osakeharrastajat hoi
Mitäs nyt puuhaatte? Itsellä kaikki miinuksella, myydä ei voi enää. Eikä ostaakaan oikein tohdi, varsinkin kun olen pitänyt periaatteena ostaa vain myynnistä saatavilla varoilla. Ja muutenkin, koska lasku päättyykään.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ekonomistit neuvonut laittamaan jäitä hattuun, odottamaan rauhassa jne kun pörssi oli vielä 13000. Laittakaahan nyt niitä jäitä hattuun lol. Rikkaat möi jo aikoja sitten.
Höpö höpö. Oikeat asiantuntijat ostavat jatkuvasti halvenneita osakkeita, sehän on järkevää. Miksi ihmeessä pitäisi hätäpäissään myydä tappiolla?
Asuntovelkoja ei kannata maksaa nopeutetusti nyt, ne rahat kannattaa sijoittaa. Korot ei nouse juurikaan sotatilanteen takia.
Eihän kukaan viisas maksa asuntolainaa eikä osta autoa rahalla vaan sijoittaa rahat. Autolla ei paljon arvo putoa ja kun on velalla niin ei väliä vaikka arvo laskisikin.
No joo, olin näemmä kirjoittanut vähän harhaanjohtavasti, että "kaikki miinuksella". Tarkoitin vain ettei enää noilla hinnoilla viitti myydäkään. Ap
Vierailija kirjoitti:
No joo, olin näemmä kirjoittanut vähän harhaanjohtavasti, että "kaikki miinuksella". Tarkoitin vain ettei enää noilla hinnoilla viitti myydäkään. Ap
No ei missään tapauksessa kannatakaan myydä, ellet nyt sitten ole aivan perseauki ja rahaa on väkisin saatava.
Mä ainakin ostelen nyt lisää, vaikka omatkin osakkeet pakkasella.
Sitten kun kurssit taas palautuu, niin myy sitten haluttaessa.
Myin omani pois kun OMX25 oli 4040. Pidin sitä naurettavan ylihintaisena ja romahdus tuli muutaman viikon päästä. Nyt ei olla lähelläkään sitä tasoa (4384) joten tilaa alaspäin on merkittävästi vielä mielestäni. Olen kyllä ollut väärässä ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei se pelaa joka pelkää. Itsellä 10x Bull sertifikaatti tulilla Moskovan pörssissä. Venäjä pääsee Kiovaan, pörssi aukeaa normaalista ja raketoi ja tämä jannu rikastuu silmittömästi.
Hehe, sitä huussia ei todennäköisesti enää edes avata. Menetit rahasi.
Ostelen osinkotuloilla lisää. Ei mua haittaa jos salkun arvo on laskenut koska en tarvitse niitä varoja just nyt mihinkään ja voin ostaa halvemmalla lisää osakkeita salkun osinkotuloilla ja muilla säästöillä.
Ihan pieni osa salkusta on suomalaisfirmoja koska itäriskin takia en juurikaan ole täkäläisiä firmoja ostellut.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kuka keksi tämän sijoittelujankkauksen ja miksi, mutta yhtäkkiä kaikki jankuttavat sijoittamisesta ja leikkivät jotain eksperttejä. "Olen tällainen sijoitushai! Voin opettaa sinuakin sijoittamaan ;);)" voi myötähäpeä. Sain elämäni ensimmäiset osakkeet perintönä ja ensin oli paljon opettelemista niiden kanssa. Nykyään ymmärrän jo melko paljon, mutta en edelleenkään pidä sijoittamista minään maailman viisaimpana asiana, kun kurssit pompsahtelevat ylös alas aivan jatkuvasti. Osingotkin ovat luokkaa muutama kymppi silloin tällöin. Kerran kolmessa vuodessa voi tulla kerralla useampi satanen (kokemusta on.)
No tietysti osakkeilla saa edes jotain ekstraa versus kuin että rahat hengaisivat vain pankkitilillä. Mutta en silti ymmärrä tätä ihmeen jankutusta. Tosi cool, ihan osakkeita, wow.
No kyllö sulla on opettelu todella vaiheessa.En kyllä kehtais tollasella "tietämyksellä" kirjoitellä tänne mitään. Se mitä sijoittajan pitää tutkia on firmojen liiketoiminta, tuloksentekokyky ja näkymät (megatrendit). Sen verran olen firmoja tutkinut ja tutkimusten perusteella sijoittanut että osinkoja tulee yli tonni kuukaudesssa.
Itse olin mukana jo finassikriisin aikana. Nämä pudotukset eivät vielä ole mitään verrattuna tähän 2008-2009 pudotukseen. Pieniä lisäostoja tehdään suunnitelman mukaan. Tavoitteenani on pitää n. 50% nettovarallisuudesta osakkeissa jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Ei se pelaa joka pelkää. Itsellä 10x Bull sertifikaatti tulilla Moskovan pörssissä. Venäjä pääsee Kiovaan, pörssi aukeaa normaalista ja raketoi ja tämä jannu rikastuu silmittömästi.
Hahaha....kuule se Kiovaan meno romahduttaa lisää Venäjän taloutta. Veikkasit väärää hevosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ekonomistit neuvonut laittamaan jäitä hattuun, odottamaan rauhassa jne kun pörssi oli vielä 13000. Laittakaahan nyt niitä jäitä hattuun lol. Rikkaat möi jo aikoja sitten.
Höpö höpö. Oikeat asiantuntijat ostavat jatkuvasti halvenneita osakkeita, sehän on järkevää. Miksi ihmeessä pitäisi hätäpäissään myydä tappiolla?
Asuntovelkoja ei kannata maksaa nopeutetusti nyt, ne rahat kannattaa sijoittaa. Korot ei nouse juurikaan sotatilanteen takia.
Eihän kukaan viisas maksa asuntolainaa eikä osta autoa rahalla vaan sijoittaa rahat. Autolla ei paljon arvo putoa ja kun on velalla niin ei väliä vaikka arvo laskisikin.
Ei, nyt olet kyllä erehtynyt. Kyllä se asuntolaina pitää ihan rahalla maksaa.
Osakesäästötili on miinuksella, etf:t ja seligsonit vielä tukevasti plussalla. Ihan ajoituksesta kiinni. Aaattelin ostaa lisää, yli normaalin kk-sijoitukseni, mietinnässä vielä ostanko yksittäisiä osakkeita vai suomirahastoa.
Ostan Sampoa tasaisin väliajoin ja nyt kun halvemmalla sain Helsingin pörssin turvallisinta yhtiötä 🤗
Eläkeikään on vielä 25 vuotta, joten ei mitään tarvetta myydä. Ihan normaalisti aion sijoittaa 1000 e/kk.