Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä pärjäätte niiiiin vähillä ostoksilla??

Vierailija
01.08.2015 |

Käyn sitten kaupassa viikolla tai viikonloppuna, niin tuntuu tilanne olevan aina sama. Itselläni on kukkurallinen kärry ruokaa ja muilla korissa jotain pientä tai sitten kärryn pohjalla vähän jotain. Vaikka olisi lapsiakin mukana (eli perheellisiä), niin ostokset on yleensä kovin pieniä! 

Itse käyn kaupassa kerran viikossa tai 1,5 viikon välein joten johtuneeko siitä? Miten usein te oikein käytte??

Sama juttu vaatekaupoissa. Ostan lapselle seuraavan koon vaatteita ison kasan ja muut kaupassa pyörijät lähtee sieltä parin vaatekappaleen kanssa. Mitä ihmettä? Vaateostoksia teen kerran - pari vuodessa. 

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn hyvin harvoin kaupassa ja silloin ostan tarvikkeita 2-4 vk:ksi. Useimmat tuotteet ostan tai muuten hankin muualta kuin kaupasta, maitotuotteet tulevat maitoauton kyydissä, lihat ja munat omista elukoista, kasviksista ollaan pitkälti omavaraisia, marjat ja sienet kerätään itse, kalat kalastetaan, ulkomaisia hedelmiä ei osteta ollenkaan. Eli onko silloin ihme, jos kaupasta tulee haettua vaan kärryn pohjallinen tavaraa, eli lähinnä mausteita, sokeria, kahvia/teetä/kaakaota, sekatavaraa.

Vierailija
42/49 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:49"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:36"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:32"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:27"]

Menee ehkä 15 min ruokakaupassa per kerta.

Ihmetyttää hieman, miten todellakin suurin osa käy sitten ilmeisesti päivittäin tai ainakin useamman kerran viikossa kaupassa.

Kyllä meillä säilyy maito ja leipä hyvänä viikon verran. Katson päiväykset niistä ostaessa ja ostan sellaista mikä säilyy mahd. pitkään. Jos ostan esim. patonkia tai mansikoita, niin ne syödään samana päivänä ja seuraavalla kauppareissulla sitten reilun viikon päästä voi ostaa taas jotain heti syötävää. 

ap

[/quote]

Aika hankala uskoa tätä, koska olen itse ripeä kaupassakävijä, käyn kahdesti viikossa ja molempina kertoina aikaa kuluu minimissään 20 min. En tee heräteostoksia ja ostan ruuat viidelle. Jo pelkästään kassalla kuluu keskimäärin 4 minuuttia (jonotus, maksaminen, pakkaaminen) samoin kuin hevi-osastolla, jossa valitsen ostokset ja punnitsen ne. Hosumalla ei takuuvarmasti huomaa, jos hedelmissä on painaumia tms.

[/quote]

Mä olen myös todella ripeä kaupassa kävijä. En viihdy kaupoissa (siksihän käyn siellä niin harvoin) ja haen reippaasti sen mitä tarvitsen. Moni tuntuu oleskelevan ja seisoskelen siellä ihan hämmästyttävän aikaavievästi. Kyllä saan katsottua samalla kun ostokset kärryyn nostan esim. päiväykset, että tuote on kunnossa jne. Ei siinä kauaa nokka tuhise. ;)

ap

[/quote]

Eli noin 10 minuutissa valitset ja punnitset hedelmät + vihannekset, tarkistat maitojen jne. päiväykset, valitse lihat/makkarat/juustot jne. + kuivatuotteet? Käyt jossain pienessä Siwassa?

[/quote]

Juu, kyllä. Lähikauppa on Lidl. 

Tässä on sekin, että olen todella paljon lasten kanssa yksinäni, mies on paljon pois kotoa. Olen tottunut itseäni ja lapsiani säästääkseni asioimaan kaupassa pikavauhtia ja käymään siellä siis harvoin. Teen kauppalistan, johon kirjoitan mitä tarvitsee ostaa, niin ei mene aikaa pähkäilyyn kaupassa. Mainittakoon, että tuossa 15 minuutissa ehdin myös vertailla hintoja, ostan yleensä halvinta. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tajunnut että kun ostaa vähän tulee syötyä vähemmän, ei pääse lihomaan eikä ruokaa mene hukkaan.  (meillä ei siis ole lapsia)

Vierailija
44/49 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tietysti en punnitse itse hedelmiä ja vihanneksia, vaan Lidlillä ne punnitsee kassa. Usein ostan valmiiksi pusseihin pakattuja satseja hedelmiä, mutta ehdin kyllä katsoa että ovat ok-kunnossa. 

ap

Vierailija
45/49 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 16:45"]

Oon tajunnut että kun ostaa vähän tulee syötyä vähemmän, ei pääse lihomaan eikä ruokaa mene hukkaan.  (meillä ei siis ole lapsia)

[/quote]

Ok. Minä olen hoksannut sen, että kun käy harvoin kaupassa ja silloinkin tehokkaasti listan mukaan, jää heräteostokset välistä ja ruoan on riitettävä seuraavaan kauppakertaan saakka, joten ei myöskään tule mässäiltyä. Ollaan hoikkia/normaalipainoisia myös.

ap

Vierailija
46/49 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:21"]Hyvää ruokaa ei tarvitse paljon.
[/quote]köyhän puolustuskommentti.

Vierailija
47/49 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta kenenkään muun ostokset eikä ostoskäyttäytyminen enkä niitä kyttää.

Meillä kauppoja lähellä ja pyöräillen siellä käyn, ostosten määrä vaihtelee tarpeen mukaan. Käymme kaupassa useita kertoja viikossa.

Voidaan käydä jossain kaupassa hakemassa ainoastaan tarjoustuotteita, esim. hyödynnämme euron päivät.

Vierailija
48/49 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni jääkaappi, ei pakastinta. käyn joka päivä töiden jälkeen kaupassa ja ostan niin paljon kuin jaksan kantaa.

Vierailija
49/49 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:16"]

Käyn sitten kaupassa viikolla tai viikonloppuna, niin tuntuu tilanne olevan aina sama. Itselläni on kukkurallinen kärry ruokaa ja muilla korissa jotain pientä tai sitten kärryn pohjalla vähän jotain. Vaikka olisi lapsiakin mukana (eli perheellisiä), niin ostokset on yleensä kovin pieniä! 

Itse käyn kaupassa kerran viikossa tai 1,5 viikon välein joten johtuneeko siitä? Miten usein te oikein käytte??

Sama juttu vaatekaupoissa. Ostan lapselle seuraavan koon vaatteita ison kasan ja muut kaupassa pyörijät lähtee sieltä parin vaatekappaleen kanssa. Mitä ihmettä? Vaateostoksia teen kerran - pari vuodessa. 

[/quote]

Miten ihmeessä voit käydä kaupassa vain 1,5 viikon välein? Meidän on pakko käydä pari kertaa viikossa, että saa syödä tuoretuotteitakin, kun ne eivät säily koko viikkoa.

Vaateostokset taas menee yleensä niin, että en löydä yhdestä kaupasta kuin yhden tai kaksi vaatetta ja kun en muutenkaan nauti vaatteiden sovittelusta, jää loput ostokset toiselle päivälle. Mies on ratkaissut asian niin, että ostaa aina kerralla vähintään kahdet saman mallin housut, shortsit tai farkut ja paitoja kokonaisen pinon eri väreissä. Hänelle toimii kohtuullisen hyvin muutama vaateostoskerta vuodessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi