Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi töitten jälkeen pitää alkaa hoitamaan lapsia ja siivoamaan?

Vierailija
01.08.2015 |

Vaimo perustelee asian niin, että hän on koko päivän hoitanut kahta lastamme ja siivonnut? Eli hän haluaa sitten illalla vapaata? Eli itse olen päivät töissä ja sitten hommat jatkuu kotona? Tällä logiikalla olisi helpompi olla kotona lasten kanssa, että saa edes illalla tehdä omia juttujaan.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jankataan vain miksi ryhdyit isäksi, vaikka harvemminhan mies sitä ilman painostusta tekee. Ja harvemmin mies saa loisia koti-isänä. Huoh.

Vierailija
22/51 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 11:43"]

Ah, velaelämä, mikä autuus

[/quote]

Useimmat lapsettomista ovat suhteissa. Useimmissa suhteissa (uskaltaisin väittää että kaikissa) on riitoja, oli lapsia tai ei. Siivoamisen epätasaisesta jakautumisesta kumppanien kesken väännetään av:lla tasaisin väliajoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä täällä tiristät meiltä vastauksia, itepähän olet vaimosi valinnut. Minun mieheni ainakin sanoo mulle jos on ongelma eikä ojenna muita naisia minun käytöksestä jossain keskustelupalstalla.

Vierailija
24/51 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä kotiäitinä siivoan ja hoidan lapset AINA.Miehen syliä riittää lapsille ehkä 15min.päivässä.Kaikki yöt yleensä valvon,mies nukkuu Kaikki yöt.Kun tulee töistä,niin mä hoidan lapset ja kodin.Mies syö ja nukkuu,sitten roikkuu illan facessa,jos ei ole menoa kauppaan tms.Kun tulee vapaapäivä,mä hoidan lapset ja kodin.Kun mä olen töissä mä hoidan lapset ja kodin.Mies on lasten kanssa vain silloin,kun itteä sattuu huvittamaan.Mulla on yksi vapaapäivä ja yö ehkä n.1x2kk:ssa.Arvostusta tai kehuja ei koskaan tule....Mieheni on suomalainen.T:kolmen äiti

Vierailija
25/51 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:40"]

Meillä minä kotiäitinä siivoan ja hoidan lapset AINA.Miehen syliä riittää lapsille ehkä 15min.päivässä.Kaikki yöt yleensä valvon,mies nukkuu Kaikki yöt.Kun tulee töistä,niin mä hoidan lapset ja kodin.Mies syö ja nukkuu,sitten roikkuu illan facessa,jos ei ole menoa kauppaan tms.Kun tulee vapaapäivä,mä hoidan lapset ja kodin.Kun mä olen töissä mä hoidan lapset ja kodin.Mies on lasten kanssa vain silloin,kun itteä sattuu huvittamaan.Mulla on yksi vapaapäivä ja yö ehkä n.1x2kk:ssa.Arvostusta tai kehuja ei koskaan tule....Mieheni on suomalainen.T:kolmen äiti

[/quote]

Mitäs ryhdyit äidiksi, ni! Miksi annoit miehen pakottaa.

Vierailija
26/51 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen logiikka:)

Vierailija
27/51 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia sinun pitää hoitaa jotta SAAT olla lapsiesi kanssa ja lapset saavat olla sinun kanssasi. Siivoamiseen pitää joskus osallistua koska joidenkin hommien tekeminen on helpompaa kun lapsi ei roiku puntissa, esim. yläikkunoiden pesu ja pussilakanoiden vaihto (yhdessä). 

Itsekään en ymmärrä sitä kaverini (kotiäiti) tapaa, että mies koko illan siivoaa, pyykkää ja laittaa ruoat (seuraavaksi päiväksikin) hoitaessaan samalla lapsia. Kaveri voi sitten rentoutua illan ja päivällä ei kuulemma voi lastenhoidolta tehdä mitään kotitöitä, ei siis edes sitä ruokaa.

Vierailija
28/51 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tästä syystä minä vaimo tein miehelle alusta alkaen selväksi, että asumme erikseen. Hän saa pitää oman elämänsä, minä pidän omani eikä miehellä ole mitään sanomista siihen, miten iltani vietän. En ymmärrä, miksi tuo ei ole tyytyväinen vapauteensa ja siihen, että saa katsoa naamakirjasta lasten kuvia. Rahaakaan en siltä vaadi euroakaan, joten luulisi, että kaikki on hyvin.

Vierailija
29/51 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin vaadin, että isä osallistuu illalla lapsen hoitoon. Yhteinenhän se on ja pitäisi olla itsestään selvää, että isäkin on lapsen kanssa.. Tuota siivousta en ymmärrä, jos se äiti on kotona päivän jo siivonnut niin mitä siivottavaa siellä enää on.

Vierailija
30/51 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaisin molemmat tekevät yhtä paljon kotihommia ja loppu aika ollaan yhdessä :) Eikös se näin pidä mennä? Ainakin meillä toimii!

Vierailija
31/51 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mene niin vaan kun tulen töistä kotiin niin hän sanoo, että on jo koko päivän ollut kotona eli nyt on sun vuoro. Itse hän tekee sitten omia juttujaan?

Vierailija
32/51 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et halua viettää aikaa mukelosi kanssa? Miksi edes teit lapsen kun isyys ei tunnu kiinnostavan? Siivota sinun täytyy myös, että penskalla olisi hyvät olosuhteet. 

Elämä on valintoja ja sinä olet valinnut isyyden. On siis aika muuttaa asennetta!

Vierailija
33/51 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoaa kunnolla kerran viikossa ja yhdessä tai vuoroviikoin. Muina päivinä kerää vaan lattialta tippuneet tavarat. Aika laiska akka sulla on jos joudut työpäivän jälkeen siivoamaan. Lasten kanssahan sun täytyy olla.

Vierailija
34/51 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me naiset käydään töissä ja illalla hoidetaan lapsia. Mikset säkin?

Vierailija
35/51 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 10:45"]Miksi et halua viettää aikaa mukelosi kanssa? Miksi edes teit lapsen kun isyys ei tunnu kiinnostavan? Siivota sinun täytyy myös, että penskalla olisi hyvät olosuhteet. 

Elämä on valintoja ja sinä olet valinnut isyyden. On siis aika muuttaa asennetta!
[/quote]
Tottakai leikin kaikki vapaa-ajat ja siivoan mutta miksi puolison ei tarvitse? Eikö joskus olisi kivaa hetken hengähtää? Silloin, kun hän oli töissä ja olin kotona niin asia ei ollut näin.

Vierailija
36/51 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 10:50"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 10:45"]Miksi et halua viettää aikaa mukelosi kanssa? Miksi edes teit lapsen kun isyys ei tunnu kiinnostavan? Siivota sinun täytyy myös, että penskalla olisi hyvät olosuhteet.  Elämä on valintoja ja sinä olet valinnut isyyden. On siis aika muuttaa asennetta! [/quote] Tottakai leikin kaikki vapaa-ajat ja siivoan mutta miksi puolison ei tarvitse? Eikö joskus olisi kivaa hetken hengähtää? Silloin, kun hän oli töissä ja olin kotona niin asia ei ollut näin.

[/quote]

No sehän on jo päivän ollut niiden pentujen kanssa? Sun vuoro.

Vierailija
37/51 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 10:48"]Me naiset käydään töissä ja illalla hoidetaan lapsia. Mikset säkin?
[/quote]
Pitääkö vääntää rautalangasta. Mikä oikeus on toisella loisia illat?

Vierailija
38/51 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 10:31"]

Kyllä mäkin vaadin, että isä osallistuu illalla lapsen hoitoon. Yhteinenhän se on ja pitäisi olla itsestään selvää, että isäkin on lapsen kanssa.. Tuota siivousta en ymmärrä, jos se äiti on kotona päivän jo siivonnut niin mitä siivottavaa siellä enää on.

[/quote]

Tässä on ainut järkevä vastaus. Tietenkin isä on lasten kanssa, mutta tuota siivousta en ymmärrä. Pitääkö sitä puunata 24/7? No ok, ehkä jotain leluja pois lattioilta, mutta kyllä se joka kotona on, niin hoitaa imuroinnit, lattian pesut, tiskit, pyykit, yleisen siisteyden ymv. Yhdessä tehdään viikonloppuisin suuremmat ja hankalemmat siivoukset, ei iltaisin kaikkien ollessa rättiväsyneitä.

Vierailija
39/51 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 10:51"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 10:50"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 10:45"]Miksi et halua viettää aikaa mukelosi kanssa? Miksi edes teit lapsen kun isyys ei tunnu kiinnostavan? Siivota sinun täytyy myös, että penskalla olisi hyvät olosuhteet.  Elämä on valintoja ja sinä olet valinnut isyyden. On siis aika muuttaa asennetta! [/quote] Tottakai leikin kaikki vapaa-ajat ja siivoan mutta miksi puolison ei tarvitse? Eikö joskus olisi kivaa hetken hengähtää? Silloin, kun hän oli töissä ja olin kotona niin asia ei ollut näin.

[/quote]

No sehän on jo päivän ollut niiden pentujen kanssa? Sun vuoro.
[/quote]
Sehän ei ole ollut päivää töissä ja toiseksi, kun hän oli töissä niin hän vaati vapaata, kun oli ollut päivän töissä?

Vierailija
40/51 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 10:51"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 10:48"]Me naiset käydään töissä ja illalla hoidetaan lapsia. Mikset säkin? [/quote] Pitääkö vääntää rautalangasta. Mikä oikeus on toisella loisia illat?

[/quote]

Mikä oikeus sulla olisi töiden jälkeen olla edelleen hoitamatta lapsia? Sähän olit vapaalla lapsista koko työpäivän

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan