kolmesti viikossa kaupassa, maitoa ostetaan aina sekä parin seuraavan päivän ruokatarvikkeet, leipää, leivänpäälliset, hedelmät jne [/quote] Joo, syödään kaikki mikä ostetaan, tietysti! Monet hedelmät (omenat, banaani) säilyy hyvin sen reilun viikon. Persikat, luumut yms. pitää syödä nopeammin eli jo ennen seuraavaa kauppareissua. Kyllä säilyy ruisleipä ja paahtoleipä hyvin sen reilun viikon myös, hapankorppua ja näkkäriä on myös. Joskus joku juttu loppuu ennen seuraavaa kauppakertaa, niin ollaan sitten pari päivää ilman ja hyvin pärjätään, kun on muuta syötävää aina. Esim. kala, mansikat jne. syödään päivän - parin sisällä ostamisesta ja pärjätään kyllä ilman kunnes taas mennään kauppaan. ap [/quote] No tässä se ero, me halutaan että on aina tasaisesti kaikkea, eikä niin ett jotkut loppuu aina pari päivää kaupassakäynnin jälkeen ja sit joutuu olemaan monta päivää ilman. Joskus saatetaan käydä kaupassa joka päiväkin. Olen siis tuo jonka tekstiä lainasit kun tän lainauksen kirjotit :D

[/quote]

Ok :) Meilläkin on joitain juttuja aina ja tasaisesti (esim. perunat, porkkanat, pasta, riisi, puurohiutaleet, hillot, mehu, maito, lihaa pakastimessa, pakastevihanneksia, banskua ja omppuja jne). Osaa on sitten vain silloin tällöin. 

Ehkä tässä on sekin, ettei olla totuttu elämään niin että nyt tekisi mieli sitä ja sitä, lähdenpä kauppaan vaan niin että alkaa olla ruoka-aika, mitähän meiltä löytyy kaapeista... ;)

Mutta kukin tavallaan. Eihän tää millään pahalla ollut. Varmaan pikkuostoksiset ihmettelee mun ruokavuorta siinä missä minä olen ihmetellyt heidä pikkuostoksiaan. 

ap

Vierailija
32/49 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käydään miehen kanssa ehkä kahdesti tai kolmesti viikossa kaupassa, koska ei osata oikein suunnitella esimerkiksi koko viikon ruokia etukäteen vaan mennään kauppaan ja siellä yleensä vasta päätetään mitä ruokaa tehdään :D

Vierailija
33/49 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:27"]Menee ehkä 15 min ruokakaupassa per kerta.

ap
[/quote]
Me ostetaan vaan sellaista paperipussiin pakattua leipää, ne ei kyllä koskaan ole säilyneet viikkoa hyvänä. Makukin muuttuu parissa päivässä. Muovipussileivät ei meistä maistu yhtä hyviltä.

Vierailija
34/49 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:38"]

Miten salaatit ja hedelmät ja vihannekset ja mansikat säilyy tuoreina 1.5 viikkoa. Yrteistä puhumattakaan. Yök.

[/quote]

Nyt kesällä salaatteja kasvaa pihalla, samoin yrttejä ja marjoja. Mansikoita ostan kaupasta siellä käydessäni ja syödään ne heti. Tuskin tekään ihan joka päivä mansikoita syötte? Kerta viikkoon - parin viikon välein riittää meille hyvin sitä laatua.

Talvella ei ole jäävuorisalaattia päivittäin, vaan syödään esim. raasteita (porkkanasta, lantusta jne) paljon ja pakastevihanneksiakin. 

Kurkku sen sijaan säilyy hyvin kauppavälimme ajan, samoin tomaatti ja näitä on siis meillä tarjolla talvellakin liki päivittäin. 

ap

Vierailija
35/49 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:42"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:27"]Menee ehkä 15 min ruokakaupassa per kerta. Ihmetyttää hieman, miten todellakin suurin osa käy sitten ilmeisesti päivittäin tai ainakin useamman kerran viikossa kaupassa. Kyllä meillä säilyy maito ja leipä hyvänä viikon verran. Katson päiväykset niistä ostaessa ja ostan sellaista mikä säilyy mahd. pitkään. Jos ostan esim. patonkia tai mansikoita, niin ne syödään samana päivänä ja seuraavalla kauppareissulla sitten reilun viikon päästä voi ostaa taas jotain heti syötävää.  ap [/quote] Me ostetaan vaan sellaista paperipussiin pakattua leipää, ne ei kyllä koskaan ole säilyneet viikkoa hyvänä. Makukin muuttuu parissa päivässä. Muovipussileivät ei meistä maistu yhtä hyviltä.

[/quote]

Ok. Me ostetaan yleensä muovipussileipää. Paperipussileipää joskus herkutteluksi ja silloin syödään ne parissa päivässä kauppakäynnistä, yleensä jo samana päivänä. 

ap

Vierailija
36/49 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:42"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:27"]Menee ehkä 15 min ruokakaupassa per kerta.

ap
[/quote]
Me ostetaan vaan sellaista paperipussiin pakattua leipää, ne ei kyllä koskaan ole säilyneet viikkoa hyvänä. Makukin muuttuu parissa päivässä. Muovipussileivät ei meistä maistu yhtä hyviltä.
[/quote]
Paahtoleivät ja muut joissa on pitkä säilyvyys on yleensä täynnä säilöntäaineita. En halua syödä niitä.

Vierailija
37/49 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:41"]

Me käydään miehen kanssa ehkä kahdesti tai kolmesti viikossa kaupassa, koska ei osata oikein suunnitella esimerkiksi koko viikon ruokia etukäteen vaan mennään kauppaan ja siellä yleensä vasta päätetään mitä ruokaa tehdään :D

[/quote]

En mäkään suunnittele ruokalistoja etukäteen. Katson mitä kaapeista löytyy ja teen sen mukaan. :) Aina on esim. lihaa pakastimessa ja perunaa/pastaa/riisiä, pakastevihanneksia, tonnikalaa, seitiä yms. yms. joten ei nälkään kuolla silloinkaan kun esim. tuoretta kalaa ei ole jääkaapissa.

ap

Vierailija
38/49 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:36"]

ap

[/quote]

[/quote]

Mä olen myös todella ripeä kaupassa kävijä. En viihdy kaupoissa (siksihän käyn siellä niin harvoin) ja haen reippaasti sen mitä tarvitsen. Moni tuntuu oleskelevan ja seisoskelen siellä ihan hämmästyttävän aikaavievästi. Kyllä saan katsottua samalla kun ostokset kärryyn nostan esim. päiväykset, että tuote on kunnossa jne. Ei siinä kauaa nokka tuhise. ;)

ap

[/quote]

Eli noin 10 minuutissa valitset ja punnitset hedelmät + vihannekset, tarkistat maitojen jne. päiväykset, valitse lihat/makkarat/juustot jne. + kuivatuotteet? Käyt jossain pienessä Siwassa?

Vierailija
39/49 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin jos haluaa syödä pakastevihanneksia ja tonnikalaa. Mansikoita syömme joka toinen päivä.

Vierailija
40/49 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön yleensä ulkona tai tilaan jotain. Ei oo motii ruveta työpäivän jälkeen kokkailemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme