Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö opettajat ja sairaanhoitajat tiedä olevansa onnekkaita?

Vierailija
05.03.2022 |

He ovat pystyneet opiskelemaan ja saaneet työn, josta saa palkkaa. Tervetuloa koittamaan mun elämää kun olen riippuvainen miehestä enkä oppimisvaikeuksieni takia ole pystynyt opiskelemaan. Valis

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajan työ on raskasta ja alipalkattua. Opettajan työ vielä enemmän! Itse olen sairaanhoitaja, ja omassa työssäni teen yhteistyötä alakoulujen opettajien kanssa. Täytyy kyllä nostaa hattua heille! Itse en missään tapauksessa heidän työtään jaksaisi tehdä! Joka luokassa on nykyään vaikeasti oireilevia lapsia… vanhemmista nyt sitten puhumattakaan! Niiden kanssa on sitten päivästä toiseen pystyttävä asioimaan.

Vaihtakaa kaupan alalle. Puolet pienempi palkka, vaikka työtä tehdään iltaisin, öisin ja viikonloppuisin. Kiire ja tulostavoitteet (mitataan sekuntikellolla). Ihmishenki voi mennä sielläkin, jos et hoksaa siivota pois pakastealtaasta sitä asiakkaiden alimmaiseksi piilottamaa vanhaa käyttöpäivää pois.

Hyvä idea!? Mitä jos kaikki tosiaan lähtisi opetus- ja hoitoaloilta? Sekö olisi hyvä? Opettajia ja hoitajia tarvitaan! Siitä nyt ei päästä mihinkään! Työolojen ja palkkojen on oltava sellaiset että he pysyvät omilla aloillaan, ja alat houkuttelevat opiskelijoita jatkossakin.

Tässä maassa on pakko tulla toimeen huomattavasti pienemmilläkin palkoilla. Näitä aloja on paljon ja työntekijämäärä suuri. Tingi ripsienpidennyksestä ,jos et pärjää.

Vierailija
22/28 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suurin osa tietää ja on kiitollinen koulutuksestaan, töistään ja palkastaan.

Toivottavasti sinäkin löydät itsellesi sopivan koulutuksen ja työn. Jopa kehitysvammainen voi olla töissä, miksi ei siis oppimisvaikeuksista kärsivä? Tsempit <3

kiitollinen ope

Kiitos vaan, mutta en löydä. Olen jo viisikymppinen ja minun elämäni menee miestä passaten ja häntä totellen. Toivottavasti kaikki nuoremmat löytää jonkin polun elämälleen. Ap

Ajattele positiivisesti. Aina on myös joku jolla asiat on veilä huonommin. Jollain ei edes ole sitä miestä passattavana, ei mitään seuraa, samalla tavalla kaikenlaista vaivaa ja sairautta, silti pitää arjesta selvitä. Joitain pahoinpidellään omassa kodissaan, jotkut joutuvat kestämään kamalia asioita kuten oman lapsen vakavan sairauden/ kuoleman, kodin menettämisen vaikka tulipalossa, tai vaikka mitä kauheuksia. Ihmisillä on taipumus ajatella usein negatiivisia asioita. Hyvä jää huomaamatta, kunnes sen menettää. Nyt saadaan kaikki olla kiitollisia siitä että ainakin toistaiseksi Suomessa on vielä rauha. Sekään kun ei ole itsestäänselvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suurin osa tietää ja on kiitollinen koulutuksestaan, töistään ja palkastaan.

Toivottavasti sinäkin löydät itsellesi sopivan koulutuksen ja työn. Jopa kehitysvammainen voi olla töissä, miksi ei siis oppimisvaikeuksista kärsivä? Tsempit <3

kiitollinen ope

Kiitos vaan, mutta en löydä. Olen jo viisikymppinen ja minun elämäni menee miestä passaten ja häntä totellen. Toivottavasti kaikki nuoremmat löytää jonkin polun elämälleen. Ap

Ajattele positiivisesti. Aina on myös joku jolla asiat on veilä huonommin. Jollain ei edes ole sitä miestä passattavana, ei mitään seuraa, samalla tavalla kaikenlaista vaivaa ja sairautta, silti pitää arjesta selvitä. Joitain pahoinpidellään omassa kodissaan, jotkut joutuvat kestämään kamalia asioita kuten oman lapsen vakavan sairauden/ kuoleman, kodin menettämisen vaikka tulipalossa, tai vaikka mitä kauheuksia. Ihmisillä on taipumus ajatella usein negatiivisia asioita. Hyvä jää huomaamatta, kunnes sen menettää. Nyt saadaan kaikki olla kiitollisia siitä että ainakin toistaiseksi Suomessa on vielä rauha. Sekään kun ei ole itsestäänselvää.

En mä nyt sanoisi että perheestä paljon seuraa on mutta harvoin ovat edes kotona. Se tietysti on hyvä ettei sotaa ole. Ap

Vierailija
24/28 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kiitollinen ope

Elämä on valintoja ja tekosyitähän riittää. Itse olet osasi valinnut.

Vierailija
25/28 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää sontaa kohtaa kyllä hoitajana. Ja korona-ajan päälle vielä sota, jolloin meillä ei ole oikeutta lähteä edes maasta. 😂 Kyllä on hienoa olla hoitaja.

Vierailija
26/28 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kiitollinen ope

Elämä on valintoja ja tekosyitähän riittää. Itse olet osasi valinnut.

Olenhan mä yrittänyt opiskella, ollut työkokeilussa yms että en ole vaan ollut tekemättä mitään. Ap

Vierailija
27/28 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajan työ on raskasta ja alipalkattua. Opettajan työ vielä enemmän! Itse olen sairaanhoitaja, ja omassa työssäni teen yhteistyötä alakoulujen opettajien kanssa. Täytyy kyllä nostaa hattua heille! Itse en missään tapauksessa heidän työtään jaksaisi tehdä! Joka luokassa on nykyään vaikeasti oireilevia lapsia… vanhemmista nyt sitten puhumattakaan! Niiden kanssa on sitten päivästä toiseen pystyttävä asioimaan.

Vaihtakaa kaupan alalle. Puolet pienempi palkka, vaikka työtä tehdään iltaisin, öisin ja viikonloppuisin. Kiire ja tulostavoitteet (mitataan sekuntikellolla). Ihmishenki voi mennä sielläkin, jos et hoksaa siivota pois pakastealtaasta sitä asiakkaiden alimmaiseksi piilottamaa vanhaa käyttöpäivää pois.

Hyvä idea!? Mitä jos kaikki tosiaan lähtisi opetus- ja hoitoaloilta? Sekö olisi hyvä? Opettajia ja hoitajia tarvitaan! Siitä nyt ei päästä mihinkään! Työolojen ja palkkojen on oltava sellaiset että he pysyvät omilla aloillaan, ja alat houkuttelevat opiskelijoita jatkossakin.

Tässä maassa on pakko tulla toimeen huomattavasti pienemmilläkin palkoilla. Näitä aloja on paljon ja työntekijämäärä suuri. Tingi ripsienpidennyksestä ,jos et pärjää.

Tyhmä kommentti! Miksi et sano näin niille joilla on oikeasti hyvät palkat? Miksi tiettyjen ammattiryhmien pitäisi vaan tyytyä osaansa ja jatkaa työssä joka ihan yleisesti tiedetään pahasti alipalkatuksi ihan vaan hyväntekeväisyydestä kun sanotaan ettei parempiin palkkoihin ole varaa? Samaan aikaan puolet kansasta tienaa paljonkin enemmän, mutta se on yleisen mielipiteen ihan ok koska heidän palkkojaan ei makseta verorahoista. Se että hoitajien ja opettajien palkat maksetaan veroista, ei ole heidän vikansa. He eivät saisi vaatia sellaista palkaa jonka oikeasti ansaitsevat ettei muu kansa vaan joutuisi maksamaan yhtään enempää? Näin ollen he tyytymällä huonompaan palkkaa maksavat sitten muulle kansalle. Julkisen sektorin työntekijät ei ole sen alempiarvoisia kuin muutkaan, ja heillä on ihan samalla tavalla oikeus vaatia asiallista palkkaa kuin muillakin.

Onhan sitten sellainenkin vaihtoehto että yksityistetään kaikki, sekä koulut että sairaalat. Jokainen maksaa sitten ihan omasta pussistaan sen minkä käyttää. Onko se parempi? Nythän on niin että kansan pitää saada kaikki lähes ilmaiseksi, ja siksi hoitajien ja opettajien pitäisi suostua työskentelmään alipalkattuina. Se miten valtion budjetti kohdennetaan ei sitten kuulu millään tavalla hoitajille eikä opettajille. Ne päätökset tehdään ihan toisaalla, ja niitä voi sitten tarkastella jos veroja ei haluta korottaa ja silti tarkoitus olisi säilyttää julkinen sektori. Varmaan voisi kohdentaa rahavirtoja uudella tavalla.

Vierailija
28/28 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan saanut kunnon palkkaa. Muutamalla sadalla eurolla kuukaudessa pitää pärjätä. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan