Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuten kunnon mies, mutta nimittelee lasten kuullen minua

Vierailija
01.08.2015 |

Muuten ihan kunnon mies ja hyvä isä jne. mutta hiiltyy toisinaan tosi pienistä asioista. Ei sekään nyt niin haittaisi mutta kun nimittelee minua lasten kuulleen esim. pöljäksi ja tyhmäksi kirosanojen säestyksellä! Minusta se on törkeää. Tästä on juteltu vuosikausia mutta ei opi hillitsemään kieltänsä. Tuommosenko esimerkin haluaa lapsille antaa?? En tiedä mitä tehdä. Harmittaa ennen kaikkea lasten puolesta. Toki se minuakin loukkaa. Miehen mielestä minun ei tulisi "nalkuttaa" mutta OMASTA mielestäni en yleensä nalkuta vaan tänäänkin sanoin ihan normaalisti yhdestä asiasta. Mies hiiltyi nollasta sataan ja sitten minäkin, kun petyin taas, etten saa sanoa mitään ilman että syttyy sota. Erona vain se etten hauku miestä enkä kiroile.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon mies ei nimittele. Antaa huonon esimerkin lapsille. Noin tulee lassukoita. Sun pitää ilmoittaa että nimittelyä et salli.

Vierailija
2/16 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korostan että on muuten ihan normaali ja hyvä ihminen tämä mies. Ei mikään juoppo eikä tappelija-öykkäröijä. Ei petä tms. Mutta tällainen lapsellinen piirre häneen on jäänyt, pitääkö vain hyväksyä kun kukaan ei ole täydellinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olen sanonut etten hyväksy.

Vierailija
4/16 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole kyllä aikuisen ihmisen käytöstä lasten kuullen alentaa ja nimitellä toista vanhempaa. Ensinäkin lapset oppii tuosta itsekin nimittelemään ja toiseksi näkevät isän käytöksestä, että ahaa äiti on alempiarvoinen sille voi varmaan sitten kiukutella ja nimitellä samalla tavalla kuin isi tekee. En tosiaan tiedä, mitä tossa tilanteessa tekisin, kun kerran on juteltu eikä mitään hyötyä ollut.

Vierailija
5/16 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silti jatkuu, olen miettinyt, onko vika minussa ja nalkutuksissani. Mutta en voi olla hiljaakaan vain siksi, että haluan välttää nimittelyt. ap

Vierailija
6/16 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sana ei mene perille niin mies ei pidä sun sanomistasi minkään arvoisena. Lienee kotona oppinut että naista saa nimitellä ja opettaa lapsensakin siihen. Ei ole kunnon mies, oikeesti. #2

Vierailija
7/16 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Mä taidan vakavasti ottaa puheeksi eron, kun en koe kunnioitusta saavani. Tuskin tuo minua rakastaakaan. Itse rakastan hyvinä hetkinä, mutta sitten nimittelyjä kuullessani tunnen halveksuntaa.

Vierailija
8/16 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sinulla erikoinen käsitys kunnon miehestä ja hyvästä isästä! Oliko oma isäsi vielä kamalampi, vai mihin tämä perustuu? Minä olen toista mieltä ainakin näistä yksityiskohdista:

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:05"]-  hiiltyy toisinaan tosi pienistä asioista. -  minua lasten kuulleen esim. pöljäksi ja tyhmäksi

- kirosanojen säestyksellä!

- Tuommosenko esimerkin haluaa lapsille antaa??

- Miehen mielestä minun ei tulisi "nalkuttaa"

-Mies hiiltyi nollasta sataan [/quote]

Jatkapa nyt kertomalla kaikki ne hyvät puolet, joiden ansiosta kestät haukkumista ja raivoamista.

Vierailija
9/16 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltäköhän miehestäsi tuntuu nalkuttamisesi? Hänestä saattaa myös tuntua siltä että lasten kuullen arvostelet hänen tekemisiään ja sitten hän vain vastaa samalla mitalla. Kokeile keskustella nalkuttamistasi asioista kahden kesken sävyyn toivoisin, minusta olisi mukava jne.

Vierailija
10/16 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:10"]

Mutta silti jatkuu, olen miettinyt, onko vika minussa ja nalkutuksissani. Mutta en voi olla hiljaakaan vain siksi, että haluan välttää nimittelyt. ap

[/quote]

Uskotko välttäväsi nimittelyt sillä, että olet hiljaa? Kokeilepa olla muutama päivä "nalkuttamatta". Käytännössä tarkoittaa sitä, että et puhu ainoaakaan sanaa mieheen liittyvistä asioista etkä varsinkaan kysy häneltä mitään tai lausu ääneen yhtään toteamusta miehen tekemistä tai tekemättä jättämisistä. Tule sitten kertomaan meille, auttoiko.

Oikeasti toista ei voi muuttaa, vain itseään. Mutta kannattaako edes yrittää, jos elämä menee kovin ikäväksi ja peräti ahdistavaksi, kun koko ajan pitää varoa sanojaan.

Vierailija
11/16 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyväksyttävää käytöstä, ei haukkuminen lasten kuullen, eikä muutenkaan. Jos asia ei kahden kesken keskustellen ratkea, voisitteko käydä puhumassa jonkun ulkopuolisen kanssa? Motivoisiko miestäsi ajatus siitä, että jos hän jatkaa noin, lapsetkin alkavat tehdä samaa? Eli onko hänestä itsestään ok, että ihmisiä nimitellään?

Vierailija
12/16 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa kyllä tosiaan millä tavalla mies on "muuten kunnon mies", tuo kuulostaa sen verran epäkypsältä käytökseltä.

Vierailija
13/16 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:10"]

[/quote]

Jos se on kunnon mies, niin mistä pitää nalkuttaa?

Vierailija
14/16 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:08"]Korostan että on muuten ihan normaali ja hyvä ihminen tämä mies. Ei mikään juoppo eikä tappelija-öykkäröijä. Ei petä tms. Mutta tällainen lapsellinen piirre häneen on jäänyt, pitääkö vain hyväksyä kun kukaan ei ole täydellinen?
[/quote]
Ei ole normaali, vaan arvaamaton ja aggressiivinen.

Vierailija
15/16 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex otti kaiken palautteen nalkutuksena. Mitään kotihommia ei ois halunnut tehdä joten jos pyysin tekemään jtn niin se oli  nalkutusta oli äänensävyni kuinka ystävällinen tahansa.

Vierailija
16/16 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis niitä hyviä puolia:se on yleensä ihan mukava, mutta välillä sitte ärripurripäiviä (niinku kaikilla). Ei ole väkivältainen, ei juoppo, ei petä, käy työssä, ottaa kyllä vastuuta kodista ja lapsista, mutta ei ole niin tarkka ku minä vaikkapa siivoukista . Jos "nalkutan" jostain siivouksesta, ei se tarkoita, ettei olisi kunnon mies... Mutta sitten se haukkuminen. Se alkaa aina kun "arvostelen" miestä. Vaikka siis kuinka yritän sanoa nätisti niin mies kääntää sen nalkutukseksi. Toki puheeni sellaiseksi muuttuukin, sillä kun  nätin sanomisen jälkeen mies hiiltyy, koen että miten minäkään tässä enää asiallisesti keskustelen. Mutta siis en hauku enkä kiroa niin ku toinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan