Mikä etuoikeus kaikilla on arvostella minun raskauvatsaani!?!
Iso on, tiedän. Ahdistaa itseänikin. Olo on kömpelö ja turvonnut. Öisin jalkoja kramppaa, jos erehdyn vähän niitä venyttelemään unissani. Päivisin on supistuksia, mutta onneksi vielä kivuttomia. Oloani ei yhtään helpota jatkuvat päivittelyt vatsani koosta. Vituttaa suorastaan! Vielä pitäisi jaksaa 3kk ja en halua edes tietää, miten isoksi tämä tästä vielä kasvaa :(
Pitäisitte turpanne kiinni, jos suusta ei tule muuta, kuin päivittelyä ja kauhistelua. Saatana!
Kommentit (23)
Jooo.. onhan tuota saanu kuulla arvostelua mahan joosta ja vertailua. Miehen veljenvaimo odottaa ensimmäistään viimeisillään ja mä olen 6kertaa raskaana 25viikolla. Ja meillä on samankokoset mahat.. siis aatelkaa ny, ihan on vertailun paikka. ;)
Tää on OT, mutta magnesiumsitraatti vois auttaa niihin yöllisiin kramppeihin? Just selätin omani sillä neuvolan ohjeesta.
Miksei mahasta saa mainita mitään?
Onhan se nyt aika näkyvillä siinä.
Ainut ongelma on se, ettette te loukkaantujat rakasta kehoanne. Muuten vastaisitte vaan hyvillä mielin "eiks ookin ihana!"
Älä välitä! Ihmiset on tyhmiä. Ihanaa odotusaikaa ja kohta se vauva jo sulla on sylissä:-)
Samaa ihmettelin aikoinaan, kun ensimmäistäni odotin. En ole enää moisten kanssa tekemisissä. Yksi pahimmista oli vaihdevuosista kärsivä, miehensä nuoremmalle naiselle menettänyt nainen. Arvaisin kateutta syyksi moiseen touhuun.
Onpas tutun kuuloista.. ihmiset eivät aina ajattele, ja jotenkin tuntuu että raskausmaha on 'yhteinen juttu'. Olen kokenut parhaimmaksi tavaksi olla vain hiljaa ja hymyillä.
Täällä LA kahden viikon päästä ja inhottavalta tuntuu myös se, kun ihmiset päivittelevät kuulemma "liian pientä" raskausvatsaani. Päivittäin saan kuulla arvuutteluja siitä, onko lapsella kaikki kunnossa kun mahani on niin pieni... (Tästä huolimatta olo on kuin jättiläisvirtahevolla, kiloja tullut yli 10 ja nilkat turvoksissa.)
Eikö ihmiset ihan oikeasti ymmärrä, että jokainen on yksilö tässäkin asiassa; toisilla vatsa on suurempi, toisilla pienempi, eikä siihen pysty itse vaikuttamaan vaikka kuinka haluaisi.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 08:12"]
Täällä LA kahden viikon päästä ja inhottavalta tuntuu myös se, kun ihmiset päivittelevät kuulemma "liian pientä" raskausvatsaani. Päivittäin saan kuulla arvuutteluja siitä, onko lapsella kaikki kunnossa kun mahani on niin pieni... (Tästä huolimatta olo on kuin jättiläisvirtahevolla, kiloja tullut yli 10 ja nilkat turvoksissa.) Eikö ihmiset ihan oikeasti ymmärrä, että jokainen on yksilö tässäkin asiassa; toisilla vatsa on suurempi, toisilla pienempi, eikä siihen pysty itse vaikuttamaan vaikka kuinka haluaisi.
[/quote]
Mulla oli sama juttu. Kiloja tuli kyllä, mutta vatsa oli aika pieni. Oppilaitoksellani kun kävin sitten vauvan synnyttyä piipahtamassa vauvan kanssa asioita hoitamassa, parikin tyyppiä koki asiakseen tulla juttelemaan ja päivittelemään että mitä, en tiennytkään että olit raskaana, luulin että olit vaan lihonut! -_-
Mulla on tälläinen kaveri joka kilpailee että onhan hänellä pienin maha. Joku hänen raskaana ollessaan kommentoi että onpa sulla iso maha niin vastas että ei mulla silti läheskään niin iso kuin X:llä!!! Se oli ihan hirvee! Eli siis minulla. Ja istuin hänen vieressään. Ja aina kun häntä näin raskaus aikana kyylin tätä päivittelyä ja joskus suoraa kettuilua. Jännä kun joidenkin mielestä se on sitten niin pieni. Olen keskimittainen ja hoikka, tää kaveri mua 10cm pidempi ja tanakampi, kai se vauva nyt hälle paremmin mahtuu piiloon.
Itse pidän huolen etten koskaan kommentoi toisten mahan kokoa. Saatan tutulle sanoa että ihana maha tms.
Minä otan sen vaan positiivisena kauhisteluna. Vähän kuin kehuna. Mitäpä muuta lapseton ystävä osaisikaan sanoa kuin että "onpa iso maha!"
Hormonit saa kaiken huomioinnin tuntumaan negatiiviselta. Tai huomioimattomuudenkin. Muistakaa sitten joskus toimia niinkuin itse nyt toivotte!
Onko niin väliä, mitä muut sun vatsasta ajattelee? Pianhan se on muisto vain, väliaikaista. Tärkeämpää, mitä sen sisällä on ja miten siellä voidaan. Pidä itsesi kunnossa. Toisesta korvasta sisään, toisesta ulos.
Relax. Minunkin mahaa kommentoidaan vaikka vasta puolivälissä mennään. Ei tämä pysyvä tila ole joten turha olisi mieltäni pahoittaa.
Ihan samaa smalltalkia kuin säästä puhuminen. En tajua mikä siinä kommentoinnissa niin loukkaa kun kumminkin raskaana olet. Sit jos ei sano mitään niin kitistään että ei kiinnosta. Ja sulle josta sanottiin etteivät tajunneet sun odottavan, niin mitä pahaa siinäkin oli? Että olivat yllättyneet? Olisko vaan pokerina pitäny sanoa, että onnea vauvasta? Älkää sit ihmetelkö, jos kukaan ei kohta puhu mistään aiheesta kun kaikki loukkaantuu joka asiasta!
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 09:32"]
Ihan samaa smalltalkia kuin säästä puhuminen. En tajua mikä siinä kommentoinnissa niin loukkaa kun kumminkin raskaana olet. Sit jos ei sano mitään niin kitistään että ei kiinnosta. Ja sulle josta sanottiin etteivät tajunneet sun odottavan, niin mitä pahaa siinäkin oli? Että olivat yllättyneet? Olisko vaan pokerina pitäny sanoa, että onnea vauvasta? Älkää sit ihmetelkö, jos kukaan ei kohta puhu mistään aiheesta kun kaikki loukkaantuu joka asiasta!
[/quote]
Lähinnä se harmitti, että sanoivat että luulivat minun vaan lihoneen. :P Pakkoko se oli siihen lisätä, ei kovin kohteliasta minusta. En sanoisi niin kellekään ns. hyvänpäiväntutulle, raskaana tai ei.
Mulle on sanottu että onpa pieni maha ja joku on sanonut että onpas se jo valtava. En ymmärrä miksi siitä pitäisi loukkaantua? Mua vaan naurattaa ja kannan ilolla kasvavan möllyskäni, 38+3
Riippuu miten asian ilmaisee. Mä sain kuulla myös noita "ihan hirvee" ja "oksettaa" kommentteja eräältä tutulta. Myöhemmin paljastui, että oli kateellinen raskaudestani. Ymmärrän normaalit kommentoinnit, mutta ilkeilyä en. En itsekään sanonut mitään kyseisen kommentoijan nenästä, joka on mielestäni ruma ja iso.
Mäkin oon ollut niin ylpeä vatsastani että ei tullut mieleenkään loukkaantua jos joku jotain kommentoi!
Mikä siinä niin kamalaa on? Ahdistaako itseä se vatsa ja sitten kuvitellaan muiden kommentointi negatiivisena?
Yleensä kyllä se kommentointi on positiivista!
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 11:03"]Inhottavia tuommoiset. Itse en ole kovin pitkä ja esikoisesta maha oli viimeisillään tosi iso. Jotkut päivittelivät että ei vaan heillä ollut noin iso edes viimeisillään (ku itse olin jotain 7kk raskaana.) eipä se hirmu kivalta tuntunut.
Minulla on yksi kaveri joka vuosienkin jälkeen jaksoi päivitellä mahani kokoa. Nyt olen raskaana enkä haluaisi paljastaa olevani. Ehkä säästyn kommentoinnilta kun vältän viimeiset 3 kk näiden "ystävien" näkemistä. :)
Itsepä mahani kannan..
[/quote]
Minä venytin myös kertomista, en halunnut kuulla että mitenhän iso maha sulle nyt tulee. Noh,kuulin kuitenkin kun asia paljastui:(